fbpx

תביעת החזר כספי בגין ניתוח בבית חולים פרטי

על אף שבישראל בריאות היא מערכת ממלכתית בעיקרה, פועלים במסגרתה גם מספר בתי חולים פרטיים אשר מציעים שירותים רפואיים מגוונים. חלק מההליכים הפרטיים ניתנים למימון על ידי חברות הביטוח בהינתן הפוליסה המתאימה. במאמר הבא נסביר כל מה שחשוב לדעת על תביעת החזר כספי בגין ניתוח בית חולים פרטי.

לא מתעצלים וחוסכים אלפי שקלים

בעיקרון ובאופן כללי מאוד, ניתן להסתדר בישראל מבחינה רפואית ללא שירותם של בתי חולים פרטיים. ביטוח לאומי, שהוא ביטוח שחובה לשלם עליו, מכסה פרוצדורות רפואיות  נחוצות ובנוסף אליו פועלים בתי חולים ציבוריים אשר מספקים את מרביתם שירותיהם במחיר זול יחסית (שלעיתים אף ניתן בחינם במידה ומכוסה בפוליסת הבריאות). עם זאת, בתי חולים פרטיים הם גם חלק חשוב במערכת הבריאות הישראלית והם מציעים טיפולים והליכים רפואיים שונים ברמה גבוהה יחסית אך גם יקרה.

עלות של פרוצדורה רפואית פרטית יכולה להגיע לעשרות ואף מאות אלפי שקלים, ולכן כמעט תמיד כדאי לנסות להגיש תביעת החזר כספי בגין ניתוח פרטי, ואפילו להתייעץ עם עו"ד תביעות ביטוח לשם כך.

הודעה חשובה - קבלו את הכסף שלכם חזרה!

שילמתם מיסים עודפים? המבצע הבא בשבילכם! כ-78% מהאזרחים זכאים ל-6,000₪ בממוצע.
ביחד עם חברת Win Tax אנחנו נדאג לכספי המיסים שלכם.

בדקו האם אתם זכאים להחזרי המס >>

בדקו כמה כסף מגיע לכם ממס הכנסה. מלאו את שמכם המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלכם וקבלו תשובה מהירה על גובה ההחזר.

 

דברים שכדאי לדעת

תביעת החזר כספי על ניתוח פרטי תיעשה לאחר שהניתוח עצמו התרחש ושילמתם את עלותו מכספכם האישי. עם זאת, חשוב לדעת שחלק מחברות הביטוח לא מאשרות הליכי החזר רטרואקטיביים במקרה זה ולכן חשוב ליידע אותם מראש על הניתוח ומחירו. הסכם עם חברת הביטוח על החזר ייקרא אישור הוצאות טרם הניתוח וחובה לוודא האם צריך לפעול לפיו, בשביל לחסוך ולקבל מימון מהביטוח.

בירור הכרחי נוסף הוא האם הניתוח הוא הרופא נכללים בהסדר מנתחים ובתי חולים של חברת הביטוח והפוליסה הספציפית. הסדר זה מעגן על איזה ניתוחים ועל איזה רופאים ניתן לקבל החזר בעקבות תביעה, ומה גובה ההשתתפות. חלק מהניתוחים והרופאים הפועלים בבתי חולים פרטיים הם מורכבים למדי או בעלי מומחיות גבוהה, ועל כן מחירם גבוה ואולי לא מכוסה על ידי חברות הביטוח.

 

Hospitals

איך מגישים תביעה?

תביעת החזר כספי בגין ניתוח בבית חולים פרטי תוגש באמצעות טופס אינטרנטי או מודפס בדרך כלל ותכלול חלקים שמולאו על ידיכם וחלקים שנכתבו על ידי הרופא המבצע שטיפל בכם. תביעת החזר תכלול את פרטי המבוטח, פרטים רפואיים רלוונטיים (ימולאו על ידי הרופא), הסיבה לבקשת ההחזר (כלומר מהו הניתוח שעברתם) וכמובן פרטי תשלום מצורפים שמוכיחים שאכן שילמתם על הניתוח (או בשפה פשוטה: לא לשכוח קבלה).

בעיקרון הפורמט של תביעת החזר כספי אינו מסובך וקל לעקוב אחריו, אבל מומלץ מאוד להיעזר בסיוע משפטי במידת הצורך, של עורך דין המתמחה בתביעות ביטוח. עורך דין בעל התמחות רלוונטית יידע האם יש לכם קייס וכיצד עליכם לפעול בשביל להשיג את מלוא הכסף לו אתם זכאים מחברת הביטוח ומהפוליסה הרשומה על שמכם.

 

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות
מה היה לנו עד עכשיו?
סיבות לקבלת החזר מס
מידע נוסף
נגן וידאו
בדיקת זכאות להחזר מס
דקות
שניות