fbpx

פתיחת עוסק מורשה – מה חשוב לדעת?

תהליך של פתיחת עוסק מורשה הוא תהליך אשר חייב להיות מלווה באמצעות יועץ מס, וזאת בשל ההשלכות הכלכליות הצפויות. מה חשוב לדעת בנושא רגע לפני פתיחת התיק? להלן הפרטים.

פתיחת עוסק מורשה: כל מה שרציתם לדעת אבל חששתם לשאול

בשעה טובה החלטתם להיות עצמאיים, ועכשיו הגיע הרגע לפתוח תיק בעבור העסק שלכם ברשות המיסים. עוסק מורשה רשאי לפתוח מי אשר עתיד לגלגל מחזור עסקי אשר עולה על סכום של 98,707 ₪ בשנה. על מנת להקל עליכם בתהליך של רישום העסק במשרדי מס הכנסה, מומלץ לפנות ליועץ מס אשר ילווה אתכם בתהליך אשר כולל ביקור במשרדי מע"מ, ביטוח לאומי ומס הכנסה, והעברה של מסמכים רלוונטיים בעבור כל אחד מהגופים. בעבור האזרח הפשוט מדובר בפעולה מורכבת למדי אשר מצריכה המון סבלנות, ולכן באמצעות קשר עם יועץ מס או רואה חשבון תוכלו להקל על עצמכם באופן משמעותי בתהליך. בנוסף, חשוב לציין כי אם הנכם בעלי מקצועות חופשיים, עליכם לפתוח עוסק מורשה בלבד, ולכן לפני הפנייה ליועץ מס או רואה החשבון בדקו באתר הרשמי של רשות המיסים לגבי ההגבלות ומי מחויב לפתוח ע"פ הגבלות רשות המיסים לפתוח עוסק מורשה בלבד.

 

הודעה חשובה - קבלו את הכסף שלכם חזרה!

שילמתם מיסים עודפים? המבצע הבא בשבילכם! כ-78% מהאזרחים זכאים ל-6,000₪ בממוצע.
ביחד עם חברת Win Tax אנחנו נדאג לכספי המיסים שלכם.

בדקו האם אתם זכאים להחזרי המס >>

בדקו כמה כסף מגיע לכם ממס הכנסה. מלאו את שמכם המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלכם וקבלו תשובה מהירה על גובה ההחזר.

מהם המסמכים אותם יש להגיש לצורך פתיחה של עוסק מורשה?

תהליך של פתיחת עוסק מורשה מלווה בלא מעט מסמכים בירוקרטיים אותם יש להעביר למס הכנסה, מע"מ וביטוח לאומי. למס הכנסה לדוגמא תצטרכו להעביר את טופס 5329 אשר במסגרתו אתם מצהירים על ההון שלכם ועל מקורות ההכנסה שיש לכם, כולל פרטיים אישיים. לביטוח לאומי יש להעביר טופס 6101 אשר כולל מידע אישי אשר כולל פרטים מלאים וכן היסטוריה תעסוקתית רלוונטית, וכן פרטים הנוגעים לעסק החדש: כמות שעות עבודה, תחום עיסוק, הכנסה צפויה ועוד. על מנת לפתוח תיק במשרדי מע"מ יש להגיש ליועץ מס/רואה חשבון עמו אתם עובדים צילום תעודת זהות,  צילום צ'ק מבוטל ומסמך מזהה הנוגע לנכס ממנו אתם עתידים לעבוד, גם אם מדובר בבית הפרטי שלכם. בנוסף, יש להגיש טופס 821 אשר  כולל את שם העסק, כתובת העסק, פרטים אישיים הכוללים את תחום העיסוק שלכם וכן תאריך מתוכנן לפתיחת העסק. בסיום התהליך תקבלו תעודת עוסק מורשה אשר תישלח לבית או למשרד, ולאחר מכן מוטלת עליכם החובה לדווח למס הכנסה וכן מע"מ על גובה ההכנסות, לצורך תשלום,  כל זאת בהתאם ליכולת ההשתכרות החודשית שלכם.

מסמכים חשובים

חשיבות יצירת קשר עם יועץ מס / רואה חשבון

הייעוץ של יועץ מס או רואה חשבון היא הכרחית, וזאת בשל העובדה כי ישנם מקרים בהם ייתכן כי תצטרכו לפתוח חברה ולא עוסק מורשה. משום כך, יש ליצור קשר עם יועץ מס/רואה חשבון אשר ילווה אתכם לכל אורך התהליך. בתהליך פתיחת עסק חדש אנו עשויים להיתקל בלא מעט קשיים נוספים, ולכן ליווי של יועץ עסקי בכל שלבי הקמת ופיתוח העסק הינו מהלך מומלץ גם כן.

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות
מה היה לנו עד עכשיו?
סיבות לקבלת החזר מס
מידע נוסף
נגן וידאו
בדיקת זכאות להחזר מס
דקות
שניות