fbpx

התחדשות עירונית – מתי צריך לשלם מס רכישה?

אתם לוקחים חלק בפרויקט התחדשות עירונית? יש לכם שאלות או חששות? לא בטוחים מתי יהיה עליכם לשלם את מס הרכישה, מה יהיה שיעורי ועם מי כדאי להתייעץ? המאמר הבא עבורכם ועבורכן – לפני שתיקחו חלק בפרויקט התחדשות עירונית, תכירו את הפרטים.

 

התחדשות עירונית – תעודת זהות

הפרויקט "התחדשות עירונית" הוא פרויקט שבמרכזו המטרה לחדש את אזורי המגורים הוותיקים בערים בישראל. החידוש נעשה תוך שיפור התשתיות, שדרוגן וחיזוקן, הן בבנייני מגורים והן בשטחים ציבוריים. פרויקט התחדשות עירונית, כולל הוספת דירות חדשות והרחבתם של בניינים קיימים. פרויקטים אלו דורשים יוזמה, ניסיון ומקצועיות, כפי שתוכלו לקרוא בקישור הבא: https://terra.ltd

הודעה חשובה - קבלו את הכסף שלכם חזרה!

שילמתם מיסים עודפים? המבצע הבא בשבילכם! כ-78% מהאזרחים זכאים ל-6,000₪ בממוצע.
ביחד עם חברת Win Tax אנחנו נדאג לכספי המיסים שלכם.

בדקו האם אתם זכאים להחזרי המס >>

בדקו כמה כסף מגיע לכם ממס הכנסה. מלאו את שמכם המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלכם וקבלו תשובה מהירה על גובה ההחזר.

 

התחדשות עירונית בירושלים – חברת טרא

חברת טרא היא הכתובת בכל הקשור לשאלות בנוגע לפרויקט התחדשות עירונית בעיר הבירה ירושלים. חברת 'טרא (התחדשות)' היא חברה בעלת חוסן עסקי וכלכלי ומאחוריה שנים רבות של ניסיון שהובילו למקצועיות. החברה מובילה בייזום, תכנון, ניהול וביצוע פרויקטים הקשורים בהתחדשות עירונית.

 

ממה נגזר מה רכישה?

מס רכישה שנדרש לשלם במסגרת פרויקט התחדשות עירונית נגזר מתוך חוק מיסוי מקרקעין בישראל (בשמו הרשמי: חוק מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה) התשכ"ג-1963). חוק זה למעשה עוסק בתהליך המיסוי שחל על הצדדים השונים בעת מכירה או קנייה של זכויות מקרקעין.

מס רכישה

 

המושגים שכדאי שתכירו…

מקרקעין – קרקע בישראל, לרבות נכסים, בתים מבנים או בניינים – אשר מחוברים לקרקע באופן קבוע ולא בארעיות. זכות במקרקעין – על פי החוק, זכות במקרקעין מוגדרת לפי בעלות, חכירה למשך יותר מ- 25 שנים או הרשאה לשימוש במקרקעין שהיא כבעלות או חכירה.

 

מכירת או קניית זכות במקרקעין

במקרה של מכירה או קנייה זכות במקרקעין, החוק מגדיר שני סוגי מיסים: מס שבח ומס רכישה. את מס הרגישה יש לשלם לפי התאריך שבו החל היתר הבנייה להתקיים (בהתאם לחוזה).

 

האם ניתן לדחות תשלום מס רכישה?

כל איחור בתשלום של מס הרכישה עלול לגרור תשלומי הצמדה וריבית או קנסות. אם כך, מה עושים במקרה של צורך בדחייה? על פי סעיף 91א. לחוק, מנהל מיסי המקרקעין הוא היחיד שרשאי לדחות את מועד תשלום מס הרכישה, או לתת דחייה לתשלום של חלק ממנו, זאת על פי שיקול דעתו.

 

איך מקבלים דחייה?

אם תרצו לקבל דחייה בתשלום מס הרכישה או לחלקו לתשלומים – עליכם לפנות למיסוי המקרקעין בצירוף סיבות ראויות או אסמכתאות שיחזקו את בקשותיכם או טענותיכם. דחייה מתבצעת, על פי רוב, על דרך של פריסה לתשלומים (עד שישה תשלומים). שימו לב כי אישור מס הרכישה לצורך רישום העברת הזכויות בטאבו או במרשם הזכויות, יינתן רק שתסדירו את מלוא התשלום של מס הרכישה בשיעורו הכולל.

יש לכם שאלות נוספות? חששות או דברים שאינם ברורים? פנו לחברת טרא התחדשות!

התחדשות עירונית

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות
מה היה לנו עד עכשיו?
סיבות לקבלת החזר מס
מידע נוסף
נגן וידאו
בדיקת זכאות להחזר מס
דקות
שניות