fbpx

מהו מס על גידול כלבים ואיך זה עובד?

במדינה בה יש ריכוז כלבים גדול ובמיוחד בתל אביב עלה לדיון לאחרונה הצעת החוק להגדיל את האגרה השנתית לגידול כלב. לאחרונה הכנסת התכנסה ונאמר בממשלה החדשה ביניהם הח"כים החרדים שאין כוונה להטיל מס של כ-3500 ש"ח על גידול כלבים.  למרות הסיכויים הנמוכים שלה לעבור ההצעה העלתה נקודות מעניינות בנוגע להפחתת זיהום סביבתי ועוד.

גידול כלבים בארץ

בישראל קיים חוק להסדרת הפיקוח על כלבים, החור נועד להסדיר את הצורה בה אנשים מגדלים כלבים, החוק נחקק בשנת 2002 בעקבות הצעת חוק מטעם משרד החקלאות. החוק קובע מספר דברים עליהם נפרט בהרחבה, חשוב לזכור שלגדל כלב זה לא רק ללכת לפקוד חנות חיות תל אביב ולקנות צעצועים נחמדים אלא זו אחריות של ממש עבור הבעלים כלפיי הסביבה שלו.

 

הודעה חשובה - קבלו את הכסף שלכם חזרה!

שילמתם מיסים עודפים? המבצע הבא בשבילכם! כ-78% מהאזרחים זכאים ל-6,000₪ בממוצע.
ביחד עם חברת Win Tax אנחנו נדאג לכספי המיסים שלכם.

בדקו האם אתם זכאים להחזרי המס >>

בדקו כמה כסף מגיע לכם ממס הכנסה. מלאו את שמכם המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלכם וקבלו תשובה מהירה על גובה ההחזר.

רישיון

החוק להסדרת הפיקוח על כלבים קובע כי כל כלב מעל גיל שלושה חודשים חייב להחזיק ברישיון, הרישיון יינתן לבעליו לאחר תשלום אגרה, חיסון נגד כלבת וסימון הכלב בעזרת צ'יפ תת עורי. הרשיון תקף לשנה אחת בלבד ובמקרה שהכלב עובר לבעלים אחרים חלה חובה לחדש את הרישיון. הווטרינר העירוני/מקומי רשאי לסרב לתת או לחדש את רישיון הכלב, אם יבוטל רישיונו של הכלב על בעליו למסור אותו תוך 24 שעות לאדם בעל רשיון/מתקן מוגן/מאורת הרשות.

 

החזקת כלב

על כל בעלי כלבים לשמור אותם בחצרות בתיהם, עליהם לסמן את החצר בשלט – זהירות כלב. כשהכלב יוצא מחוץ לתחום המגודר הוא חייב להיות מוחזק ברצועה כאשר אורך הרצועה המקסימלי הוא 5 מטרים. בשנת 2009 הוספו חוקים לחוק צער בעלי חיים תקנות הקובעות מינימום נדרש לאורך הרצועה, שטח החצר וחובת סיפוק מים, מזו, צל, טיול עבור צרכים וכו'.

 

מחשבון

הצעת החוק החדשה

חברי כנסת ממפלגת יהדות התורה הציעו לאחרונה הצעת חוק להעלאת דמי אגרת אחזקת כלב על פיה על הבעלים לשלם 3,500 שקלים בשנה עבור האגרה כאשר 3,500 שקלים יהיו על הכלב הראשון ו7,000 שקלים ישולמו על כל כלב נוסף. כיום האגרה עומדת על 50 שקלים בשנה לכלב מסורס או כלבה מעוקרת ומעל 350 שקלים למי שלא.

 

מה מהות ההצעה

חברי הכנסת הסבירו את הצעתם כחלק מהמאבק במשבר האקלים, האגרה הגבוהה תשקף את הנזקים והמחירים הסביבתיים שנגרמים כתוצאה מגידול כלבים, נזקים אלו פוגעים באיזון האקולוגי שהוא הנושא החם שמעסיק את כולנו כל הזמן. הצעה זו נשענת על עיקרון היסוד של דיני סביבה – "המזהם משלם". ההצעה הוגשה כמעין מענה עבור המהלך הדרמטי של מיסוי הכלים החד פעמיים אשר העלה את מחירם משמעותית ופגע בעיקר בחברה החרדית אשר משתמשת רבות בכלים אלו.

 

לסיכום,

הסיכויים של ההצעה לעבור נמוכים מאוד, אך הם הזכירו לנו שיש חוקים ותקנות ברורות על איך יש לגדל כלב מתוך החוק לצער בעלי חיים, על כל בעלי הכלבים לעמוד בחוקים אלו על מנת לשמור על הכלבים, על עצמם ועל הסביבה שלהם.

מטבעות

 

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות
מה היה לנו עד עכשיו?
סיבות לקבלת החזר מס
מידע נוסף
נגן וידאו
בדיקת זכאות להחזר מס
דקות
שניות