fbpx

החזר מס להורים גאים

עולם המס הוא עולם מורכב ומסועף. גם אם אתם לא מתכוונים להיות מומחי מס, כדאי שתכירו את הזכויות וההטבות המגיעות לכם, באופן שיאפשר לכם לחסוך כסף רב. כך, הקמת תא משפחתי והפיכה להורים בישראל, מזכה אתכם בהטבות מס ובנקודות זיכוי, כאשר בשנים האחרונות התווספה הזכאות לקבלת החזר מס להורים גאים.

החזרי מס – מה זה אומר בכלל?

כאזרחי מדינת ישראל בכלל, וכאנשים עובדים בפרט, כולנו מכירים את חובת תשלום מס הכנסה, המתלווה מידי חודש למשכורת החודשית שלנו. אם תהיתם לעצמכם כיצד נקבע גובה המס שאתם משלמים, אז כדאי שתדעו כי חובת התשלום נקבעת בהתאם לגובה המשכורת שלכם ובהתאם למדרגות המס, כך שבעלי משכורת גבוהה ישלמו יותר מס וכן להפך.

בנוסף לכך, גובה תשלום המס נקבע על ידי רשות המיסים עוד בתחילת שנת המס ובהתבסס על חישוב ממוצע המשכורות של שנה שעברה, כאשר לכל העניין מתווספים גם נקודות זיכוי שונות, בהן ניגע בהמשך. ניתן להבין אם כן, כי ייתכנו בסבירות גבוהה הפרשים בין תשלום המס ששילמנו לבין חובת התשלום בפועל, בגינם ניתן לבקשת קבלת החזר מס.

הודעה חשובה - קבלו את הכסף שלכם חזרה!

שילמתם מיסים עודפים? המבצע הבא בשבילכם! כ-78% מהאזרחים זכאים ל-6,000₪ בממוצע.
ביחד עם חברת Win Tax אנחנו נדאג לכספי המיסים שלכם.

בדקו האם אתם זכאים להחזרי המס >>

בדקו כמה כסף מגיע לכם ממס הכנסה. מלאו את שמכם המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלכם וקבלו תשובה מהירה על גובה ההחזר.

 

מהן נקודות זיכוי?

מדינת ישראל דוגלת במדיניות רווחה, שנועדה להקל עם אוכלוסיות מוחלשות ובעלות רקע סוציו – אקונומי נמוך. כחלק מהמדיניות הזו, קבעה רשות המיסים מספר קריטריונים, המזכים את העומדים בהם בנקודות זיכוי מס, המאפשרות תשלום מס מופחת, כאשר כל נקודת זיכוי מס כזאת שוות ערך לכ–200 ₪ חודשיים.

נקודות זיכוי (ניתן לבדוק בטבלת נקודות זיכוי) אלו משמשות גם כתמריץ שהמדינה מעוניינת להעניק לכלל האוכלוסייה, במטרה לעודד אותם לבצע פעולות מסוימות, כמו לרכוש ביטוחי בריאות וחיים, כך שיורידו מהעומס המוטל על ביטוח לאומי, או לעודד מגורים באזורי פריפריה ועוד. כך, אחת האפשרויות לקבל נקודות זיכוי מס קשורה להקמת תא משפחתי, כפי שנראה מיד.

החזר מס להורים גאים
החזר מס להורים גאים

נקודות זיכוי והקמת תא משפחתי

ההחלטה על סיום חיי הרווקות ומעבר לשלב הקמת תא משפחתי, היא החלטה רבת אחריות ומשמעותית בהחלט, הן בפן האישי והן בפן הכלכלי, כאשר מטבע הדברים, ההוצאות הכלכליות עבור תא משפחתי, בטח ובטח עם ילדים, רק הולכות וגדלות.

ההחלטה על הקמת תא משפחתי לכשעצמה, היא אירוע מרגש בהחלט, אך היא עדיין לא מהווה קריטריון המזכה בהטבות ובנקודות זיכוי מס. את נקודות זיכוי המס תוכלו לקבל בגין שינויים בתוך התא משפחתי, כמו לידה, ילדים עד גיל 18 ומצבים קצת פחות משמחים, כמו אבטלה של אחד מבני הזוג, מקרה גירושין ועוד.

 

ומה עם קהילת הלהט"ב?

בעבר הלא רחוק, פקודת מס הכנסה התייחסה לתא משפחתי כאל תא המורכב מגבר ואישה בלבד. אך כיום, קשה להתעלם מהתופעה של תאים משפחתיים שונים ומגוונים, ביניהם תאים משפחתיים גאים, המורכבים מזוגות חד – מיניים.

