fbpx

איך מתבצע חישוב המזונות במשמורת משותפת?

הליך הגירושין הוא אחד ההליכים הנפוצים ביותר במדינת ישראל בפרט ובעולם בכלל.

לצערנו, יחס הגירושין עומד היום על 1 מתוך כל 3 זוגות – יחס גבוה לאין שיעור.

היות והליך הגירושין הוא נפוץ כל כך, קיימים עבורו כל מיני חוקים, נוסחאות וחישובים שמאפשרים לו להתבצע בצורה כמה שיותר חלקה והוגנת כלפי שני הצדדים.

הודעה חשובה - קבלו את הכסף שלכם חזרה!

שילמתם מיסים עודפים? המבצע הבא בשבילכם! כ-78% מהאזרחים זכאים ל-6,000₪ בממוצע.
ביחד עם חברת Win Tax אנחנו נדאג לכספי המיסים שלכם.

בדקו האם אתם זכאים להחזרי המס >>

בדקו כמה כסף מגיע לכם ממס הכנסה. מלאו את שמכם המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלכם וקבלו תשובה מהירה על גובה ההחזר.

אחד מהנושאים הבולטים ביותר בהליך הנישואין הוא חישוב המזונות במשמורת משותפת, ועליו בדיוק אנחנו עומדים לדבר איתכם היום.

אז איך מתבצע חישוב המזונות במשמורת משותפת? מה חשוב לדעת? ואיך עורך דין לענייני גירושין קשור לכל זה? כל הפרטים נמצאים כאן למטה, אז קדימה – בואו נתחיל.

 

דברים שצריך לדעת על חישוב המזונות במשמורת משותפת

מזונות במשמורת משותפת הם שונים מאשר מזונות שמשולמים במסגרת משמורת מלאה. חשוב להבין שלא מדובר כאן על נוסחה מתמטית שיש לה בכל פעם תוצאה קבועה, אלא על נוסחה שנוצרת בכל פעם מחדש, כל מקרה לגופו ועם המאפיינים האישיים שהוא מביא איתו. התפישה הזו אינה תלושה מן המציאות, שכן כאשר מתרחשת משמורת מלאה של אחד מבני הזוג, הנוסחה לחישוב המזונות היא יחסית קבועה וקבועה בחוק. לכן, כאשר מדברים על מזונות במשמורת משותפת, מראש כדאי לדעת שמדובר על סיפור שונה לחלוטין.

הורים וילדים

 

חישוב המזונות במשמורת משותפת – כך זה עובד

כשבאים לעסוק בנושא המזונות במשמורת משותפת, לוקחים בחשבון קודם כל את המאפיינים הראשוניים והבסיסיים – גיל הילדים. ההליך מתייחס לילדים שגילם נע בין 6 לבין גיל 15, והוא כולל גם מאפיינים שקשורים בבני הזוג הגרושים. בין היתר, יילקחו בחשבון ההכנסות וההוצאות של כל אחד מבני הזוג. כמו כן, תינתן התייחסות גם לזמן המשותף שאותו מבלה כל אחד מההורים עם ילדיו, בחישוב המזונות.

באופן כללי, חשוב להבין שהעיקרון המנחה את חישוב המזונות במשמורת משותפת הוא טובת הילדים. עיקרון זה מלווה את הליך הגירושין בכלל, ואת נושא המזונות בפרט, על מנת שיוכלו להתמלא באופן מקסימלי כל צרכי הילדים, מבלי שייפגעו בשל הליך הגירושין.

 

הקשר של עורך דין גירושין לחישוב המזונות במשמורת משותפת

לעיתים הליך הגירושין בין שני בני הזוג מתקיים בצורה נעימה, רגועה ומתחשבת, אך לעיתים היחסים ביניהם עולים על שרטון, עד כדי חוסר יכולת לשיח נעים ומכבד. בהתאם, מצבים כאלו מובילים גם לחוסר יכולת להגיע לכדי הסכמות, ולכן מומלץ לשלב עורך דין לענייני גירושין בעניין.

עורך דין לענייני גירושין יוכל לפתור את המחלוקות של בני הזוג בכל מיני סעיפים, וביניהם גם חישוב המזונות במשמורת משותפת. עורך דין גירושין שילווה את כל אחד מבני הזוג יוכל לשמור על הליך הוגן ומקצועי, שיוביל גם לתשלומי מזונות כחוק, וגם יבטיח את מילוי צרכיהם ורצונותיהם של הילדים המשותפים של בני הזוג הגרושים.

 

מטבעות

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות
מה היה לנו עד עכשיו?
סיבות לקבלת החזר מס
מידע נוסף
נגן וידאו
בדיקת זכאות להחזר מס
דקות
שניות