fbpx

החזר מס על שיפוץ העסק – כל מה שרציתם לדעת

החלטתם לפתוח עסק? מברוק! פתיחת עסק הוא לא עניין של מה בכך, אין ספק שלאורך התהליך תשמעו את המושג "הוצאה מוכרת", מילה פשוטה ולא ברורה שכל בעל עסק חייב להכיר. מה זו הוצאה מוכרת? האם שיפוץ העסק נכלל תחת כותרת זו? הרי לפניכם במאמר.

 

מה היא הוצאה מוכרת?

כל עצמאי מכיר יודע שבסוף השנה עליו לשלם מס על ההכנסות נטו, כלומר מחשבים סך ההכנסות ומפחיתים בהוצאות, הסכום שנשאר זה הסכום שחייב במס. הוצאה מוכרת זו היא בעצם הוצאה של עסק שמטרתה היא לעזור לעסק לגדול ולהתפתח, בהוצאה מסוג זה ניתן יהיה אפשר לקזז אותה מההכנסות של העסק ובעצם להקטין את המס שתצטרכו לשלם בסוף השנה.

הודעה חשובה - קבלו את הכסף שלכם חזרה!

שילמתם מיסים עודפים? המבצע הבא בשבילכם! כ-78% מהאזרחים זכאים ל-6,000₪ בממוצע.
ביחד עם חברת Win Tax אנחנו נדאג לכספי המיסים שלכם.

בדקו האם אתם זכאים להחזרי המס >>

בדקו כמה כסף מגיע לכם ממס הכנסה. מלאו את שמכם המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלכם וקבלו תשובה מהירה על גובה ההחזר.

 

התנאים לקבלת החזרי מס בהוצאה מוכרת

בשביל לקבל הכרה ממס הכנסה, הוצאה מוכרת חייבת להיות אך ורק הוצאה שמשמשת לייצור הכנסה עבור העסק. לצורך העניין אם אתם בעלי מסעדה, כמובן שאתם צריכים לקנות אוכל ושתיה, הוצאה מהסוג הזה תהיה הוצאה מוכרת, בסוף השנה תוכלו להכניס את ההוצאות הללו לתוך סך ההכנסות. כאן המקום לציין שרשויות המס נוהגות לחלק את ההוצאות לעסק לשני סוגים נוספים.

הוצאה שוטפת –  הוצאות שנועדו לפעילותו השוטפת של העסק כמו תשלומי חשמל, מיסי עירייה, דמי שכירות, משכורת לעובדים ועוד. הוצאות אלו נרשמות והן מוכרות במלואן לצורך החזרי מס בשנה בה הוצאו.

הוצאה הונית – הסוג השני הן הוצאות שהוצאו לצורך שיפוץ העסק, שיפוץ דירה, לרכישת ריהוט או ציוד לעסק, במקרה כזה העניין הוא טיפה יותר מורכב.

הכנסה פסיבית

 

שיפוץ העסק, האם נחשב כהוצאה מוכרת?

לשאלה הזו אין תשובה חד משמעית, אך ננסה לפרק והסביר יותר מה עליכם לבחון. כאשר מבוצע שיפוץ מסוים, יש לבדוק לפני האם יחשב השיפוץ כהוצאה הונית או כהוצאה שוטפת, המבחן הוא התוצאה הסופית של השיפוץ. העיקרון המנחה הוא שכאשר ההוצאה מושקעת לצורך שמירה על הנכס במצבו הקיים או למניעת אובדנו של הנכס זו תיחשב הוצאה המותרת לניכוי כהוצאה פירותית. במידה ומתבצעת הוצאה במטרה ליצור נכס חדש או להשביח נכס קיים ההוצאה תהיה הוצאה הונית והיא לא תהיה מותרת בניכוי.

 

דוגמאות שיעזרו לכם להבין זאת יותר

  • שיפוץ נכס שייצר נכס חדש, השביח או שיפר את הנכס הקיים באופן חד משמעי, ההוצאות יחשבו להוניות ויצורפו לעלות הנכס.
  •  אם השיפוץ נעשה במבנה שכור ובכדי להתאים את הנכס לצרכי העסק, הוצאות השיפוץ יוכרו בניכוי הסופי כפית במשך 10 שנים, אם המבנה ששופץ הוא של בעל הנכס ויותר לעסק יתרון תחרותי, יופחתו ההוצאות כמו פחת על נדל"ן לפי טיב השיפוץ.
  •  שיפוץ שנועד להחזיק עסק לתפקוד הרגיל ולשמר את מצבו על ידי תיקונים, שיפוצים אלו יחשבו כהוצאה שוטפת.

 

לסיכום

כל בעל עסק יודע כי מס הכנסה הוא "ידידו" הטוב של כל עסק, חשוב לדעת ולהבין אפילו ברמה הבסיסית מה מס הכנסה דורש ולא לפספס ולהסתבך. בנוסף חשוב גם להכיר בהטבות שמס הכנסה יכול לספק לכם ולהשתמש בהם, כמו למשל החזרי מס על עסק, חבל לפספס ולשלם כסף מיותר.

החזר מס על שיפוץ העסק

 

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות
מה היה לנו עד עכשיו?
סיבות לקבלת החזר מס
מידע נוסף
נגן וידאו
בדיקת זכאות להחזר מס
דקות
שניות