fbpx

מיסוי מערכות סולאריות – כל מה שצריך לדעת

הביטויים 'אנרגיה ירוקה', או 'שימור אנרגיה' כבר מזמן מהווים חלק מחיינונו.

בשנים האחרונות מושקעים מאמצים אדירים בכל רחבי העולם המערבי למצוא שיטות ניצול אנרגיה יעילות ונקיות, ללא צורך בשימוש בחומרי בעירה שונים.

השיטה המוכרת ואולי היעילה ביותר היא ניצול אנרגיית שמש, על ידי מערכות סולאריות.

הודעה חשובה - קבלו את הכסף שלכם חזרה!

שילמתם מיסים עודפים? המבצע הבא בשבילכם! כ-78% מהאזרחים זכאים ל-6,000₪ בממוצע.
ביחד עם חברת Win Tax אנחנו נדאג לכספי המיסים שלכם.

בדקו האם אתם זכאים להחזרי המס >>

בדקו כמה כסף מגיע לכם ממס הכנסה. מלאו את שמכם המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלכם וקבלו תשובה מהירה על גובה ההחזר.

 

מערכות סולאריות

מערכת סולרית מורכבת מפאנל סולארי, אשר מפיק חשמל מאנרגית האור של השמש, ומזרים אותו למערכת החשמל. במקום כמו מדינת ישראל, אשר נחשבת לארץ 'שטופת שמש', ישנה יעילות גבוהה מאוד למערכות אלה, מפני שברוב אזורי הארץ ניתן להפיק חשמל בכמות גבוהה יחסית כמעט כל השנה.

המערכות הסולריות המפוזרות בארץ מחולקות לשני סוגים. ישנן מערכות גדולות הנמצאות על שטחים נרחבים מאוד, בעיקר בנגב, אשר מטופלות ומוחזקות בידי המדינה או חברות המתחמות בנושא. אולם, יש מערכת סולארית ביתית אשר מפזרת על גגותיהם של בתים פרטיים של אזרחים, אשר מנצלים את השטח המבוזבז של גג ביתם לניצול אנרגיית השמש. מערכות סולאריות ביתיות מעניקות לבעליהם חשמל מוזל, ויתרה מזאת, הם מקבלים גם כסף שחברת החשמל משלמת להם בעד החשמל.

 

גג ביתי

מס על מערכות סולאריות

בעקבות החשיבות הגבוהה של ייצור חשמל מאנרגיה 'ירוקה', החליטה המדינה להעניק למי שמתקין מערכות סולאריות הטבות שונות. את התעריף לחשמל המופק בעזרת המערכת הסולארית קובעת חברת החשמל, בהתחשב בגודל המערכת ויעילות החשמל המופק ממנה. אולם, מעבר לתשלום על כל החשמל המופק, החליטה המדינה להעניק עליו הטבות מס.

הטבות המס הקיימות על מערכות סולאריות תלויות בגודלה של המערכת. ראשית, הטבות המס חלות עקרונית רק על מערכות פרטיות, אשר ההכנסה מהחשמל איננה מהווה עסק בפני עצמו. בנוסף, ישנן כמה מדרגות באשר להטבות עצמן. אם ההכנסה מהחשמל קטנה משמונה עשרה אלף שקל בשנה, אזי בעל המערכת פטור לחלוטין מתשלום מס. אולם אם ההכנסה גדולה מסכום זה, משלמים על ההכנסה מס כרגיל, אך רק על הסכום החורג משמונה עשרה אלף שקל בשנה.

לבעלי עסקים, המתקינים בשטחם מערכות סולאריות, חישוב המס מורכב יותר, והוא תלוי בהכנסה הכללית של העסק. אולם, בעלי עסקים שהקדימו והתקינו מערכות אלה בין השנים 2009 ל2013 זכו בהטבות מס מוגדלות מאוד, עד לשיעור פחת של עשרים וחמישה אחוזים בתשלום המס.

 

רווחיות מערכות סולאריות

הטבות המס שהמדינה מעניקה לאנשים פרטיים, הופכות את ההתקנה של מערכות סולאריות לרווחית מאוד, ובהחלט עושות את תפקידם בעידוד התקנת מערות אלה. אדם שמתקין מערכת סולארית מרוויח כסף בהכנסה פסיבית יעילה ביותר, ובנוסף הוא תורם למאמץ הלאומי המשותף של ניצול אנרגיה ירוקה והפחתת השימוש באנרגיה מזהמת ויקרה.

יתרה מזאת, כיום התקנת מערכת סולרית כבר איננה משימה קשה. חברות כדוגמת סולארש מערכות סולאריות מציעות שירותי התקנה ותחזוקה של מערכות סולאריות, ומעניקות לאדם הפרטי הכנסה פסיבית יעילה ביותר, ללא כל מאמץ.

 

מתקין

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות
מה היה לנו עד עכשיו?
סיבות לקבלת החזר מס
מידע נוסף
נגן וידאו
בדיקת זכאות להחזר מס
דקות
שניות