fbpx

מדריך – כמה דמי הבראה מגיע לכם?

מהם הם דמי הבראה, איך נדע האם אנו זכאים להם, ואם כן- כמה מגיע לנו? שאלות אלו נפוצות בקרב עובדים שכירים רבים, ששמעו את המושג "דמי הבראה", אך אינם יודעים בוודאות את משמעותו. דמי הבראה במקור- הוקצו ע"י המעסיקים לעובדים, על מנת שאלו יוכלו לנפוש בבתי הבראה מספר ימים בשנה.

בעבר- העובדים אף היו צריכים להציג קבלות המאשרות את שהייתם בבית ההבראה, ואת העובדה שהכסף אכן הוצא למטרה זו. היום, למרות שהשם נשאר כפי שהוא, והתשלום עדיין מעוגן בחוק- העובד יכול להוציא את הכסף כאוות נפשו, ומבלי לתת דין וחשבון. אספנו עבורכם כמה נקודות, שתעזורנה לכם להבין מהו סכום דמי ההבראה שמגיע לכם.

הזכאות לדמי הבראה

הודעה חשובה - קבלו את הכסף שלכם חזרה!

שילמתם מיסים עודפים? המבצע הבא בשבילכם! כ-78% מהאזרחים זכאים ל-6,000₪ בממוצע.
ביחד עם חברת Win Tax אנחנו נדאג לכספי המיסים שלכם.

בדקו האם אתם זכאים להחזרי המס >>

בדקו כמה כסף מגיע לכם ממס הכנסה. מלאו את שמכם המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלכם וקבלו תשובה מהירה על גובה ההחזר.

כאמור, אנשים רבים נתקלו במושג זה, אך אין הם בקיאים בחוקים המעגנים אותו, ולכן למעשה- לא יודעים בוודאות מהן זכויותיהם בעניין זה. במידה ונרצה להבין מי זכאי לדמי הבראה, יש באפשרותנו לגלוש באתרי אינטרנט שונים המציעים מידע רב בנושא. ע"פ חוק- כל עובד שכיר שהשלים שנת עבודה בתפקידו- זכאי לדמי הבראה המשולמים רטרואקטיבית גם על השנה הראשונה. על מנת להשלים את תקופת שנת הזכאות הראשונה- חייבים להתקיים יחסי עובד-מעביד במהלך כל השנה, ולכן- תקופות כמו חל"ת (חופשה ללא תשלום) אינן נכללות בחישוב זה- וזה משהו שחשוב לדעת. גם עובדים בשכר שעתי זכאים לדמי הבראה, וגם עובדים במשרה חלקית, על אף שיש לכך מספר הסתייגויות.

חישוב דמי ההבראה

גובהם של דמי ההבראה משתנה מעט בהתאם לסוג העבודה, וכך- לעובדים במגזר הפרטי מגיעים 378 ₪ ליום הבראה, ובמגזר הציבורי- 432 ₪ ליום. במידה והעובד מועסק ע"פ שכר שעתי- הוא זכאי לדמי הבראה מלאים במידה והגיע ל-186 שעות חודשיות. ומה אם אנו עובדים במשרה חלקית? עדיין אנו זכאים לדמי הבראה! פשוט הם יחושבו ע"פ חלקיות המשרה שלנו. מספר ימי ההבראה המגיע לנו בכל שנה עולה עם הוותק שלנו בעבודה- ומסודר ע"פ טבלה. בשנה הראשונה- כמובן לאחר שהשלמנו אותה- נהיה זכאים ל-5 ימי הבראה, במידה ואנו עובדים במגזר הפרטי. בשנה השנייה והשלישית המספר עולה ל-6 ימי הבראה שנתיים, וכן הלאה בהתאם לטבלה.

דמי הבראה מהווים תשלום מצד המעסיק לעובדיו, והם מעוגנים בחוקי התעסוקה במדינת ישראל. בעוד חלקנו מכירים את המושג ואת משמעותו, יש מאיתנו כאלו שלא מודעים לחלוטין לזכות זו- ולכן גם לא יידעו לדרוש אותה ממעסיקיהם במידת הצורך. דמי ההבראה מגיעים לכל עובד שהשלים שנת עבודה אצל מעסיקו, וחישובם מבוצע ע"פ פרמטרים כמו סוג העבודה (מגזר פרטי או ציבורי), וותק העובד (ימי ההבראה עולים עם שנות הוותק), חישוב ע"פ אחוזי משרה (במצב של משרה חלקית), ועוד. מידע לגבי נושא זה זמין ברשת, ואצל העוסקים בתחום השכר.

חישוב כספים

כספים
אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות
מה היה לנו עד עכשיו?
סיבות לקבלת החזר מס
מידע נוסף
נגן וידאו
בדיקת זכאות להחזר מס
דקות
שניות