fbpx

מה ההבדל בין קופת גמל וקרן השתלמות מבחינת מיסוי

בגיל מסוים אין מנוס מלהתחיל להתעסק בענפים והמושגים שעד כה לא הבנו בהם שום דבר. אף אחד לא דיבר על זה בבית הספר, אך עדיין מדובר בדברים מאוד חשובים לעתיד שלנו. לכן, לטובתכם ולטובתם כולנו, כאן תמצאו ריכוז מסודר של מידע חשוב שכנראה הגיע העת להתחיל ולהכיר בעצמכם.

 

מהי קרן השתלמות

קופת חיסכון של עובדים שכירים נקראת קרן השתלמות, בקרן ההשתלמות לא משלמים מס הכנסה, ועל פי החוק במדינה אין הגבלה או איסור להשתמש בכסף שנצבר שם ולהשתמש בו לכל מטרה שרוצים. חישוב השכר להפקדות לקרן נקבע בהסכם העבודה עם המעסיק, אלא אם יד הסכם קיבוצי או צו ואז המעסיק לא מחויב בחוק הפרשת קרן השתלמות.

הודעה חשובה - קבלו את הכסף שלכם חזרה!

שילמתם מיסים עודפים? המבצע הבא בשבילכם! כ-78% מהאזרחים זכאים ל-6,000₪ בממוצע.
ביחד עם חברת Win Tax אנחנו נדאג לכספי המיסים שלכם.

בדקו האם אתם זכאים להחזרי המס >>

בדקו כמה כסף מגיע לכם ממס הכנסה. מלאו את שמכם המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלכם וקבלו תשובה מהירה על גובה ההחזר.

 

תהליך פתיחת הקרן להשתלמות

העובד צריך לציין בפני המעסיק את הקרן שאליה הוא רוצה להפריש, הוא יצטרך למלא את המסמכים הדרושים ולהעביר לו. לאחר מכן, המעסיק מנכה חלק מהשכר של העובד עבור הפרשה לקרם ההשתלמות במסגרת חודשית. חובת המעסיק לעשות העברה מידי חודש חלק ממנו וחלק מהשכר של העובד, ההעברה על פי ההגדרה בחוק מבחינת ימי העסקים.

 

מיסוי כספי קרן השתלמות של אדם שנפטר

בקרן השתלמות מעמדם של הכספים אינו משתנה לאחר מות העמית, כך שאם הכספים היו פטורים ממס וזה תלוי במסלול ובפרטים של ההסדר, אז הם יישארו פטורים ממס כשיעברו למוטבים. הפקדות שהיו חייבות במס שחרגו מתקרת הפקדה מוטבת, יביו גם כן חייבות במס בידי המוטבים.

קרן השתלמות

 

קופת גמל

בניגוד לקרן השתלמות, קופות גמל הן כמו חיסכון, כל אחד יכול לפתוח אותן וזה אינו עניין מול העבודה. ניתן לתת לכסף להצטבר, וניתן למשוך ולהשתמש בכסף הזה ללא קנס. ניתן גם לבחור להמשיך להפקיד לשם כסף ולצבור כסף בקופת הגמל עד גיל מבוגר ואז פשוט להפוך את הכספים האלו לקצבה חודשית בדומה לפנסיה ובנוסף יהיה פטור ממס הכנסה.

 

מיסוי כספי קופת גמל של אדם שנפטר

בעיקרון כל מסלול מוביל למיסוי שונה, אך הבסיס הוא שכספי קופת הגמל עשויים להתחלק לשני חלקים, והם כספי תגמול וכספי פיצוי:

  • כספי תגמול – עליהם ועל הרווחים מהם, יהיה פטור ממס הכנסה לשלושה חודשים ממועד הפטירה ולא מכן הרווחים החדשים יהיו חייבים מס עשרים וחמישה אחוזים. אם מדובר בכספים שעומדים בתיקון 190 והנפטר עבר את גיל שבעים וחמש, הכספים יהיו חייבים חמישה עשר אחוזים על הרווח.
  • כספי פיצוי – על הכספים האלו יחול מס כפי שחל על הנפטר, ולא יעלה על ארבעים אחוזים.

 

אל תסתבכו, תתייעצו

קופות גמל, קרנות השתלמות, זה הכל עניין גדול ומלא בפיתולים משונים, בסוף מה שבאמת משנה זה המסלול הספציפי שתעשו, וזה דורש מכם לעשות השוואה בין הקרנות השונות והקופות השונות, שם תראו את ההבדלים החשובים ותוכלו לעשות בחירות טובות.

סטוּדֶנט

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות
מה היה לנו עד עכשיו?
סיבות לקבלת החזר מס
מידע נוסף
נגן וידאו
בדיקת זכאות להחזר מס
דקות
שניות