fbpx

מהו התהליך הפיננסי של חדלות פירעון

הליך חדלות פירעון הוא הליך חדש יחסית אשר נכנס לתוקף במדינת ישראל בשנת 2019.

ההליך נועד להחליף את ההליך הישן של פשיטת רגל, ולסייע הן בהחזרת חובות בצורה יעילה יותר והן בשיקום כלכלי טוב יותר של החייב.

אז מה בדיוק קורה בתהליך הפיננסי של חדלות פירעון? על כך בכתבה הבאה.

הודעה חשובה - קבלו את הכסף שלכם חזרה!

שילמתם מיסים עודפים? המבצע הבא בשבילכם! כ-78% מהאזרחים זכאים ל-6,000₪ בממוצע.
ביחד עם חברת Win Tax אנחנו נדאג לכספי המיסים שלכם.

בדקו האם אתם זכאים להחזרי המס >>

בדקו כמה כסף מגיע לכם ממס הכנסה. מלאו את שמכם המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלכם וקבלו תשובה מהירה על גובה ההחזר.

 

חדלות פירעון במקום פשיטת רגל – למה חל השינוי?

עד לא מזמן היה נהוג בישראל הליך פשיטת רגל אשר יועד למצבים בהם חייבים אינם מסוגלים להחזיר אות חובותיהם. הליך פשיטת רגל היה ידוע כהליך מסורבל אשר היה קשה לקבל אישור לפתיחתו וכן בהרבה מקרים הוא לא הצליח לשקם כלכלית את החייבים והם חזרו למעגל החובות במהרה. חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי נועד לעשות סדר מחודש בתחום ולאפשר התנהלות פשוטה ונוחה יותר אשר תסייע הן בהחזרת החובות והן בשיקום הכלכלי. השינוי הבולט ביותר שיצר החוק לחדלות פירעון ושיקום כלכלי הוא יצירת ההבדל בין שני סוגי חובות – חוב של מעל 150 אלף ש״ח וחוב הנמוך מ-150 אלף ש״ח. זאת כאשר החובות הנמוכים יותר יטופלו באופן בלעדי על ידי רשם ההוצאה לפועל ובכך הטיפול בהם יהיה מהיר ויעיל יותר. חובות גדולים ימשיכו להיות מטופלים בבתי המשפט.

 

איך עובד הליך חדלות פירעון?

על מנת להתחיל בהליך חדלות פירעון על החייב להגיש בקשה לפתיחת הליכים ברשם ההוצאה לפועל, לצרף מסמכים מתאימים וכן לעמוד בתנאים שנקבעו. במידה ורשם ההוצאה לפועל ימצא את הבקשה מתאימה ועומדת בדרישות, ייפתחו הליכי חדלות פירעון כנגד החייב. פתיחת ההליכים משמעותה מצד אחד היא הפסקת הסנקציות וההגבלות הכלכליות על החייב אם התקיימו ומצד שני הגעה להסדר חוב מול הנושים על מנת שהחייב יוכל להחזיר להם סכום גדול ככל האפשר במהירות גדולה ככל שניתן. במקרים מסוימים, משמעות ההסדר תהה גם הפחתה או ביטול של חלק מהחוב ועל כן לפעמים נוהגים לכנות את התהליך מחיקת חובות אם כי המונח המקובל הוא קבלת הפטר מהחובות.

מאזניים

 

הליך חדלות פירעון – מה חשוב לדעת?

עוד שינוי משמעותי בהליך חדלות פירעון אשר הופך אותו ליעיל ומהיר יותר מהליך פשיטת רגל הוא סמכויות החקירה הנרחבות אשר ניתנו לרשם ההוצאה לפועל. על מנת להיות זכאי לפתיחת הליכי חדלות פירעון על החייב להיות במצב כלכלי מסוים ולעמוד בתנאים שנקבעו בחוק. לעיתים, על מנת לקבל הסדר חוב נוח יותר, חייבים יבחרו בדרכים של הסתרה ויציגו מצג שווא לגבי מצבם הכלכלי. מקרים כאלו כמובן פוגעים בזכויות של הנושים ומסייעים לחייבים להתחמק מתשלום חובם. על כן, מלבד החובה של החייב לספק מסמכים פיננסיים מקיפים על מצבו ומצב משפחתו, ניתנת לרשם ההוצאה לפועל הזכות להפעיל אמצעי חקירה שונים על מנת לאמת את מצבו הכלכלי של החייב ובמידת הצורך לדרוש ממנו לממש את הערך של נכסים בחזקתו על מנת לשלם את החוב.

 

איש משפט

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות
מה היה לנו עד עכשיו?
סיבות לקבלת החזר מס
מידע נוסף
נגן וידאו
בדיקת זכאות להחזר מס
דקות
שניות