fbpx

איזה מס צריך לשלם בייצור טקסטיל בארץ

שוק הטקסטיל מהווה אחד מהשווקים הגדולים ביותר בעולם.

כל מוצר העשוי מבד הוא חלק משוק זה, ובין השאר נכללים בשוק הטקסטיל בגדים, מצעים, ריפודים למושבים ועוד. לכן צריך לדעת איזה מס צריך לשלם בייצור טקסטיל בארץ.

מוצרים אלה נמצאים בשימוש יום יומי של כל אדם בעולם, מה שהופך אותו לשוק כל כך גדול ומשמעותי, אשר מהווה נתח גדול מהכלכלה העולמית.

הודעה חשובה - קבלו את הכסף שלכם חזרה!

שילמתם מיסים עודפים? המבצע הבא בשבילכם! כ-78% מהאזרחים זכאים ל-6,000₪ בממוצע.
ביחד עם חברת Win Tax אנחנו נדאג לכספי המיסים שלכם.

בדקו האם אתם זכאים להחזרי המס >>

בדקו כמה כסף מגיע לכם ממס הכנסה. מלאו את שמכם המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלכם וקבלו תשובה מהירה על גובה ההחזר.

 

התפתחות עולם הטקסטיל

לכל אורך ההיסטוריה בני אדם השתמשו בבד לצרכים שונים. עובדה זו הפכה את שוק הטקסטיל לגדול ומשמעותי כבר בימי קדם. בשנים האחרונות, בעקבות שינוי תרבותי, אשר גורם לאנשים לצרוך כמות גדולה בהרבה של בגדים ומוצרי טקסטיל, שוק זה צומח באופן משמעותי ביותר.

איזה מס צריך לשלם בייצור טקסטיל בארץ
איזה מס צריך לשלם בייצור טקסטיל בארץ

איזה מס צריך לשלם בייצור טקסטיל בארץ – בעיות בשוק המקומי

נתחו הגדול של שוק הטקסטיל בכלכלה, הופך אותו לחשוב מאוד בכל מדינה. מדינות אשר ישקיעו ויפתחו את שוק הטקסטיל ירוויחו רווח כפול.

ראשית הם יהנו ממקומות עבודה רבים במפעלי וחברות הטקסטיל.

דולרים

ושנית, יהנו ממחירים נוחים לצרכן. אולם, זה לא כל כך פשוט. בשביל שחברות ירצו לפתוח מפעלים במדינה, צריך להיות להם משתלם לייצר דווקא במדינה זו, ולא לייצר במקום אחר יותר זול, ולשנע את הייצור למדינה אחרת.

במדינה כמו מדינת ישראל, אשר כוח העבודה נחשב יקר, בעקבות שכר המינימום הגבוה יחסית למדינות אחרות, נוסף על התנאים הסוציאלים שמעסיקים חייבים לתת לעובדים, קשה מאוד להניח שיהיה משתלם לחברות לפתוח פה מפעלים.

בנוסף, כמות חומרי הגלם אשר גדלים באופן טבעי בארץ, נמוכה משמעותית ביחס לביקוש. ואם ממילא צריכים לשנע חומרים ממדינות שונות, החברות הגדולות מעדיפות כבר לייצר את המוצרים במקומות שבהם יש כוח עבודה זול, וגם חומרי גלם מקומיים, על מנת להוזיל עלויות.

אולם, למדינה עדיין יש כלים אשר בעזרתם היא יכולה לעודד ולפתח את שוק הטקסטיל המקומי.

הכלי המרכזי אשר המדינה יכולה להשתמש בו הוא הפחתת מיסים על ייצור טקסטיל, ובהתאמה העלאת מיסים על ייבוא מוצרי טקסטיל מחו"ל.

בעזרת שינוי במס על מוצרים אלו, יהיה לחברות רווחי לייצר כאן, ולא להמשיך ולייצר בחו"ל. ובכך תוכל המדינה לפתח את שוק הטקסטיל המקומי.

עם זאת, לשינוי בשיטת המיסוי ישנה גם השפעה שלילית על הכלכלה.

בטווח המיידי, אם מעלים את המס על ייבוא, אף על פי שמפחיתים אותו על הייצור, ברוב המקרים המחיר לצרכן יעלה, ויקח זמן עד שהשוק המקומי יתפתח ויוריד חזרה את המחירים.

בעקבות זאת, כלל לא בטוח ששווה למדינה לעשות זאת. כיום המס על ייצור טקסטיל בישראל איננו שונה מכל מוצר אחר, וממילא ישנו קושי לחברות המקומיות להיות רווחיות.

החברות הקיימות, מתמודדות עם קשיים אלה על ידי מציאת טכנולוגיות חדשות, וייצור מוצרים איכותיים.

לדוגמא, הטכנולוגיה החדשה של סונוביה, הפכה אותה לרווחית, והעלתה את מנייתה באופן דרמטי. כך יכולות חברות טקסטיל בארץ להיות רווחיות, ולהתחרות בתאגידי הענק אשר מייבאים את הטקסטיל מחו"ל.

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות
מה היה לנו עד עכשיו?
סיבות לקבלת החזר מס
מידע נוסף
נגן וידאו
בדיקת זכאות להחזר מס
דקות
שניות