fbpx

החזר מס לרופאים

אין ספק כי להיות רופא זהו תפקיד משמעותי ובעל אחריות רבה, הכרוך במבחני קבלה נוקשים ובתקופת לימודים מאתגרת וממושכת. תקופת הלימודים הזו, יחד עם העובדה כי פעמים רבות הרופאים מועסקים דרך מספר מעסיקים – קופות החולים ובתי החולים, מקנות לרופאים אפשרות לקבל החזר מס לרופאים בסכומים משמעותיים.

 

לימודים מאתגרים ומשמרות ממושכות – להיות רופא בישראל

מקצוע הרפואה דורש כישורים נרחבים ואחריות רבה, כאשר המעוניינים לעבור את התהליך ולקבל את ההסמכה והאישורים הנדרשים לעסוק במקצוע הרפואה, נדרשים לעבור מבחני קבלה נוקשים, תקופת לימודים ממושכת והתמחות נטולת שינה, המתפרשים על פני קרוב ל – 10 שנים בממוצע.

הודעה חשובה - קבלו את הכסף שלכם חזרה!

שילמתם מיסים עודפים? המבצע הבא בשבילכם! כ-78% מהאזרחים זכאים ל-6,000₪ בממוצע.
ביחד עם חברת Win Tax אנחנו נדאג לכספי המיסים שלכם.

בדקו האם אתם זכאים להחזרי המס >>

בדקו כמה כסף מגיע לכם ממס הכנסה. מלאו את שמכם המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלכם וקבלו תשובה מהירה על גובה ההחזר.

אמנם מדובר בדרך מתישה ומאתגרת למדי, אך בסופו של דבר, המשמעות של להיות רופא והסיפוק העצום שיש לעוסקים במקצוע, אם זה בשמירה על בריאותם של המטופלים או בהצלת חיים ממש, מהווים תגמול ראוי ומספק עבור הרופאים. ולצד התגמול מהעשייה המקצועית, תשמחו לגלות כי מגיע לכם גם תגמול כספי, הבא לידי ביטוי באמצעות הטבות מס שונות.

 

הטבות והחזרי מס הכנסה – מה זה אומר?

לפני שנעסוק בהטבות וההחזרים המגיעים לאנשי הרפואה עצמם, כדאי שנבין ונקבל קצת מושג כללי לגבי מס הכנסה. אנשים רבים אמנם נרתעים מלעסוק ולהתקשר 'יתר על המידה' עם רשויות המס, אך למעשה, הבנה בסיסית כיצד מערכת המיסוי בישראל פועלת, יחד עם הכרת הזכויות הבסיסיות המגיעות לכם, תאפשר לכם להתנהל נכון ולחסוך כסף רב.

החזר מס לרופאים
החזר מס לרופאים

החזרי מס

חובת התשלום למס הכנסה נקבעת עבור כל אזרח ישראלי מגיל 18 בהתאם למשכורת החודשית שלו, כאשר רשות המס מבצעת את החישוב עוד בתחילת השנה ועל בסיס ממוצע המשכורות של שנה שעברה. כך, נוצרים פעמים רבות פערים משמעותיים בין התשלום שנגבה לבין התשלום בפועל ובגין הפרשים אלו ניתן לבקש החזרים.

 

הטבות מס

נושא נוסף שחשוב להכיר, הוא הטבות המס השונות, המאפשרות תשלום מס מופחת לעומדים בקריטריונים מסוימים שרשות המיסים קובעת. הטבות אלו באות לידי ביטוי באמצעות נקודות זיכוי, המהוות למעשה הנחה של כ – 200 ₪ בחודש מגובה תשלום מס ההכנסה שנקבע עבורכם.

 

נקודות זיכוי לרופאים

כאמור, רשות המיסים קובעת פרמטרים מסוימים, אשר עמידה בהם מעניקה נקודות זיכוי ואפשרות לתשלום מס מופחת. אחד הקריטריונים של נקודות הזיכוי הללו הוא זכאות לתואר אקדמי – תואר ראשון או שני, כאשר הזכאות הינה לנקודת זיכוי אחת ולתקופה של שנה. במקרה של השלמת לימודים אקדמיים למקצועות הרפואה, פקודת המס עברה רפורמות ושינויים מסוימים כדלהלן:

 

2007 – 2013

סיום לימודי הרפואה בתקופה זו הקנה לבוגרים נקודת זיכוי אחת למשך 3 שנות המס הבאות לאחר סיום הלימודים, כאשר במשך שנתיים שלאחר מכן, הזכאות תעמוד על חצי נקודת זיכוי. סך משך ההטבה נמשך למעשה 5 שנים.

