fbpx

היום שאחרי – תכנון הפרישה, כל מה שרציתם לדעת

אתם כבר בתחילת או אמצע שנו תה – 60 שלכם, והתחלתם לחשוב על הפרישה לגמלאות. אין ספק, מדובר באירוע דרמטי וחגיגי בחיים, וכיאה לאירוע כזה, יש להיערך אליו בצורה המיטבית. אז איך נערכים לאירוע כזה? אלו פעולות מומלץ לבצע לפני? כל התשובות ממש כאן.

 

מתי כדאי להתחיל לתכנן את הפרישה?

אז בסוף, אין לזה תשובה ברורה, אבל אין ספק שכדאי להתחיל לבצע תכנון פיננסי כבר בשלבים מוקדמים יותר בחיים, לפני גיל 60 כמובן, ואפיל וכבר בשנות השלושים שלכם. אם ברצונכם להגיע לפנסיה עם יציבות כלכלית, עם יכולת לא לעבוד ובכל זאת לעשות מה שאתם רוצים ולפתח תחביבים, עליכם לתכנן את הפרישה כמה שיותר מוקדם.

הודעה חשובה - קבלו את הכסף שלכם חזרה!

שילמתם מיסים עודפים? המבצע הבא בשבילכם! כ-78% מהאזרחים זכאים ל-6,000₪ בממוצע.
ביחד עם חברת Win Tax אנחנו נדאג לכספי המיסים שלכם.

בדקו האם אתם זכאים להחזרי המס >>

בדקו כמה כסף מגיע לכם ממס הכנסה. מלאו את שמכם המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלכם וקבלו תשובה מהירה על גובה ההחזר.

 

ארבעת השלבים לתכנון הפרישה

  • מטרה – כמו כל דבר בחיים, קודם כל, הגדירו לעצכם מהן המטרות שלכם. מה היעדים הפיננסים שברצונכם להשיג, אם זה סכומי הפנסיה, ואם זה התחביבים וסכום התקציב החודשי שברצונכם שיהיה ברשותכם לכשתפרשו.
  • בדיקת התיק הביטוחי והפנסיוני – בדקו את התיק שלכם, התיק הקיים. בדקו את דמי הניהול שנגבים מכם, אם זה מההפקדה ואם זה מהסכום הכולל. עברו עם סוכן הביטוח שלכם על כל הנכסים הפיננסים שיש לכם. בדיוק לשם כך נועד בעל המקצוע שמבצע  עבורכם ואתכם תכנון פיננסי.
  • הטבות מיסוי – בדקו היטב האם קיימות הטבות מיסים שמגיעות לכם, מכל מיני סיבות. אם זה רמת הכנסה, מצב משפחתי, מקום מגורים, וכל דבר שאולי נראה לכם קטן כאשר מדובר בסכומים קטנים מדי חודש, אך מצטבר לבסוף, לאחר כמה שנים, לסכום גדול מאוד.
  • בדיקת אופציות להשקעה – במסגרת  תכנון פיננסי שאתם עורכים, פנו ליועצי השקעות, שיתנו לכם הצעות לאפיקי השקעות שונים. אם זה השקעות בשוק ההון, דרך השקעה עצמאית בתעודות סל, או השקעה דרך בית השקעות, ואם זה בעולם ההשקעות האלטרנטיביות, אם זה המטבעות הקריפטוגרפים, הלוואות חברתיות, קניית זהב או חומר אחר, וכל דרך אחרת שכוללת השקעה.

 

אז מה אחר כך?

בעל המקצוע שדואג לבצע עבורכם  תכנון פיננסי, יעבור על כלל השלבים. על התזרים שלכם, מצב החובות והמשכנתא, הנכסים, וכלל השאלות שרלוונטיות לכך. כאמור, הבנה של המצב הקיים, חיונית עבור המשך התהליך בעתיד. לאחר מכן תגדירו אתו מטרה, תעברו על התיק הקיים, תבדקו את ענייני המיסוי, ובסוף, תבדקו אפיקי השקעה על פי תכנון מראש כמובן.

לסיכום, תכנון הפרישה שלכם חיונית וחשובה. אתם לא רוצים להגיע לפנסיה ולגלות שעשיתם טעויות דרמטיות בניהול הכסף שלכם. לכן, מומלץ מאוד להתעורר כמה שיותר מוקדם, ולעשות סדר בנכסים הפיננסים שלכם. זכרו, בשל עקרון ה"ריבית דריבית", כל השקעה קטנה שלכם היום, תהפוך לרווחים נאים בהחלט עוד מספר לא רב של שנים. לכן, סדר, הגדרת מטרות, והשקעה לאחר השוואה וחשיבה, יכולות להיות מאוד משמעותיות לכם ל"יום שאחרי".

תכנון פיננסי

תכנון פרישה

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות
מה היה לנו עד עכשיו?
סיבות לקבלת החזר מס
מידע נוסף
נגן וידאו
בדיקת זכאות להחזר מס
דקות
שניות