fbpx

קופת גמל להשקעה – כל המידע שצריך לדעת

במציאות הכלכלית הלא פשוטה של הציבור הישראלי, 'חיסכון' אינו נחשב למילה גסה. אדרבה, חיסכון לטווח ארוך נתפס כפעולה מושכלת, אשר צפויה להניב פירות בעתיד. אז בין אם אתם שכירים ובין אם אתם עצמאיים – בואו והכירו דרך נפלאה ליצירת חיסכון בתנאים מעולים.

בשלהי שנת 2016 הושקה בישראל תכנית 'קופת גמל להשקעה', אשר מטרתה היא לגרום לציבור הישראלי להשקיע בחיסכון הפנסיוני שברשותו ולהגדיל אותו. הבשורה העיקרית של ההשקעה הזו, אשר צפויה להתנהל בתנאים מעולים, היא שהחיסכון אינו ננעל למשך טווח ארוך או עד גיל הפרישה – ניתן יהיה לעשות בחיסכון שימוש לפי רצון החוסך ובהתאם לשיקוליו האישיים. נוסף על כך, לקופת הגמל יתרונות רבים אחרים, אותם ננסה כעת לפרט בקצרה.

 

הודעה חשובה - קבלו את הכסף שלכם חזרה!

שילמתם מיסים עודפים? המבצע הבא בשבילכם! כ-78% מהאזרחים זכאים ל-6,000₪ בממוצע.
ביחד עם חברת Win Tax אנחנו נדאג לכספי המיסים שלכם.

בדקו האם אתם זכאים להחזרי המס >>

בדקו כמה כסף מגיע לכם ממס הכנסה. מלאו את שמכם המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלכם וקבלו תשובה מהירה על גובה ההחזר.

קצת יתרונות של קופות גמל להשקעה

ובכן, מלבד היתרון המשמעותי שטמון ביכולת למשוך את החיסכון המופקד בקופת הגמל להשקעה ללא הגבלה, כדאי לדעת שדמי הניהול המשולמים מדי חודש נמוכים למדי ועומדים על בין שש עשיריות האחוז לשמונה עשיריות אחוז (0.6%-0.8%). יתרון משמעותי נוסף נובע מהיכולת לעבור בין מסלולים שונים בכל רגע נתון, ללא תשלום מס עקב המעבר וללא אי – אלו הגבלות. גם כאשר מתבצע מעבר בין חברות שונות בהן נחסכים הכספים, אין כל תשלום מס על המעבר (מאחר שהמעבר אינו נחשב כמכירה).

בנוסף, כל אדם רשאי לפתוח קופת גמל להשקעה, ללא הגבלת גיל, סכום, או סוג עיסוק. כמו כן, ניתן לקבל הלוואות בתנאים נהדרים מקופות הגמל השונות, ומתקבלות הטבות משמעותיות נוספות למפקידים אשר עברו את גיל 60 – החזר מס לגמלאים או קטגוריה אחת (לדוגמא – פטור מלא ממס במשיכת הכספים). חשוב לציין כי החיסכון מנוהל על ידי גופים מקצועיים, וכי כל הליך החיסכון – מרגע הפקדתו ועד משיכתו מתבצע ביעילות ומקצועיות.

 

האם קופת גמל להשקעה מתאימה לחיסכון לילדים?

על פניו, קופות גמל להשקעה מותאמות להגדלה של חסכונות פנסיוניים. למעשה, אפשר ואף כדאי להשתמש בחיסכון דרך קופות גמל להשקעה במטרה לדאוג לדור ההמשך. זאת, מאחר שהחיסכון המקסימלי באמצעות קופת גמל להשקעה יכול להגיע ללא פחות מ70,000 ₪. את חיסכון זה ניתן להפקיד באופנים שונים, החל מהפקדה חודשית קבועה, דרך הפקדה חד פעמית של סכום גדול או שילוב של הפקדה חודשית והפקדה חד פעמית, כאשר כאמור, הסכום המקסימלי של ההפקדה לא יעלה על שבעים אלף שקלים. כך לדוגמא, זוג הורים המעוניין לחסוך עבור שלושת ילדיו, יכול לפתוח שלוש קופות גמל שונות ולחסוך לא פחות מ210,000 ₪ בשנה קלנדרית (3* 70,000 = 210,000).

קופת גמל להשקעה

 

מה כדאי לבדוק לפני שפותחים קופת גמל להשקעה?

לפני שפותחים קופת גמל להשקעה ומתחילים להזרים כספים לחיסכון, חשוב לשים לב למספר דגשים מהותיים:

  • ראשית, יש לבחור את החברה דרכה נפתח קופת גמל להשקעה. על פי רוב, הגופים העיקריים אשר יספקו את אפשרות החיסכון דרך קופת גמל להשקעה הם חברות ביטוח וכן בתי השקעות שונים. חשוב לוודא בראש ובראשונה שדמי הניהול שמציע בית ההשקעות או מציעה החברה אינם גבוהים, ונמצאים בטווח שהוזכר לעיל (0.6% – 0.8%). כדאי אפילו לבצע סקר שוק ולמצוא חברה שמציעה דמי ניהול נמוכים ביותר.
  • חברות ההשקעות השונות צפויות להציע אפיקי חיסכון שונים, חלקם מתאימים לטווח הקרוב, חלקם לטווח הבינוני וכמה מהם יתאימו דווקא לטווח הארוך. כאמור, ניתן לעבור בין אפיקי החיסכון השונים ללא עלות נוספת, אך עדיין רצוי לבחור באפיק חיסכון מתאים החל מתחילת החיסכון. אשר על כן, מומלץ שלא להתעצל ולבצע מחקר אודות התנאים וההטבות שמציעה כל חברה עבור החיסכון בקופת הגמל, בדגש על רמת התשואה שמניבה כל חברה.
  • כדאי לקרוא חוות דעת וביקורות אודות השירות שמעניקות החברות השונות. את מדד השירות ניתן לבחון בין היתר גם דרך טבלה שנתית המופיעה באתר רשות שוק ההון, המדרגת את החברות בהתאם לרמת השירות שהן מעניקות.

ניתן להשוות בין בתי ההשקעות השונים וחברות הביטוח השונות באמצעות אתר גמלנט שמפעיל משרד האוצר.

למידע מורחב באתר שקוף לחצו כאן.

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות
מה היה לנו עד עכשיו?
סיבות לקבלת החזר מס
מידע נוסף
נגן וידאו
בדיקת זכאות להחזר מס
דקות
שניות