 

משנת 2014 ואילך

בוגרי לימודי הרפואה סיימו את הלימודים החל משנת 2014, יהיו זכאים לנקודת זיכוי אחת ולתקופה של שנה אחת. בנוסף לכך, יהיו זכאים לחצי נקודת זיכוי בשנה שלאחר קבלת נקודת הזיכוי הראשונה.

 

מקרים נפוצים בגינם מגיע החזר מס לרופאים

לצד ההטבות המס ונקודות הזיכוי המגיעות לרופאים הטריים, אופי העבודה הייחודי של הרופאים יוצר פעמים רבות תנאים אידיאליים לקבלת החזרי מס, בסכומים שיכולים להיות משמעותיים בהחלט. כך לדוגמה, אחד המאפיינים הבולטים בעבודתו של הרופא בישראל הוא העסקתו דרך מספר מעסיקים – קופות החולים ובתי החולים השונים, כאשר עבודה אצל מספר מעסיקים נדרשת בתיאום מס, בכדי לוודא כי לא נגבה מס יתר.

דוגמה נוספת, הקשורה אף היא לאופי העבודה של הרופאים, קשורה לתקופת ההתמחות והמשמרות הרבות שהרופאים נדרשים לבצע. השלבים השונים שהרופא נדרש לעבור – סטאז' – התמחות – רופא מומחה, מתבטאים גם בשכר שהרופא מקבל, כאשר תנודתיות זו בשכר, גוררת לעיתים פערים משמעותיים בתשלום המס הנדרש מהם.

 

הוצאות מוכרות

במידה ואתם רופאים עצמאיים, חשוב לדאוג לנהל רישום מסודר של שמות המטופלים שהגיעו אליכם ובמיוחד מעקב אחרי התשלומים שהתקבלו, לרבות חשבוניות ומסמכים רלוונטיים נוספים הנוגעים להוצאות העסק.

כך לדוגמה, השתלמות מקצועית, טיסה לחו"ל להשתתפות בכנסים והשתלמויות, דמי חבר ועוד, יכולים להיחשב בהחלט כהוצאות מוכרות, אותן ניתן לקזז מסך ההכנסות ולקבל החזר מס בהתאם. כדאי לדעת כי הוצאות אלו יכולות להיחשב כהוצאות מוכרות גם עבור רופאים שכירים.

 

איך ניתן לקבל את ההטבות וההחזרים?

כדי לקבל את הטבות המס המגיעות לכם, עליכם למלא טופס 101 בטרם סיומה של שנת המס ולהגישו למעסיק שלכם. אל טופס 101 יש לצרף גם טופס 119 לבקשת הקלה במס בגין תואר אקדמי ואישור זכאות לתואר, מהמוסד האקדמי בו למדתם.

במידה ולא הייתם מודעים לכל נושא ההטבות והזכויות המגיעות לכם, כדאי לדעת שעדיין ניתן לקבל את ההטבות המגיעות לכם ולהגיש בקשה להחזר מס עד לתקופה של 6 שנים לאחור. בקשה זו יש להגיש באמצעות טופס 135 המתייחס להחזר מס, טופס 106 מהמעסיק ואת אישור הזכאות לתואר.

 

להגיש את בקשת ההחזר עם חברה מקצועית

אם התחלתם להתבלבל מרשימת הטפסים והאישורים הנדרשים להמציא כדי לקבל את ההטבות והכספים המגיעים לכם, תשמחו לגלות כי קיימת אפשרות זמינה, נוחה ויעילה במיוחד והיא, להגיש את בקשות ההחזר עם חברות מקצועיות ומנוסות בתחום, כך שתוכלו לחסוך זמן רב ולקבל ליווי מקצועי, כל הדרך עד למיצוי הזכויות והכספים המגיעים לכם.

 

הטבות והחזרי מס הכנסה לרופאים

לסיכום, תהליך הלימודים הממושך, כמו גם תקופת ההתמחות והשלבים השונים עד קבלת התואר רופאים מומחים, לעיתים לא משאירים לנו מקום וזמן לבדוק ולבחון את הזכויות וההטבות המגיעות לנו ממס הכנסה, אשר כפי שראינו יכולות לבוא לידי ביטוי בנקודות זיכוי ובהחזרי מס שונים, אותם ניתן לקבל באמצעות הגשת בקשה עם חברה מקצועית בתחום.
למידע נוסף: טבלת נקודות זיכוי

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות
מה היה לנו עד עכשיו?
סיבות לקבלת החזר מס
מידע נוסף
נגן וידאו
בדיקת זכאות להחזר מס
דקות
שניות