fbpx

מהו שיעור המס על שירותי הובלה ומשלוחים בינלאומיים?

בעשור האחרון נפוצה תופעת המשלוחים מחו"ל לארץ יותר ויותר כאשר חברות גדולות מציעות משלוחים כמו "אליאקספרס" "שיין" ועוד עד לבית הלקוח ולא משנה איפה אתה נמצא בעולם. בימי הקורונה הזכורים לשמצה בהם כמעט כל העולם היה תחת סגר, יותר אנשים הזמינו מוצרים דרך האינטרנט עד לפתח הדלת. על כן, בשל פעולה זו חברות השילוח הבינלאומי מצאו את עצמן עובדות ללא הפסק.

 

נתיבי השילוח הבינלאומיים

מעבר למשלוחים ה"בייתים" שכל אחד מאיתנו יכול לבצע יש כמובן את אנשי העסקים שמתבססים על משלוחים בינלאומיים. בגלל העובדה שענף השילוח הבינלאומי גדל בהיקפים משמעותיים הן ברמה של בעלי העסקים וגם ברמה של המשלוחים לכל אחד, השילוח הבינלאומי הפך להיות מרכזי בימנו.

הודעה חשובה - קבלו את הכסף שלכם חזרה!

שילמתם מיסים עודפים? המבצע הבא בשבילכם! כ-78% מהאזרחים זכאים ל-6,000₪ בממוצע.
ביחד עם חברת Win Tax אנחנו נדאג לכספי המיסים שלכם.

בדקו האם אתם זכאים להחזרי המס >>

בדקו כמה כסף מגיע לכם ממס הכנסה. מלאו את שמכם המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלכם וקבלו תשובה מהירה על גובה ההחזר.

כולם מנסים להבין את תמחור ההובלה של משלוחים מהארץ לחו"ל ומחו"ל לארץ, בעלי עסקים שעוסקים בסחר בינלאומי, יבוא ויצוא כמו גם אנשים שעולים לארץ או לחילופין ירידה מהארץ וצריכים לשנע את החפצים שלהם בעזרת שילוח בינלאומי.

 

3 סוגי נתיבים לשילוח הבינלאומי

  • שילוח ימי
  • שילוח אווירי
  • שילוח יבשתי

רבים אולי מכירים את המונחים הללו ואת שמם אך צריך להבין שבכל אחת מהאפשרויות הנ"ל טמונה המון בירוקרטיה בייחוד לאנשי עסקים שכל פועלם מבוסס על משלוחים בינלאומיים, ייבוא ויצוא סחורות.

על כן בעל עסק שנמצא רוב הזמן מול התנהלות של משלוחים מכיר ויודע שהדרך הטובה ביותר להתגבר על הבירוקרטיה ועל כל הניירת שמתלווה כמו גם התנהלות מול עמילות המכס ומול שלטונות המכס בארץ ובעולם, היא רק דרך חברת השילוח שאיתה הוא עובד.

שיעור מס

חברת השילוח בדרך כלל מייעצת גם לאותו איש עסקים כיצד לפעול ברמת השילוח, כלומר, האם מתאים לו שילוח ימי או אווירי או יבשתי  ומהו תמחור הובלה של הפריטים הנשלחים. שימו לב, שילוח יבשתי הוא הרבה יותר יקר ולכן כמעט ולא עושים בו שימוש אלא רק במקרים מאוד מסוימים.

 

אז איך שיעור המס משפיע? ועל מה?

אם מדברים על משלוחים "בייתיים" שרוב האנשים מבצעים דרך אתרי אינטרנט שונים בעולם צריך לדעת שיש על משלוחים אלו מס מסכום מסוים. כמו כן צריך להבדיל בין מה המשלוח שלנו מכיל, משום שישנם מוצרים שאנחנו מזמינים עד סכום מסוים אנחנו לא משלמים ויש לנו פטור אבל יש מוצרים ששיעור המס גדל ממוצרים שונים, דוגמא:

  • אם הזמנו בסכום של עד 75$ אנחנו פטורים ממס.
  • אם הזמנו בסכום של 76$-500$ אנחנו צריכים לשלם מס בשיעור של 17% אבל ישנם מוצרים מוחרגים כמו מנועים וגנרטורים חשמליים לקורקינט או לאופניים חשמליים, שיעור המס יהיה בשיעור של 39.46%.
  • אם הזמנו בסכום של 501$-1000$ אנחנו צריכים לשלם מס בשיעור של 17% כמובן שגם בקטגוריה זאת יש מוצרים מוחרגים שעליהם שיעור במס גדול יותר.

 

לסיכום

לפני משלוח כלשהו שמבצעים חשוב לבדוק את שיעור המס בגין הזמנת מוצרים אלו, אם יש בכלל.

שיעור מס

 

 

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות
מה היה לנו עד עכשיו?
סיבות לקבלת החזר מס
מידע נוסף
נגן וידאו
בדיקת זכאות להחזר מס
דקות
שניות