fbpx

כיצד מתבצע חישוב החזר מס?

ישראלים רבים עשויים להיות זכאים להחזר מס. הדבר נובע מתשלום מס עודף לרשות המיסים, מכל טעם שהוא.

ייתכן ששולם מס עודף עקב מספר חודשי אבטלה, נקודות זיכוי שלא דווחו, ועוד.

קבלת ההחזר היא אמנם זכותו של כל אדם, אך מימושה אינו פשוט וכרוך בהליך שהוקל בשנים האחרונות אך עודנו מסורבל קמעה.

הודעה חשובה - קבלו את הכסף שלכם חזרה!

שילמתם מיסים עודפים? המבצע הבא בשבילכם! כ-78% מהאזרחים זכאים ל-6,000₪ בממוצע.
ביחד עם חברת Win Tax אנחנו נדאג לכספי המיסים שלכם.

בדקו האם אתם זכאים להחזרי המס >>

בדקו כמה כסף מגיע לכם ממס הכנסה. מלאו את שמכם המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלכם וקבלו תשובה מהירה על גובה ההחזר.

להלן נכיר את ההליך, נבין כיצד מתבצע חישוב החזר מס וכיצד נממש את זכותנו.

 

הגשת דו"ח

כדי לזכות בהחזר המס המגיע לכם, עליכם להגיש לפקיד השומה הקרוב לביתכם דו"ח המציג את הפער בין התשלומים בפועל לבין התשלומים שעליכם לשלם. על הדו"ח להכיל מספר מרכיבים, כפי שיבואר מיד. הגישו את הדו"ח רק לאחר שערכתם בדיקת החזר מס שתוודא האם אכן שילמתם תשלומים עודפים בגינם מגיע לכם החזר מס.

 

מטבעות

מרכיבי הדו"ח

המרכיב הראשון של הדו"ח, הוא סך ההכנסה החייבת שלכם. ההכנסה החייבת היא סך כל ההכנסות מהשנה החולפת, בניכוי הוצאות שהוצאו בייצור הכנסה וקיזוז ההפסדים העסקיים שלכם.

ניכוי הוצאות וקיזוז הפסדים אלו שני ניכויים הרלוונטיים בעיקר לעצמאיים שביניכם. מטרת מס הכנסה היא לגבות מס על הרווחים שהרווחתם ולא על ההכנסה שהכנסתם. מכיוון שכך, הוצאות שהוצאתם לשם ייצור ההכנסה, דוגמת משכורות לעובדים או רכישת חומרי גלם, ברות ניכוי מסך ההכנסה החייבת שלכם.

כך, למשל, אם אתם בעלי מכולת והכנסתם בשנה האחרונה מיליון שקלים, בד בבד עם תשלומים של חצי מיליון שקלים על חומרי גלם, מאתיים אלף שקלים כמשכורות לעובדים ועוד מאה וחמישים אלף שקלים הוצאות מבנה, לא תחויבו במס לפי הכנסה שנתית של מיליון שקלים, אלא של מאה וחמישים אלף שקלים בלבד.

הוא הדין גם באשר להפסדים עסקיים. רשות המיסים מאפשרת לקזז הפסדים עסקיים משנים קודמות, מתוך הבנה שלעיתים המערכת העסקית בנויה על מחזוריות של שנים עם הפסד ושנים רווחיות. כך, נאמדים הרווחים בפועל ולא ההכנסות כולן.

 

שיעור המס

המרכיב השני בדו"ח הוא שיעור המס בו אתם חייבים, בהתאם להכנסתם החייבת. השיעורים מתעדכנים מידי שנה בהתאם למדד, וניתן למצוא אותם בקלות. חשבו מהו שיעור המס הממוצע שלכם וממילא כמה מס אתם צריכים לשלם.

 

זיכויים

כעת, עליכם לציין את מלוא נקודות הזיכוי המגיעות לכם תוך הצגת אסמכתאות המוכיחות את זכאותכם. חשוב לא לשכוח להוסיף זיכויים לפי סעיף 46 לפקודת מס הכנסה – זיכויים בגין תרומה לעמותה מוכרת.

 

הצגת הפער

זהו השלב החשוב ביותר בדו"ח. לאחר שהצגתם את הסכום שעליכם לשלם, הציגו את הסכום ששולם בפועל ועמדו על הפער ביניהם. הגישו את הדו"ח במלואו לפקיד השומה, והכסף יוחזר אליכם לחשבון במהרה. מדובר אמנם בטרחה ובבירוקרטיה השנואה על כולנו, אך זהו כספכם לכל דבר ועניין עליו עמלתם שעות רבות! אל תוותרו עליו רק בגלל חסמי בירוקרטיה למיניהם.

 

לסיכום

כדי לקבל החזרי מס, עליכם להגיש דו"ח שנתי לרשות המיסים. הדו"ח יציג את הפער בין התשלום בפועל לתשלום שהיה צריך להשתלם. הגישו את הדו"ח לאחר עריכת בדיקת זכאות להחזר מס, וממשו את זכויותיכם.

 

 

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות
מה היה לנו עד עכשיו?
סיבות לקבלת החזר מס
מידע נוסף
נגן וידאו
בדיקת זכאות להחזר מס
דקות
שניות