fbpx

אודות מיסוי זכיה בהגרלות בישראל

רפורמות שונות בתחום המיסוי הונהגו בישראל לאורך השנים. כפי שהוחלט להטיל מיסוי על רווחים מהשקעות בשוק ההון ובבורסה, כך הוחלט גם להטיל מיסוי על זכיה בהגרלות המתקיימות בישראל. נסביר כל מה שכדאי לדעת על המיסוי, מי חייב במס, האם יש פטור מזכיות מסוימות ואיך משלמים.

 

מתי החל החיוב במס על זכייה בהגרלות

עד לפני שנים מספר, לא עסק החוק (פקודת המיסים) בגביית מס בגין זכייה בהימורים או הגרלות. נושא זה פשוט לא היה על הפרק. אבל החל משנת 2003 נקבע כי מי שזכה בהגרלה או בתחרות נושאת פרסים יצטרך לשלם מס על הזכייה. על פי הפקודה העוסקת במס הכנסה, יש לשלם את המס הן על הגרלות החלות בישראל, כמו הגרלת הלוטו הישראלית והן על הגרלות שמתקיימות בחו"ל (למשל הלוטו האמריקאי או כל הגרלה דומה אחרת). אגב, מעניין לציין כי תיאורטית, גם עבור זכייה מהימורים לא חוקיים יש לשלם מס. כמו כן, גם עבור זכיות בפרסים שווי כסף צריך הזוכה לשלם מס.

הודעה חשובה - קבלו את הכסף שלכם חזרה!

שילמתם מיסים עודפים? המבצע הבא בשבילכם! כ-78% מהאזרחים זכאים ל-6,000₪ בממוצע.
ביחד עם חברת Win Tax אנחנו נדאג לכספי המיסים שלכם.

בדקו האם אתם זכאים להחזרי המס >>

בדקו כמה כסף מגיע לכם ממס הכנסה. מלאו את שמכם המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלכם וקבלו תשובה מהירה על גובה ההחזר.

 

מהו גובה המס שצריך לשלם על זכיות

בתחילה, נקבע כי שיעור המס שצריך לשלם על זכיות מהגרלות יעמוד על 25 אחוז מסך הזכייה. כלומר, הזכייה מוסתה בשיעור הדומה למס רווחי הון. באופן מדורג, עלה אחוז המס הנגבה על זוכים בהגרלות וכיום הוא עומד על 35 אחוזים מהסכום הכספי. ב-2017 נקבע כי עבור זכיות גבוהות במיוחד, שיעור המס שיוטל יהיה 38 אחוזים וזהו המצב נכון להיום (2022).

 

פטור ממס – על זכיות קטנות

המחוקק ראה לנכון לגבות מס רק כאשר מדובר בזכיות בסכום כספי משמעותי יחסית. על פי העדכון האחרון, במידה וגובה הזכייה נמוכה מ-31200 ₪, לא ישלם הזוכה מס בכלל. במידה והזכייה גבוהה יותר, ניתנת הנחה מסוימת, שהולכת וקטנה ככל שהזכייה גדולה יותר. ברגע שמדובר על פרס ששוויו 62400 ₪ ויותר, לא חל פטור ויש לשלם את המס החל מהשקל הראשון. לדוגמא: זוכה בהגרלה אמור לקבל 65000 ברוטו. מכיוון ששיעור המס עומד על 35 אחוז, נכפיל 0.35 ב-65000 ₪. התוצאה היא – 22750. מפחיתים מ-65000 את גובה המס (22750) והתוצאה היא זכייה של 42250 ₪ נטו.

 

איך צריך לשלם את המס

על פי רוב, מארגני ההגרלות הם אלה אשר צריכים לבצע ניכוי מס במקור. כלומר, כפי שמעסיק מעביר את מס הכנסה שצריך לשלם העובד ישירות לרשויות המס, כך נוהג מקיים ההגרלה. בישראל, מכיוון שמפעל הפיס הוא זה שמארגן את ההגרלות החוקיות, הוא זה שחייב לנכות את המס במקור. במילים אחרות, מקבל הזכייה יקבל לחשבון הבנק את הסכום נטו. אין צורך להגיע למס הכנסה, למלא טפסים או להסתבך עם בירוקרטיה. שונה הדבר כאשר מדובר על זכייה של פרס גדול שווה כסף כגון דירה.

לוטו

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות
מה היה לנו עד עכשיו?
סיבות לקבלת החזר מס
מידע נוסף
נגן וידאו
בדיקת זכאות להחזר מס
דקות
שניות