fbpx

איך מחשבים מע"מ בקלות ובמהירות?

גם אם אתם עצמאיים וגם אם לא, בטח לעיתים יוצא לכם לחשוב כמה יוצא המע"מ, כמה זה הוסיף למוצר שאתם קונים כרגע, או, אם אתם עצמאיים, כמה תצטרכו לשלם מס בסוף החודש.

 

אז מהו בכלל מע"מ?

בעצם בכלל מדובר בראשי תיבות: "מס ערך מוסף", זהו מס מטעם המדינה המחייב כל לקוח או צורך שירות בגבולות מדינת ישראל. מן הסתם המילים האחרונות גרמו לכם מיד לציין ולהגיד, "אבל באילת יש פטור ממע"מ". אז כן, מדינת ישראל, כדי לתמרץ עסקים באילת, ולגרום לאזרחי המדינה להרחיק לעיר הדרומית, החריגה את אילת מתשלומי מע"מ, ולכן אנשים רבים, מנצלים את החופשה באילת גם כדי לערוך בה קניות.

הודעה חשובה - קבלו את הכסף שלכם חזרה!

שילמתם מיסים עודפים? המבצע הבא בשבילכם! כ-78% מהאזרחים זכאים ל-6,000₪ בממוצע.
ביחד עם חברת Win Tax אנחנו נדאג לכספי המיסים שלכם.

בדקו האם אתם זכאים להחזרי המס >>

בדקו כמה כסף מגיע לכם ממס הכנסה. מלאו את שמכם המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלכם וקבלו תשובה מהירה על גובה ההחזר.

חריג נוסף הם העוסקים הפטורים, אלו העצמאיים שמרוויחים פחות מרף מסויים, שכרגע עומד על בערך 100 אלף שקל, הם אינם צריכים לשלם מע"מ מתוך ההכנסות שלהם, בשל הבנת המדינה שמדובר בעסקים קטנים ואפילו זעירים, שדרישת תשלום מע"מ תגרום להם לקרוס.

 

בכמה כסף מדובר בכלל?

אז בואו נדבר רגע במספרים, מחשבון מעמ, יעזור לכם לחשב כמה בדיוק יוצא לכם תשלום המע"מ. אבל ההיגיון שמאחורי מחשבון מע"מ,  די ברור. תשלום המע"מ עומד היום על 17%. למה כתבנו "היום" משום שכשאתם מנסים לחשב במחשבון מע"מ, זכרו לבדוק, שאין שינוי בתעריך המע"מ, למרות שאין מדובר במס שמשתנה לעיתים קרובות. אז מחשבון מע"מ, עוזר בעצם לחשב את תשלום המע"מ במהירות וביעילות.

 

לחשב מע"מ

איך זה עובד בעצם?

כולנו למדנו לחשב אחוזים, שבעה עשר אחוז, מהווים בעצם 17 חלקים של מאה, ולכן, הפעולה החשבונית שמחשבון מע"מ,  בעצם עושה,  היא להכפיל את סכום ההכנסות הכולל של העסק, או סכום המוצר כולו, ב17, ואז לחלק ב100. התשלום המתקבל הוא ה- 17% שמהווים בעצם את שיעור המע"מ.

 

למה בכלל צריך מחשבון מע"מ?

מחשבון מע"מ, יכול לעזור לחשב את הסכום באופן מהיר ופשוט יותר, רובנו לא נצליח להתמודד בקלות עם מספרים לא שלמים ועגולים, ולעיתים גדולות גם גבוהים מאוד. כמה זמן יקח לכם לחשב מהו המע"מ של 45,768? מן הסתם לאחר כמה ניסיונות תפנו אל המחשבון, מחשבון מע"מ, מבצע עבורכם את הפעולה במהירות וביעילות. יתרון נוסף, הוא, שבמקרה ושיעור האחוזים של המע"מ ישתנה, מה שיכול לקרות בעקבות החלטת הממשלה, מן הסתם במחשבון מע"מ, יתרחש עדכון לגבי זה, וכך תגיעו לסכום הנכון.

לסיכום, השיטה הכי טובה לחשב את שיעור המע"מ היא להשתמש ב מחשבון מע"מ, אם לא הצלחתם למצוא אחד כזה, למרות שהם נמצאים במרחק מספר מקשי מקלדת בחיפוש קצר ברשת, תוכלו פשוט לחשב במחשבון. להכפיל את הסכום המקורי ב – 17, ולחלק את הכל ב – 100. זה יהיה שיעור המע"מ שלכם. כל שנותר לכם הוא ללכת לקנות באילת, או לפתוח עוסק מורשה, עסק שמכניס מעל 100 אלף שח בשנה, ומחויב בתשלום מע"מ.

לחשב מע'מ

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות
מה היה לנו עד עכשיו?
סיבות לקבלת החזר מס
מידע נוסף
נגן וידאו
בדיקת זכאות להחזר מס
דקות
שניות