fbpx

האם יועץ ארגוני נחשב להוצאה מוכרת לצרכי מס?

עסקים נדרשים לשלם מס הכנסה על פי הרווח אותו ייצרו באותה שנת מס. לפיכך הוצאות מסוימות שבוצעו לצורך ייצור הכנסה תוכרנה על ידי מס הכנסה באופן מלא או חלקי ותקוזזנה מסכום המס המועבר לתשלום. הרווח של העסק יחושב אם כן לפי סך כל ההכנסות בשנת המס בניכוי של סך ההוצאות אשר בוצעו באותה שנה.

קיימים מספר סוגים עיקריים של הוצאות המוכרות למס הכנסה. במאמר הבא נלמד על סוגי ההוצאות השונות ומשמעותן וכן נבין מה מקומה של הוצאה בגין תשלום ליועץ ארגוני בחישוב המס הכולל.

 

הודעה חשובה - קבלו את הכסף שלכם חזרה!

שילמתם מיסים עודפים? המבצע הבא בשבילכם! כ-78% מהאזרחים זכאים ל-6,000₪ בממוצע.
ביחד עם חברת Win Tax אנחנו נדאג לכספי המיסים שלכם.

בדקו האם אתם זכאים להחזרי המס >>

בדקו כמה כסף מגיע לכם ממס הכנסה. מלאו את שמכם המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלכם וקבלו תשובה מהירה על גובה ההחזר.

כיצד מתבצע חישוב הרווח לצורך דיווחי מס?

התרגיל הינו חישוב פשוט. יש לחשב את סך ההכנסות השנתיות, להפחית את סך ההוצאות המוכרות כשהסכום המתקבל מוגדר כרווח שנתי של החברה וממנו יחושב המס לתשלום. התנאי לקיזוז הוצאות מסך ההכנסות הינו שההוצאה נעשתה במטרה לייצר הכנסה. כאשר רק חלק מההוצאה בוצע לצורך ייצור הכנסה תקוזז ההוצאה באופן חלקי.

 

סוגי ההוצאות המוכרות

ישנה רשימה מפורטת המוכרת ומוגדרת בתקנות ובפקודת מס הכנסה. באופן כוללני ניתן לחלק את ההוצאות המוכרות למספר קבוצות עיקריות:

סוג ההוצאה המוכרת פירוט
הוצאה מוכרת במלואה הוצאה שוטפת שבוצעה לצורך ייצור הכנסה כגון: שכר עבור העובדים, רכישת חומרי גלם, הוצאות משרדיות, תחזוקה, שכירות ועוד.
הוצאה מוגבלת בהכרה שלטונות המס הגבילו את סכום ההוצאות המוכרות לגבי סוג זה של הוצאות: אחזקת רכב, נסיעות לחו"ל, כיבוד, אש"ל, ביגוד ועוד.
הוצאה בלתי מוכרת הוצאות הנושאות אופי עונשי כגון: דוחות וקנסות.
הוצאה מעורבת הוצאות הכוללות בתוכן הוצאה לצרכים פרטיים והוצאה לצרכי העסק. במקרה זה ההוצאה תוכר באופן חלקי לפי היחס הנכון. לדוגמה: כאשר משרד עסק עצמאי שוכן בבית מגורים.
הוצאה בגין רכישת נכס (הוצאה הונית) הוצאות הוניות הן הוצאות האמורות לייצר הכנסות בטווח הארוך ועל כן יוכרו באופן חלקי לאורך חיי הנכס. ההוצאה המוכרת לפי מס הכנסה נקראת "הוצאות פחת" כאשר בכל שנה אחוזים מתוך מחיר עלות הנכס יוכרו לצרכי מס הכנסה כהוצאות מוכרות לצורך קיזוז מס.

כחלק מהשירותים אותם נוטל עסק כדי להגדיל את הכנסותיו ניתן למנות ייעוץ ארגוני המהווה מנוע לשינוי ארגוני בעסקים שונים. מס הכנסה מכיר בהוצאה זו כהוצאה מוכרת לצרכי מס.

יועץ ארגוני

 

מהם החזרי מע"מ?

מדי חודש או חודשיים נדרש עוסק מורשה להגיש דו"ח למס הכנסה אודות מחזור הכנסותיו. לצורך קיזוז במע"מ נדרש העוסק המורשה להציג חשבוניות בגין ההוצאות המוכרות. בכל דיווח יבוצע חישוב וכך כאשר הכנסות המע"מ שהתקבלו גבוהות על אלו ששולמו יש לשלם למע"מ את ההפרש. לעומת זאת, אם הכנסות המע"מ שהתקבלו נמוכות מתשלומי המע"מ, יינתן החזר מע"מ.

 

ייעוץ ארגוני כהוצאה עסקית מוכרת

כיום, עסקים רבים בוחרים להשקיע בייעוץ ארגוני מקצועי למינוף וייעול יכולות העסק. מס הכנסה מכיר בכך כחלק מהוצאות לצורך ייצור הכנסות בעסק ועל כן ניתן לקזז הוצאה זו מסך הכנסות העסק ולהפחית בתשלום המס.

מס הכנסה

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות
מה היה לנו עד עכשיו?
סיבות לקבלת החזר מס
מידע נוסף
נגן וידאו
בדיקת זכאות להחזר מס
דקות
שניות