fbpx

ניהול תיקי השקעות בשוק ההון

על העובדה ששוק ההון טומן בחובו פוטנציאל עצום, אין ערר בקרב מרבית האוכלוסייה.

עם זאת, ישנם אפיקים שונים ומגוונים לבצע את הניהול של אותן השקעות.

החל מניהול עצמי לחלוטין וכלה בהיעזרות חיצונית עד כדי מוחלטת של בתי השקעות וסוכנים שונים.

הודעה חשובה - קבלו את הכסף שלכם חזרה!

שילמתם מיסים עודפים? המבצע הבא בשבילכם! כ-78% מהאזרחים זכאים ל-6,000₪ בממוצע.
ביחד עם חברת Win Tax אנחנו נדאג לכספי המיסים שלכם.

בדקו האם אתם זכאים להחזרי המס >>

בדקו כמה כסף מגיע לכם ממס הכנסה. מלאו את שמכם המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלכם וקבלו תשובה מהירה על גובה ההחזר.

למעשה כמו בכל היבט של שוק ההון, גם כאן האפשרויות רבות ומגוונות, וזהו תפקיד המשקיע לבחור את זו שהכי תואמת את צרכיו ואופיו האישי.

 

מה זה אומר בעצם לנהל תיק השקעות?

תיק השקעות הוא למעשה כלל הנכסים והרכוש שאתם משקיעים בבורסה. ההשקעות הללו מגוונות ושונות במידה רבה מאוד אחת מהשנייה. כלומר, תיק מניות אשר מורכב בכולו ממניות עלול להתנהג שונה מתיק אשר יש בו מרכיב אג"ח משמעותי אשר פועל ונע מעלה או מטה במתכונת שונה. זאת ועוד כי סוגי השקעות שונים שכיחים הינם – מדדי מניות, אשר כוללים בתוכם פלח מסוים בתוך כלכלה, כמו מדד של חברות אנרגיה, טכנולוגיה, קנאביס רפואי וכו, נדל"ן (מניות שמניבות שכ"ד שמגולם כדיבידנדים), הלוואות ועוד. כל סוג השקעה מתנהג בצורה שונה ומושפע בהתאם לכלכלת המיקרו שממנה הוא מגיעה. כלומר, משבר כדוגמת הקורונה פגע בשווקים מסויימים, ובמכשירים מסוימים כמו קרנות נדל"ן – אשר נפגעו מירידה בשווי נכסיהם, ולעומת זאת הותיר את מניות הטכנולוגיה כפי שהיו אם לא חזקות בהרבה. מכך ניתן להסיק 2 מסקנות חשובות – הראשונה היא שלעולם אין שוק אשר חסין מנפילה או פגיעה, שנית היא שישנה חשיבות לפיזור ההשקעות על פני מספר מכשירים שונים ומגוונים בכדי להימנע מנפילה כלל מערכתית. לאחר שעשינו סדר בסיסי בכיצד נראה תיק ההשקעות, מלאכת הניהול בו היא לשמור על תמהילים מסוימים אשר מבטאים את רצונו של המשקיע.

כלומר, לדוגמה, כיוון שמניות הינן דינמיות בהרבה מאגרות חוב, הרי שאדם אשר מעוניין להקטין את הרכיב המסוכן בתיק שלו – יגדיל את מרכיב האג"ח ויצמצם את אחוז המניות של כלל התיק. עצם הפעולה של תיקון או שינוי תיק היא חלק מהניהול השוטף שלו. לדוגמה, אילו התיק שלי מורכב מ50% מניות ו50% אג"ח, ולאחר חודש מסוים רכיב המניות גדל בכ40% (נתון חריג מאוד אבל לשם הדוגמה), בעוד שהאג"ח נותר על כנו ולא זז בכלל, אזי שהתיק שלי כרגע מורכב מנכסים שמחולקים לכדי 41% אג"ח ו59% מניות. הרכב אשר מציב את ההון שלי רגיש מאוד לתזוזת מניות, לכן בהיותי משקיע אשר חושש מחשיפה למניות – אנהל את התיק שלי ואפעל למכירת מניות או לחליפין לרכישת אג"ח, כדי להשיב את המאזן לכשהיה – 50/50.

נתונים

דוגמה נוספת לניהול התיק היא בחירת נכסים מתאימים, אילו אני מנהל את התיק שלי, אני אבחר באילו מניות אני מעוניין להחזיק בעוד שישנן כאלו שאעדיף להימנע מהן. את המלאכה הזו ניתן לבצע באמצעות אין סוף בתי השקעות אשר ישמחו בתמורה לעמלה נדיבה לקחת את הפיקוד אודות התיק ולהשקיעו בהתאם לחוות הדעת של האנליסטים הפרטיים שלהם.

 

לסיכום

ניהול תיק השקעות כולל בתוכו איזונים ובלמים אשר תפקידם לשמור על תמהיל ואופי שמשקף את רצון המשקיע, רצון אשר מתגלם בנוסף לכך גם בחירת אפיקי השקעה שמתאימים לכלכלה שמנהל התיק מאמין שמתהוות. לכן, בין אם אתם מעוניינים לבצע את הניהול בעצמכם או באמצעות היעזרות בגורם חיצוני, חשוב להקפיד ולהיות מעורים עד כמה שניתן, היות ומדובר לרוב בסכומים משמעותיים אשר יקרים לליבנו ושהושגו בעמל רב. כלומר, למשמעות הניהול חשיבות יתרה, ומצריכה ידע ואחריות מצד אלו שנוטלים על עצמם מלאכה חשובה זו, ולכן אין להקל בה ראש, ולגשת אליה כלאחר יד. 

הנ"ל מובא לצורך מידע בלבד, ואינו מהווה המלצה לפעולה כלשהיא.

 

השקעה פיננסית

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות
מה היה לנו עד עכשיו?
סיבות לקבלת החזר מס
מידע נוסף
נגן וידאו
בדיקת זכאות להחזר מס
דקות
שניות