fbpx

מיסים שכדאי להכיר כשמקימים עסק

בחרתם להקים עסק חדש? ברכות! מלבד עסק חדש בעולם העסקים, חשוב שתכירו כמה דברים חשובים לעולם העסקים העצמאיים בישראל. מלבד הכרות עולם העסקי והבנה איך מנהלים עסק בצורה טובה ובריאה, חשוב ומומלץ במיוחד להבין איך מתנהלים בכל מה שקשור למס. בייחוד כאשר מדובר על מיסים שכדאי להכיר כשמקימים עסק על מנת לחסוך מעצמכם אי נעימות מיותרת.

 

החלטת סוג העסק שנרשם ברשויות

ישנם מספר של סוגי עסקים שנוכל לרשום ברשויות, לרוב מדובר בעסקים קטנים כאשר אנו מדרים על ״עוסק פטור״, או ״עוסק מורשה״ ומקרים מסוימים כמו ״חברה בע״מ״. לכל אחד מסוגי העסקים, כמו כל דבר, יש יתרונות ויש חסרונות שחשוב להכיר בטרם פותחים את התיק ברשויות.

הודעה חשובה - קבלו את הכסף שלכם חזרה!

שילמתם מיסים עודפים? המבצע הבא בשבילכם! כ-78% מהאזרחים זכאים ל-6,000₪ בממוצע.
ביחד עם חברת Win Tax אנחנו נדאג לכספי המיסים שלכם.

בדקו האם אתם זכאים להחזרי המס >>

בדקו כמה כסף מגיע לכם ממס הכנסה. מלאו את שמכם המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלכם וקבלו תשובה מהירה על גובה ההחזר.

חשוב ומומלץ להיוועץ עם איש מקצוע בתחום לפני שאתם הולכים לפתוח תיק לעסק שלכם. אחד מהדברים החשובים והבולטים הוא גם רישיון עסק, שהוא היתר של רשות מוסמכת שניתן לנהל את העסק בכפוף לתנאים.

 

פתיחת תיק ברשויות המס

אחרי שהבנו איזה סוג עסק אנו רוצים לפתוח ברשויות המס, כדאי גם לבדוק בעצמנו או בעזרת איש מקצוע מומחה, איזה מסמכים דרושים לסוג העסק שלנו. עוסקים פטורים מספיק לרוב מילוי טופס עם הפרטים עליכם ולא על העסק ות״ז.

לרשויות המיסים יש שלושה זרועות עיקריים שתצטרכו לפתוח תיקים: מס הכנסה, משרדי המע״מ וביטוח לאומי. חשוב לוודא היכן אתם שייכים ולא תמיד, לצערנו הרב, לא יהיה הסניף הקרוב ביותר לביתנו, זאת ניתן לבדוק באתר רשות המיסים. תתחילו בכך שתגיעו אל משרדי המע״מ עם מסמכים שלכם.

מטבעות

השלב הבא הוא רישום העסק במכס הכנסה, שם תידרשו למלא טפסים וגם להצהיר על הכנסות הצפויות. נסו להצהיר גם על משהו ריאלי שיתאים את הציפיות שלכם העסק. בשלב הבא תפתחו תיק בביטוח לאומי, שם תמלאו טפסים דומים למס הכנסה.

מיסים שכדאי להכיר כשמקימים עסק
מיסים שכדאי להכיר כשמקימים עסק

פתיחת חשבון בנק

עוסקים פטורים ומורשים אינם חייבים לפתוח חשבון לעסק שלהם, למעשה מי שיהיה מחויב לפתוח היא רק חברה בע״מ. חברה בע״מ תהיה מחויבת לפתוח חשבון בנק עסקי. מצד שני, גם עוסקים פטורים ומורשים יכולים להנות מהפרדה בין הכנסות והוצאות עסק לבין הכספים האישיים שלהם.

 

אלה המקרים שמומלץ לפתוח חשבון

  • במקרה ויש לכם חשבון משותף עם בת או בן הזוג, במיוחד כאלה עם פעולות רבות בחשבון כמו משיכות והפקדות והחשבון נחשב פעיל.
  • כאשר יש צפי בעתיד הקרוב כמות של תנועות משמעותיות מאוד של הכנסות והוצאות הקשורות לעסק בחשבון הבנק שלכם.
  • אם אתם אנשים שמאוד חשוב להם הסדר והארגון.

 

מיסים שכדאי להכיר כשמקימים עסק – לסיכום

כיום יש שינויים רבים ומהירים המשפיעים עם כל העסקים. פתיחת עסק היא שלב חשוב מאוד לאנשים שחולמים להיות עצמאיים, אך כמו לכל דבר, יש מחיר להיות עצמאי כגון חובות ומיסים שעליהם לדעת עליהם. חשוב מאוד לדעת איך להתנהל מול רשויות המיסים, על מנת לנהל את העסק בצורה הטובה והחכמה ביותר.

 

בית ומטבעות

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות
מה היה לנו עד עכשיו?
סיבות לקבלת החזר מס
מידע נוסף
נגן וידאו
בדיקת זכאות להחזר מס
דקות
שניות