כך, בניגוד לעמדותיהם של מספר מוסדות ורשויות ממשלתיות, אשר אינן מכירות בזכויות של תאים משפחתיים גאים, הרי שביטוח לאומי ורשות המיסים נוקטות בעמדה ליברלית יותר, המעניקה זכויות שוות, לרבות הטבות ונקודות זיכוי, בדיוק כמו כל תא משפחתי אחר. בהתאם לכך, גם תאים משפחתיים גאים יכולים ליהנות מהטבות מס, בסכומים משמעותיים בהחלט.

 

כיצד אוכל לקבל החזר מס?

השנים הרבות של אי השוויון והמלחמה המתישה מול מוסדות המדינה השונים במטרה להביא להכרה בזכותם של התאים המשפחתיים הגאים, הביאה רבים מהם להתייאש ולוותר על הזכויות המגיעות להם, אך כשמדובר בכספים המגיעים לכם ויכולים לסייע להוצאות הבית השוטפות ולגידול הילדים, אין סיבה שתוותרו עליהם.

לפיכך, גם אם לא הייתם מודעים בכלל לזכויות המס העומדות לכם, או במקרה ששכחתם לעדכן במקום העבודה שלכם אודות הסטאטוס המשפחתי שלכם, הרי שייתכן בסבירות גבוהה כי מגיע לכם החזר מס, אותו תוכלו לדרוש עד 6 שנים לאחור.

 

נקודות זיכוי גם לתא המשפחתי הגאה

כשאנחנו מדברים על נקודות זיכוי בהקשר של תא משפחתי אנחנו מתייחסים בעיקר לכמה מצבים בולטים של שינוי סטאטוס בתא המשפחתי:

מידע נוסף: טבלת נקודות זיכוי

 

לידה

אחד האירועים המרגשים בהקמת תא משפחתי היא לידת ילדה או ילדה, אשר הופכים אתכם רשמית להורים ובעלתי תא משפחתי מורחב. כך, בשנת הלידה של הילד/ה אתם זכאים ל – 1.5 נקודת זיכוי מס.

 

ילדים עד גיל 18

גידול ילדים היא משימה לא פשוטה בכלל, הכרוכה גם בהוצאות כלכליות רבות. בהתאם לכך, רשות המיסים מעניקה להורה המקבל קצבת ילדים מביטוח לאומי 2.5 נקודות זיכוי נוספות עבור ילדים עד גיל 5, נקודת זיכוי אחת בגין ילדים עד גיל 17 וחצי נקודת זיכוי עבור ילדים בגיל 18.

 

מקרים נוספים בהם ניתן לקבל נקודות זיכוי

המשפט המפורסם אומר כי 'ילדים זה שמחה' וכפי שראינו, הם גם שווים לנו לא מעט כסף מרשות המיסים, אך ישנם מקרים נוספים ואולי קצת פחות משמחים, אשר גם בגינם ניתן לקבל הטבות והחזרי מס. כך, מקרי נכות (מעל 90%) שמונעים מבן הזוג השני לעבוד, גירושין, היותכם הורים חד – הוריים ועוד, הם מקרים נוספים בגינם ניתן בהחלט לקבל נקודות זיכוי.

 

כיצד מגישים בקשה להחזר מס להורים גאים?

לאחר ההבנה כי מגיע לכם כסף רב, בזכות ולא בחסד, כדאי שתדעו כיצד לפעול בהתאם כדי לקבל את המגיע לכם. המצב האידיאלי כמובן הוא לעדכן כנדרש במקום העבודה שלכם את הפרטים האישיים שלכם באמצעות טופס 101. במידה ובשל סיבות שונות טופס זה לא הוגש, עליכם למלא טפסים נוספים (135 ו – 106) ולהגישם באופן ידני לפקיד השומה באזור מגורכם.

 

גאים ושווים – גם אצל רשויות המס

ניתן לראות אם כן, כי חלו שינויים משמעותיים בתפיסת הרשויות את התא המשפחתי הגאה, כאשר ביטוח לאומי ורשות המיסים מתייחסים לזוגות הגאים בשוויוניות מלאה, המעניקה להם את האפשרות לקבל נקודות זיכוי בגין לידה, ילדים עד גיל 18 ומקרים נוספים. לפיכך, אל תהססו לדרוש את החזרי המס המגיעים לכם, אותם ניתן לבקש גם עד 6 שנים לאחור.

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות
מה היה לנו עד עכשיו?
סיבות לקבלת החזר מס
מידע נוסף
נגן וידאו
בדיקת זכאות להחזר מס
דקות
שניות