fbpx

מהי משכנתא פנסיונית ואיך זה עובד

משכנתא פנסיונית – כל מה שרציתם לדעת ומעולם לא ידעתם לשאול.

מי זכאי לכך, איך משיגים ומה זה בכלל? כלל התשובות לשאלות הללו בכתבה הבאה.

משכנתא פנסיונית היא כמו משכנתא "הפוכה". במקום שאתם תחזירו סכום כסף מסוים לבנק כל חודש, קורה המצב ההפוך- הבנק מחזיר לכם. משכנתא פנסיונית מאפשרת מימון הוצאה חד פעמית או הגדלת ההכנסה בתנאים מיוחדים המותאמים לבני הגיל השלישי. בדרך כלל, יציאה לפנסיה משנה את המאזן הכלכלי הקיים בכך שההכנסה החודשית יורדת בעוד שההוצאות נשארות זהות. במקרים אחרים, ההוצאות אף גדלות. לצורך כך, ניתן להשתמש במשכנתא הפנסיונית, אשר מאפשרת לשמור את רמת החיים אליה הורגלתם.

הודעה חשובה - קבלו את הכסף שלכם חזרה!

שילמתם מיסים עודפים? המבצע הבא בשבילכם! כ-78% מהאזרחים זכאים ל-6,000₪ בממוצע.
ביחד עם חברת Win Tax אנחנו נדאג לכספי המיסים שלכם.

בדקו האם אתם זכאים להחזרי המס >>

בדקו כמה כסף מגיע לכם ממס הכנסה. מלאו את שמכם המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלכם וקבלו תשובה מהירה על גובה ההחזר.

 

איך ניתן להשיג את כספי המשכנתא?

ישנם מסלולים שונים המאפשרים את קבלת המשכנתא. כעת נציג את המסלולים הבנאליים שניתן לקבל דרך כל חברה או בנק. ראשית, תוספת חודשית קבועה או גמישה לחשבון. כלומר, בתוספת חודשית קבועה נכנס סכום קבוע כל חודש ואילו בתוספת גמישה ניתן להשתמש בכסף באמצעות כרטיס אשראי ייעודי בעל תקרת אשראי ספציפית(שהיא הרי תקרת המשכנתא החודשית). כאשר נותרת יתרה שלא נוצלה היא עוברת בחודש הבא. בנוסף לכך, ישנה אפשרות לקבל הלוואה לצורך מימון הוצאה גדולה יותר כמו סגירת חובות, מעבר לדיור מוגן וכו'. כמו כן, ניתן לשלב בין המסלולים במידה ויש צורך בכך. ניתן לסגור את אחד מהמסלולים הללו דרך חברות שונות שמתעסקות בכך בניהן אנבר, מזרחי טפחות וכו'.

 

איך מחזירים את המשכנתא הפנסיונית?

המשכנתא הפנסיונית ניתנת לתקופה של עד 30 שנים. תחילה, מגדירים מראש תקופה ראשונית שלא עולה על חמש עשרה שנים. בתום התקופה, ישנן שתי אפשרויות. הראשונה, החזרת סכום ריבית מופחתת. השנייה, דחיית התשלומים ולא להחזיר בכלל. דחייה זו תגרום לריבית נוספת שתיצבר לריבית דריבית. לאחר התקופה הראשונית ישר לפרוע את כלל יתרת ההלוואה – גם את הריבית או הריבית דריבית (במידה וקיים). ניתן לפרוע באמצעות תשלומים חודשיים שלא יעלו על שלושים שנשים או באמצעות החזרה חד פעמית של כלל היתרה, מה שנקרא גם הלוואת "בלון".

קניית דירה

לסיכום, משכנתא פנסיונית הינה סוג מסוים של הלוואה עם תנאים מיוחדים לבני הגיל השלישי. סוג זה מתאים למי שנכנסו לפנסיה ולא רוצים לשנות את איכות חייהם בהתאם לירידה של ההכנסה או לאלו שצריכים לממן הוצאות רבות וגדולות שנלוות למעבר לחיי הפנסיה. יש לקחת בחשבון את ההשלכות הכרוכות בלקיחת המשכנתא הפנסיונית ולדעת לבחור בליווי המתאים לתהליך.

 

בית ומטבעות

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות
מה היה לנו עד עכשיו?
סיבות לקבלת החזר מס
מידע נוסף
נגן וידאו
בדיקת זכאות להחזר מס
דקות
שניות