fbpx

מה עדיף – פוליסת חיסכון או תיק השקעות?

היכולת לעשות שימוש בשוק ההון לצורך ייצור הכנסה פסיבית היא כלי חשוב בדרך לעצמאות כלכלית. יש מספר גדול של אפיקי השקעה שכדאי לקחת בחשבון, כאשר לכל אחד מהם יתרונות וחסרונות משלו. במאמר זה נפרט על ההבדלים בין פוליסת חיסכון, לבין תיק השקעות.

מהם היתרונות של תיק השקעות מסורתי?

תיק השקעות היה במשך שנים ארוכות הדרך היעילה ביותר להשקעה במניות, ולהגדלת החיסכון למשקי הבית. תיק השקעות משמש להשקעה במגוון עצום של חברות ומדדים, ומאפשר פריסה יעילה של ההשקעה שתמזער את הסיכוי לפגיעה כלכלית. היתרונות של תיק השקעות לעומת פוליסת חיסכון כוללים מספר נושאים עיקריים. דמי הניהול של תיק השקעות הם לרוב זולים בהרבה משל פוליסת חיסכון. לרוב, פוליסת חיסכון תדרוש 2% עמלה מהצבירה בכל שנה, סכום שיורד ישירות מהחיסכון והרווח שלכם. יתרון נוסף של תיק השקעות, הוא שיש לכם את החופש לבצע בו שינויים, ולהצמיד אותו למדדים. הבדל נוסף שיש לתת עליו את הדעת, הוא שכדי למקסם את ההשקעה, פוליסת חיסכון פעמים רבות מנוהלת במטרה לעקוף את המדדים, בעזרת רכישת מניות ספציפיות על פי דעתו של מנהל התיק. ניהול תיק באופן כזה יכול להוביל להגדלה ברווחים, אך גם מגדיל את הסיכון לפגיעה בחסכונות.

 

הודעה חשובה - קבלו את הכסף שלכם חזרה!

שילמתם מיסים עודפים? המבצע הבא בשבילכם! כ-78% מהאזרחים זכאים ל-6,000₪ בממוצע.
ביחד עם חברת Win Tax אנחנו נדאג לכספי המיסים שלכם.

בדקו האם אתם זכאים להחזרי המס >>

בדקו כמה כסף מגיע לכם ממס הכנסה. מלאו את שמכם המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלכם וקבלו תשובה מהירה על גובה ההחזר.

מהם היתרונות של פוליסת חיסכון?

פוליסת חיסכון היא אפיק השקעה חדש באופן יחסי. פוליסת חיסכון משווקת היום על ידי רוב חברות ההשקעה בארץ, ועל ידי רוב חברות הביטוח. בשונה מתיק השקעות רגיל, אשר חייב במס על רווחי הון, פוליסת חיסכון יכולה להירשם כביטוח חיים לכל דבר ועניין. לכן, ניתן למעשה לנהל תיק השקעות מנייתי, ולהעביר אותו לאפיק השקעה סולידי יותר בלי לשלם מס על הרווח של ההשקעה. פוליסת חיסכון אינה דורשת השקעת זמן ממושכת מצד המשקיע, והכסף כולו מנוהל על ידי מומחי השקעות מטעם החברה. היכולת להשקיע באמצעות פוליסת חיסכון היא גמישה מאוד. ניתן להשקיע באופן חד פעמי, מסכום של לפחות עשרת אלפים שקלים, או להעביר סכום חודשי קבוע. הגמישות באה לידי ביטוי גם בכך שהכסף הנחסך הוא נזיל מאוד, וניתן לסיים את ההשקעה ולקבל את הכספים למעשה כמעט בכל שלב. ניתן לצפות בכל מה שמתרחש בפוליסת חסכון שלכם דרך אתר ייעודי ונוח לשימוש בשם ביטוח- נט מה שמבטיח שקיפות.

 

חשוב לקבל את ההחלטה רק לאחר ייעוץ ממומחים

קבלת ההחלטה בנוגע לאפיק ההשקעה הכדאי ביותר עבור הכספים שצברתם חייבת להיעשות לאחר ייעוץ ממומחים. ייעוץ כזה יוכל לסייע לכם להביא לידי ביטוי את השאיפות שלכם, בניהול ההשקעות. חשוב מאוד להתייעץ עם מספר מומחים, כדי לקבל חוות דעת אמינה ונקיה מאינטרסים. בכל מקרה, לא כדאי לתת לכסף שלכם לשבת סתם, וכדאי מאוד לעשות בו שימוש לצורך הכנסה פסיבית, בדרך כזו או אחרת.

כסף מזומן

קופה
אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות
מה היה לנו עד עכשיו?
סיבות לקבלת החזר מס
מידע נוסף
נגן וידאו
בדיקת זכאות להחזר מס
דקות
שניות