fbpx

האם רווחים מקריפטו דורשים מס הכנסה?

כללי המיסוי אינם פוסחים על הכנסות ממקורות של סחר במטבעות דיגיטליים. סחר זה המכונה גם קריפטו, תשלום מבוזר או סחר במטבעות וירטואליים, עשוי לייצר עבור פרטיים ובעלי עסקים הכנסות בדרגות שונות. על הכנסות מסוג זה קיימות הנחיות מס מיוחדות. הכירו את שיעורי מס ההכנסה כלפי רווחים מסחר במטבעות דיגיטליים. כל מה שרציתם לדעת על מיסוי הכנסות מפעילות מטבע וירטואלי.

 

מהו תשלום מבוזר?

אמצעי תשלום מבוזר או תשלום דיגיטלי הוא יחידה ממוחשבת השייכת לאדם פרטי, לחברה או לתאגיד באמצעות קריפטוגרפיה (טכנולוגיית הצפנה) ללא פיקוח של בנקים או רשויות אחרות. אחת מזירות הסחר המוכרות בתחום הביזור הינה בלוקצ'יין. אמצעי תשלום מבוזר יכול לשמש עבור מגוון מטרות כגון: תשלום עבור סחורות ושירותים, כחוזה חכם ועוד.

הודעה חשובה - קבלו את הכסף שלכם חזרה!

שילמתם מיסים עודפים? המבצע הבא בשבילכם! כ-78% מהאזרחים זכאים ל-6,000₪ בממוצע.
ביחד עם חברת Win Tax אנחנו נדאג לכספי המיסים שלכם.

בדקו האם אתם זכאים להחזרי המס >>

בדקו כמה כסף מגיע לכם ממס הכנסה. מלאו את שמכם המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלכם וקבלו תשובה מהירה על גובה ההחזר.

 

מס על רווח או הכנסה מפעילות סחר במטבע דיגיטלי

לרשות המיסים בישראל ישנם כללים והנחיות בנוגע למיסוי רווחים מפעילויות בסחר דיגיטלי. חוקים אלו חלים על פרטיים, חברות ותאגידים העושים שימוש במטבעות קריפטו מסוגים שונים. מכיוון שמטבעות קרפיטו אינם נחשבים כמטבע או כמטבע חוץ על פי חוק, המס המוטל על הכנסה מסחר דיגיטלי מתייחס למטבעות וירטואליים כאל נכסים לענייני המיסוי השונים לרבות מיסים על רווחים, הכנסה, הפרשי הצמדה ועוד.

 

מהו שיעור המס על מטבעות קריפטו?

יש לחלק את קביעת שיעור המס לפי סוג השימוש הנעשה במטבע הדיגיטלי: פעילות שאינה מגיעה לכדי עסק לעומת פעילות המגיעה לכדי עסק.

מס הכנסה

 

שיעור המס על פעילות שאינה מגיעה לכדי עסק

עבור אדם פרטי שאינו משתמש במטבע לצורך עסקיו יחושב המס על הכנסות הסחר הוירטואלי כשל מס על הכנסה הונית. שיעור המס אם כן עומד על 25% מתוך הרווח הריאלי שצבר לפי הצמדה למדד המחירים לצרכן.

 

שיעור המס על המגיעה לכדי עסק

הכנסה מסחר וירטואלי למטרות עסק מחושבת כמס על הכנסה פירותית. להלן שיעור המס על פי סוג העסק או המוסד:

מס ההכנסה על הכנסות מסוג זה ייקבע על פי סוג הנישום כאשר על תאגידים שהם חברות בע"מ יוטל מס הכנסה בגובה 23% (מס חברות) ואילו עבור עוסק פטור או עוסק מורשה שיעור המס יהיה 47% לפי מדרגות המס ותוספת 3% על הכנסות גבוהות בהתאם להכנסות מיגיעה אישית או שלא מיגיעה אישית.

המע"מ יחושב בשיעור 17% עבור עוסק מורשה. שיעור מע"מ עבור מוסד כספי ייקבע לפי מס שכר ורווח.

 

דיווח למס הכנסה

דיווח לרשות המיסים נעשה באמצעות הגשה של דו"ח שנתי על הכנסות באמצעות אתר רשות המיסים או באופן ידני. בטופס יש למלא את פרטי ההכנסות מעסקאות במטבעות דיגיטליים. יש לזכור כי דיווח למס הכנסה על עסקאות סחר דיגיטלי משתנות בהתאם לאופי המס וסוג הנישום.

מס הכנסה

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות
מה היה לנו עד עכשיו?
סיבות לקבלת החזר מס
מידע נוסף
נגן וידאו
בדיקת זכאות להחזר מס
דקות
שניות