fbpx

החזר מס – החלפת עבודה

ההתעסקות במס בכלל ובמס הכנסה בפרט, מרתיעה אנשים רבים, הן בשל הבירוקרטיה והן בשל החשש מגילוים של חיובים שונים. יחד עם זאת, כדאי לדעת כי התנהלות נבונה מול מס הכנסה יכולה לחסוך לכם כסף רב, כמו במקרה של החלפת עבודה במהלך שנת המס. במאמר זה נעסוק בהרחבה בהחזר מס – החלפת עבודה.

 

דע את זכויותיך – מס הכנסה

על אף שכאנשים עובדים, כולנו מכירים את חובת התשלום למס הכנסה אבל במה מס הכנסה עוזר לנו?, מהמשכורת שלנו יורדת באופן חודשי וקבוע מהתלוש סכום למס הכנסה, רבים מאיתנו נרתעים מלרדת לעומקם של דברים, אם מפני החשש מחיובים שונים שלפתע יתגלו ואם מפני הבירוקרטיה המסורבלת, ולנסות להבין את צורת חישוב המס, כמו גם את הזכויות וההטבות השונות המגיעות לנו על פי חוק.

הודעה חשובה - קבלו את הכסף שלכם חזרה!

שילמתם מיסים עודפים? המבצע הבא בשבילכם! כ-78% מהאזרחים זכאים ל-6,000₪ בממוצע.
ביחד עם חברת Win Tax אנחנו נדאג לכספי המיסים שלכם.

בדקו האם אתם זכאים להחזרי המס >>

בדקו כמה כסף מגיע לכם ממס הכנסה. מלאו את שמכם המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלכם וקבלו תשובה מהירה על גובה ההחזר.

כך, השתרשה אצלנו הנטייה לחשוב כי מס הכנסה רק גובה מאיתנו כסף (שזה נכון באופן חלקי), כשלמעשה, פעמים רבות ניתן לקבל ממס הכנסה הטבות ואף החזרי מס באופן רטרואקטיבי, בסכומים משמעותיים בהחלט. אחד מהמקרים הנפוצים בגינם ניתן לקבל החזר מס, הוא מקרה בו החלפתם עבודה במהלך שנת המס.

 

החלפת מקום עבודה

אם בדור העבר אנשים היו נשארים במקום עבודתם שנים על גבי שנים, עד הגיעם לגיל הפרישה, הרי שבשנים האחרונות המצב השתנה בהחלט, כששינויים והחלפת מקומות העבודה, אפילו באותה שנה, הפכו לתופעה נפוצה ומקובלת למדי, היכולה להתרחש כתוצאה מהרצון לשינוי, ריענון וכמובן התפתחות מקצועית וכלכלית ולעיתים גם מתוך חוסר ברירה.

תהא הסיבה אשר תהא להחלפת מקום העבודה, עם נתון אחד קשה מאוד להתווכח והוא, שהמעבר בין עבודות גורם פעמים רבות למצב בו אנחנו משלמים למס הכנסה סכומים יותר גבוהים מהסכומים אותם היינו צריכים לשלם בפועל ובגינם ניתן לקבל החזר מס עקב החלפת עבודה.

החזר מס - החלפת עבודה
החזר מס – החלפת עבודה

גביית יתר של מס הכנסה – כך זה קורה

כדי להבין כיצד ייתכן ומגיע לנו החזר מס בגין החלפת עבודה, כדאי שנבין כיצד בגלל ייתכן שנגבה מאיתנו מס הכנסה בסכום העולה על הסכום אותו היינו צריכים לשלם בפועל. הסיבה העיקרית והקשורה לענייננו, נובעת משיטת חישוב גובה התשלום למס הכנסה, חישוב המבוצע עוד בתחילת שנת המס ובהתאם לממוצע המשכורות של שנה שעברה.

היבט נוסף המהווה גורם ליצירת הפרשים אלו, הוא נקודות הזיכוי השונות, אותן רשות המיסים מעניקה לעומדים בפרמטרים מסוימים שהיא קובעת מידי שנה ונועדה להיטיב עם אוכלוסיות מסוימות, כמו גמלאים, חיילים משוחררים, תושבי פריפריה, בעלי זכאות לתואר אקדמי ועוד.

 

החזר מס – החלפת עבודה

שיטת חישוב גובה התשלום למס הכנסה, אשר כאמור מחושבת עוד בתחילת השנה ובהתבסס על ממוצע המשכורות של שנה שעברה, יוצרת מצב בו רשות המיסים אינה מודעת לשינויים אישיים, משפחתיים, כלכליים, או כל שינוי אחר המתרחש בחיינו במהלך השנה, כך שאין לרשות המיסים את האפשרות לקחת אותם בחשבון.

