fbpx

תביעה אזרחית ביטוח לאומי

אחד החוקים המבטאים את המדיניות הסוציאליסטית של מדינת ישראל, הוא חובת ההפרשה של דמי ביטוח לאומי מידי חודש, במטרה לסייע לשכבות ואנשים שידם אינה משגת ו/או פקדו אותם אירועים חריגים. אך לא אחת, כשאנחנו נצרכים לעזרת המוסד לביטוח לאומי, אנחנו נתקלים בקשיים, המחייבים את מעורבותו של עו"ד ביטוח לאומי

 

המוסד לביטוח לאומי

מדינת ישראל נוקטת במדיניות סוציאליסטית, שאחד הביטויים לה, הוא חובת התשלום של דמי ביטוח לאומי מכל תושב ישראל שעבר את גיל 18 (למעט מקרים חריגים), כאשר גובה התשלום החודשי נקבע בהתאם להכנסה ולמעמד הסוציו – אקונומי.

הודעה חשובה - קבלו את הכסף שלכם חזרה!

שילמתם מיסים עודפים? המבצע הבא בשבילכם! כ-78% מהאזרחים זכאים ל-6,000₪ בממוצע.
ביחד עם חברת Win Tax אנחנו נדאג לכספי המיסים שלכם.

בדקו האם אתם זכאים להחזרי המס >>

בדקו כמה כסף מגיע לכם ממס הכנסה. מלאו את שמכם המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלכם וקבלו תשובה מהירה על גובה ההחזר.

הרעיון העומד מאחורי תשלום חודשי זה, הוא לשמור על רווחתם של אוכלוסיות ואנשים שידם אינה משגת וזאת באמצעות חלוקת הסכומים, הנגבים מכלל תושבי ישראל, לזכאים. יחד עם זאת, אנשים רבים כלל לא מודעים לאפשרות לממש את זכאותם באמצעות תביעות ביטוח לאומי.

 

מהן תביעות ביטוח הלאומי הנפוצות ביותר?

חוסר המודעות או החשש מההליכים הבירוקרטיים בדרך למימוש זכאותנו לקבלת קצבאות מביטוח לאומי, מביאים יחדיו למצב בו אנשים נרתעים לגשת ולדרוש את זכויותיהם, המגיעות להם על פי חוק. ככלל, כדי לממש את זכאותכם לקבלת קצבה מביטוח לאומי, עליכם יהיה להגיש תביעה אזרחית ביטוח לאומי והכרת התביעות הנפוצות תעזור להסיר את החששות.

כך, בין התביעות האזרחיות הנפוצות ביותר שמוגשות כנגד ביטוח לאומי, ניתן למצוא את תביעות האבטלה, תביעות בגין מקרים סיעודיים, תביעות בגין תאונת עבודה, תביעות הבטחת הכנסה, מענקי חופשות לידה ועוד.

ביטוח לאומי

 

כיצד מגישים תביעה אזרחית ביטוח לאומי?

המוסד לביטוח לאומי הוא גוף ממשלתי ובהתאם לכך, הגשת תביעה אזרחית כנגד ביטוח לאומי, משמעה הליכים בירוקרטיים רבים וכן כללים, תנאים וסעיפים רבים שחשוב להכיר ולהיות מודע אליהם, בכדי לעמוד ברף הזכאות לקצבה. לכל מקרה של תביעה אזרחית ביטוח לאומי יש את המאפיינים הייחודיים לו ודרכי ההתנהלות המומלצות שיסייעו למקסם את סיכויי הצלחת התביעה, כאשר ניתן למנות מספר תהליכים משותף לכולם והם: איסוף החומר הרלוונטי, מילוי טפסי התביעה והגשתם באופן מקוון או פיזי באחד מסניפי ביטוח לאומי ובמקרים הרלוונטיים – המתנה לוועדות הרפואיות.

 

חשיבותו של עורך דין ביטוח לאומי

כאמור, לא הרבה אנשים מודעים לזכויות המגיעות להם ולסעיפים השונים הקובעים את זכאותם, כך שהגשת תביעה באופן כזה, סביר להניח שתידחה או תעניק לכם פיצויים שאינם הולמים את מצבכם. לפיכך, חשוב להיעזר בעורך דין מקצועי המתמחה בתחום, כך שהוא יעניק לכם סיוע וליווי מקיף, החל משלב איסוף הראיות והגשת כתב התביעה באופן המיטבי ביותר, דרך הוועדות הרפואיות ועד קבלת הקצבאות המגיעות לכם.

 

תביעות וביטוח לאומי – סיכום

הכספים שאנחנו מפרישים מידי חודש לביטוח לאומי, נועדו בסופו של דבר לספק לכולנו מעטפת הגנה מפני התרחשותם של מקרי קיצון, אך חוסר המודעות והחשש מההליכים הבירוקרטיים מביאים אנשים רבים שלא לדרוש את המגיע להם. לפיכך, מומלץ לפנות לעורך דין מקצועי, הבקיא בתחום תביעות ביטוח לאומי, שילווה אתכם מהתביעה ועד קבלת הקצבה.

ביטוח לאומי

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות
מה היה לנו עד עכשיו?
סיבות לקבלת החזר מס
מידע נוסף
נגן וידאו
בדיקת זכאות להחזר מס
דקות
שניות