fbpx

החזר מס לבני גיל הזהב

על כל אזרח במדינת ישראל חלה החובה לשלם מיסים.

החובה הזו לא פוסחת על אף קבוצת גילאים, וכל עוד ישנה הכנסה שוטפת צריך להפריש חלק מהסכום.

למרות ההנחיה הזו, ישנם מספר סייגים כלפי קבוצות באוכלוסייה, אחת מהן הינה שכבת גיל הזהב, אשר במקרים מסוימים ניתנות לה הקלות משמעותיות בתשלום המס.

הודעה חשובה - קבלו את הכסף שלכם חזרה!

שילמתם מיסים עודפים? המבצע הבא בשבילכם! כ-78% מהאזרחים זכאים ל-6,000₪ בממוצע.
ביחד עם חברת Win Tax אנחנו נדאג לכספי המיסים שלכם.

בדקו האם אתם זכאים להחזרי המס >>

בדקו כמה כסף מגיע לכם ממס הכנסה. מלאו את שמכם המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלכם וקבלו תשובה מהירה על גובה ההחזר.

למרבית הצער, לא כל מי שזכאי בקרב שכבת גיל הזהב להקלות מס בהכרח מודע לכך, בעיקר בגלל שמירב האינפורמציה נגישה באמצעות מחשב וידוע שרבים מהם לא בקיאים בכך.

בדקנו כדי לספר קצת יותר על החזרי מס לבני גיל הזהב.

 

תמונת מצב של החזרי מס לגיל הזהב

על פי פקודת מס הכנסה, הקלות במס יינתנו לאדם שעבר את גיל שישים. למעשה מגיל זה ואילך שיעור המס שישולם יהיה מופחת, כך שיעמוד על עשרה אחוזים וללא תלות בגובה ההכנסה בפועל, ולפי מדרגת המס הנמוכה ביותר. באשר לקצבאות הפנסיה, ישנו פטור ממס בגובה של 35 אחוז מגובה הקצבה, וישנה גם הקלה בתשלום מס על רווחי הון ועל רווח מהכנסות של דירה שמשולמים עבורה דמי שכירות. נוסף על כך, אפשר לקבל נקודת זיכוי ממס עם ההגעה לגיל הפרישה, והיא מצטרפת לנקודות הנוספות שצבר טרם הגעתו לגיל הפרישה. במקרים סיעודיים, קשישים שיש להם יותר מתשעים אחוזי נכות יכולים לעבור ועדה רפואית, אשר בה עשויים להכריז על פטור מוחלט ממס. במידה ויש מי שמשתכן במחלקה סיעודית וממומן בידי קרוב משפחה, אותו קרוב יהיה זכאי לקבלת החזרי מס בשמו. אם האדם הקשיש אכן עונה לאחד מהמקרים הללו ולא ידע על זכאותו להקלות במס, הוא יכול לדרוש מרשות המיסים החזרי מס רטרואקטיביים, החל מהרגע שסטטוס זה חל עליו ועד להווה.

זוג מבוגרים
החזר מס לבני גיל הזהב
החזר מס לבני גיל הזהב

הגשת בקשה להחזרי מס- מה התהליך?

גם אם אדם זכאי להחזרי מס הוא לא יקבל עדכון על כך מטעם מס הכנסה, אלא עליו לפנות אליהם באופן עצמאי ולדרוש את החזר המס. הבקשה שמגיש אותו האדם נבחנת על ידי רשות המיסים, וצריך להגיש אותה ללשכת פקיד שומת המס המקומית. יש לציין שמדובר בתהליך שכולל עיסוק בירוקרטי רב, וככל הנראה ידרוש זמן פנוי וחקר של הנושא כדי להגיש את הבקשה בצורה המדויקת ביותר. הטפסים שצריך להגיש הינם טופס 135 (טופס בקשה להחזר מס), טופס 106 (טופס פירוט ההכנסות השנתיות של עובד), אישורים רלוונטיים נוספים מטעם המוסד לביטוח לאומי וכן מעדות רפואיות כאלו ואחרות. כמו כן, יש לצרף אסמכתאות מהבנק שמאוששות את פרטי החשבון ואת זהות מגיש הבקשה. הבקשה ניתנת למסירה רטרואקטיבית עד שש שנים אחורנית לשנת המס. למי שלא רוצה להתעסק עם כל הניירת, ישנן חברות המציעות שירות ייעודי וחוסכות את ההתנהלות מול רשויות המס.

 

כספי מיסים

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות
מה היה לנו עד עכשיו?
סיבות לקבלת החזר מס
מידע נוסף
נגן וידאו
בדיקת זכאות להחזר מס
דקות
שניות