ובמקרה שלנו, כאשר מדובר בהחלפת עבודה במהלך אותה שנת המס, הרי שהמקרים העיקריים בגינם ניתן לקבל החזרי מס הם:

 

הפרשי שכר

חבות המס שכולנו משלמים ומפרישים מהמשכורת החודשית שלנו, נקבעת בהתאם גובה המשכורת החודשית שלנו ולמדרגות המס הקבועות בחוק. כך, אם נוצר מצב של חוסר הלימה בין המס שנגבה מאיתנו, לבין המס אותו היינו צריכים לשלם בפועל, כתוצאה ממעבר בין עבודות, הרי שמגיע לנו החזר מס הכנסה.

 

תקופת אבטלה

מעבר בין עבודות נשמע כמו דבר פשוט וקליל, אך למעשה תיתכן תקופה מסוימת בה לא נעבוד עד שנמצא את מקום העבודה החליפי שלנו. ככל שתקופת אבטלה זו תימשך יותר זמן, הרי שההחזר המגיע לנו יהיה גבוה יותר.

 

עדכון נקודות זכות

פעמים רבות, מעבר לעבודה חדשה כרוך במעט לחץ ואי סדר, באופן שגורם לנו למלא באופן שגוי את הטפסים הנוגעים למס הכנסה, כך וייתכן ששכחנו להצהיר על נקודות זיכוי שונות המגיעות לנו ומאפשרות לנו תשלום מס מופחת.

 

נקודות אליהן כדאי לשים לב בבקשת החזר מס

ניתן להבין אם כן, כי במקרה שהחלפת עבודה במהלך שנת המס, הריי שייתכן בסבירות גבוהה למדי כי מגיע לכם החזר מס. יחד עם זאת, ישנם מספר נקודות אליהן כדאי לשים לב לפני שמגישים את בקשת ההחזר וזאת על מנת שלא תופתעו ובמקום החזר, תקבלו חיובי תשלום נוספים למס הכנסה.

כך, הכנסות אחרות שאינן קשורות באופן ישיר למשכורת חודשית ממקום עבודה, יכולות להשפיע אף הן על זכאותכם לקבלת החזר מס, כאשר בין המקרים הבולטים המוגדרים כהכנסה, נכללים:

 

הכשרה מקצועית

במידה וקיבלתם כסף מביטוח לאומי לצורך הכשרה מקצועית, הרי שהכסף הזה מהווה חלק מההכנסות לצורך החישוב הכללי של הזכאות להחזר מס הכנסה.

 

דמי אבטלה

במידה והתקופה בין העבודות נמשכה פרק זמן מסוים, בו הגשתם תביעה לביטוח לאומי ואף קיבלתם דמי אבטלה, הרי שכסף זה אף הוא יילקח בחשבון בחישוב הכללי של זכאותכם לקבלת החזר ממס הכנסה.

 

דמי לידה

ככל וקיבלתם בתקופה שבין החלפת העבודות דמי לידה, המהווים כספי פיצויים ליולדת בגין אובדן הכנסתה, הרי שכספים אלו מהווים הכנסה לכל דבר ועניין.

 

פיצויים ממקום העבודה

במקרה של פיטורין, הרי שלעיתים מגיע למפוטר פיצויים ממקום העבודה שלו, או מחברת הביטוח, כאשר רשות המיסים מתייחסת לפיצויים אלו כאל הכנסה שנתית המחושבת בסך ההכנסות של הכללי של המבקש לקבל החזר מס בגין החלפת עבודה.

 

החלפתם עבודה? יתכן ומגיע לכם החזר מס

ראינו עד כאן, כי במקרה בו החלפת עבודה במהלך שנת המס, ייתכן בסבירות גבוהה כי מגיע לכם החזר מס, בגין הפרשי שכר, תקופת אבטלה או עדכון נקודות זכות. יחד עם זאת, את תהליך הבקשה להחזר מס חשוב לבצע עם חברת החזרי מס מקצועית ומנוסה, וזאת על מנת שלא ייצא שכרכם בהפסדכם, עם חישוב שגוי של הכנסות נוספות דוגמת דמי אבטלה, פיצויים ועוד.

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות
מה היה לנו עד עכשיו?
סיבות לקבלת החזר מס
מידע נוסף
נגן וידאו
בדיקת זכאות להחזר מס
דקות
שניות