fbpx

מה ההבדל בין המסלולים השונים למשכנתאות

כל משכנתא מורכבת ממסלולי משכנתא שונים. כל מסלול הוא בעל סוג ריבית אחרת. על פי נהלי בנק ישראל, הבנקים למשכנתאות לא יכולים לאפשר כל שילוב של מסלולי משכנתא ועליהם לפקח ולאשר אך ורק משכנתאות בהם לפחות שליש מגובה סכום המשכנתא, הוא בריבית קבועה. כאן ריכזנו עבורכם מידע על כל מסלול משכנתא, עומדים לפני לקיחת משכנתא? אתם חייבים להכיר את מאפייני כל מסלול!

 

ממה מורכב כל החזר משכנתא?

לפני שנפרט על מסלולי המשכנתא הקיימים חשוב להבין כי כל החזר משכנתא מורכב מתשלום על חשבון הקרן (סכום ההלוואה עצמו) ותשלום על חשבון הריבית (שיקלול של כל הריביות על ההלוואה בהתאם ללוח הסילוקין של ההלוואה). חשוב לזכור זאת כדי להבין מנגנון חישוב של מסלולי משכנתא שונים.

הודעה חשובה - קבלו את הכסף שלכם חזרה!

שילמתם מיסים עודפים? המבצע הבא בשבילכם! כ-78% מהאזרחים זכאים ל-6,000₪ בממוצע.
ביחד עם חברת Win Tax אנחנו נדאג לכספי המיסים שלכם.

בדקו האם אתם זכאים להחזרי המס >>

בדקו כמה כסף מגיע לכם ממס הכנסה. מלאו את שמכם המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלכם וקבלו תשובה מהירה על גובה ההחזר.

 

אילו מסלולי משכנתא קיימים?

קיימים מסלולי משכנתא רבים, לאחר תיקון רפורמת המשכנתאות גם האופציות הרבות עדיין מתאפשרות ולכן, ריכזנו עבורכם את המסלולים שחשוב להכיר.

 

מסלול בריבית קבועה לא צמוד מדד (קל"צ)

ריבית זו היא קבועה ולא משתנה לעולם, היא לא תלויה במדדי האינפלציה שבמשק והיא נחשבת ליציבה במיוחד. בשל כך היא גם תעלה מחיר יקר יותר ולכן יהיה נכון לשלב אותה במינון נכון. כל משכנתא בישראל חייבת להכיל ריבית קבועה לתוספת יציבות, לא משנה אם מדובר בריבית קבועה לא צמודה למדד או צמודה למדד.

החזר משכנתא

 

מסלול בריבית קבועה צמודה למדד

מסלול זה מכיל ריבית קבועה על ההלוואה, אך לצד הריבית הקבועה, קרן ההלוואה צמוד למדד המחירים לצרכן ולכן  גובה הקרן עלול להשתנות באופן משמעותי בהתאם לעליות המדד. מסלול זה נחשב למסלול פחות יקר ממסלול קל"צ אך גם הוא מבוקש בגלל הרכיב הקבוע שלא משתנה. חשוב לשלב אותו בהלוואה אך ורק באופן מדוד למניעת עלייה משמעותית בגובה הקרן.

 

מסלול פריים

ריבית הפריים היא ריבית המורכבת משתי ריביות: ריבית בנק ישראל וריבית עוגן הבנקים. ריבית עוגן הבנקים היא ריבית שלא משתנה (1.5%) וריבית בנק ישראל היא ריבית שבשנה האחרונה מרימה ראש ומתייקרת במסגרת המלחמה עם האינפלציה. מסיבה זו ריבית הפריים היא לא יציבה, היא עלולה להשתנות כל חודש מחדש. אך יחד עם זאת, היא גם זולה ובעת פירעון ההלוואה אין צורך בתשלום קנס על פירעון מוקדם.

 

מסלול משתנה

מסלול בו גובה הריבית נקבע ונקבעות נקודות זמן בהן גובה הריבית ישתנה בהתאם למדדים העכשוויים, בצורה כזו מושגת יציבות מסויימת בהלוואה עד לנקודה באה.

 

מסלול מט"ח

ריבית הצמודה לשער החליפין. מסלול זה מתאים לשילוב במשכנתא לתושבי חוץ או ישראלים המשתכרים במטבעות חוץ.

 

מסלול זכאות

כדי לקבל ריבית זכאות יש צורך בעמידה בתנאי זכאות. ישנם נתונים אישיים כמו מספר אחים ואחיות, מספר שנות שירות צבאי, מספר שנות נישואין וכו' אשר מזכים בנקודות המאפשרות שימוש במסלול זכאות.

החזר משכנתא

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות
מה היה לנו עד עכשיו?
סיבות לקבלת החזר מס
מידע נוסף
נגן וידאו
בדיקת זכאות להחזר מס
דקות
שניות