fbpx

האם חובה להודיע לרשות המיסים על עבודה מועדפת

עבודה מועדפת, היא שם כולל למגוון של עבודות הנחשבות לעבודות מועדפות ונדרשות בישראל, אשר עבודה בהן לאחר השירות הצבאי מזכה את העובד במענק מיוחד של אלפי שקלים בתום תקופה של 6 חודשים

בעבודה.

כדי לקבל את המענק בגין עבודה מועדפת, יש לעמוד בכמה קריטריונים כמו לסיים שירות צבאי מלא, לעבוד כחצי שנה באחת העבודות המוגדרות כמועדפות – ורק אז, יוכל העובד לקבל את המענק המגיע לו לפי החוק.

הודעה חשובה - קבלו את הכסף שלכם חזרה!

שילמתם מיסים עודפים? המבצע הבא בשבילכם! כ-78% מהאזרחים זכאים ל-6,000₪ בממוצע.
ביחד עם חברת Win Tax אנחנו נדאג לכספי המיסים שלכם.

בדקו האם אתם זכאים להחזרי המס >>

בדקו כמה כסף מגיע לכם ממס הכנסה. מלאו את שמכם המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלכם וקבלו תשובה מהירה על גובה ההחזר.

לפניכם הכל על האם חובה להודיע לרשות המיסים על עבודה מועדפת.

 

מה היא בדיוק עבודה מועדפת?

עבודה מועדפת לחיילים משוחררים היא תחום כללי בו מוכרות מגוון עבודות שונות שנחשבות לנדרשות ושיש ביקוש אליהן בישראל – למשל עבודת חקלאות וקטיפים, עבודה בתחנות דלק, עבודה במלונות ובתי אירוח וכדומה. עבודה בעבודה מועדפת בהתאם לקריטריונים המצוינים בחוק, מזכה את העובד במענק חד פעמי של אלפי שקלים, בתום תקופה של חצי שנה של עבודה. לאחר תום חצי השנה, יש להגיש בקשה לקבל מענק עבודה מועדפת, בקשה שתיבחן בהתאם לתנאים המצוינים בחוק. ניתן להשיג משרה בעבודה מועדפת באמצעות סיוע של חברת השמה, או באמצעות פנייה עצמאית אל חברות העבודה המוכרות כעבודה מועדפת.

 

מחשבון

מה גובה המענק לאחר עבודה מועדפת?

עבודה מועדפת מזכה את העובד בה באלפי שקלים במידה וסיים חצי שנה של עבודה, ובמידה והוא עומד בתנאים המוכרים בחוק כמו סיום של שירות צבאי מלא, ועוד. המענק וגובהו משתנים בכל שנה, ויש לבדוק בדיוק מה המענק נכון לעכשיו, כאשר לרוב מדובר בסכום של כ- 9,950 ₪ עבור עובדים שסיימו חצי שנה בעבודה מועדפת ועומדים בקריטריונים. יש מכך חריגות, כמו למשל עבודה בחקלאות, בגינה ניתן לקבל כ- 6,633 ₪ לאחר 4 חודשים בלבד.

 

מה התנאים לקבלת מענק לעבודה מועדפת?

התנאים השונים לקבלת המענק לעבודה מועדפת, הם רבים וכוללים מספר קריטריונים על העובד להוכיח ולעמוד בהם למשל – על העסק להיות מאושר ומוכר בארץ כמתאים לעבודה מועדפת, וכן העבודה צריכה להיות במשרה מלאה. מעבר לכך, תקופת העבודה צריכה להיות של חצי שנה, בתקופה של עד שנתיים בלבד מהשחרור הצבאי. על העובד להיות כזה שסיים שירות צבאי או שירות לאומי מלא של 24 חודשים.

 

האם יש להודיע לרשות המיסים על עבודה מועדפת?

בכל הנוגע לניכויי מיסים בשנתיים שלאחר השירות הצבאי, שאלה גם השנתיים בהן תעבדו בעבודה מועדפת בהתאם לקריטריונים המצוינים בחוק כפי שראינו לעיל, משוחררים שסיימו 24 חודשי שירות פטורים ממס הכנסה על כל הכנסותיהם במידה ולא עברו את סף המס והשלב הראשוני של גודל ההכנסות, כמו רוב המשוחררים. גם המענק של העבודה המועדפת, ייחשב כהכנסה לכל דבר על ידי רשות המיסים, לכן במידה והעובד עבר את סף המס השנתי ממנו הוא פטור לשלם מס בעקבות שחרורו – יהיה עליו לשלם מיסים בהתאם.

מטבעות

 

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות
מה היה לנו עד עכשיו?
סיבות לקבלת החזר מס
מידע נוסף
נגן וידאו
בדיקת זכאות להחזר מס
דקות
שניות