fbpx

האם יועץ שיווק מהווה הוצאה מוכרת לצרכי מס

לכל בעל עסק או חברה ישנם חובות בירוקרטיים לא מעטים שבהם הוא חייב לעמוד. על בעל העסק או החברה מוטל לדווח בצורה קבועה ומסודרת לרשויות המס, לשלם מסים על פי הצורך, להגיש דוחות בכל פרק זמן, ולעבוד על פי הכללים החוקיים שנקבעו בהתאם לתחום העיסוק שלו. אם יש בבעלותכם עסק או חברה, חשוב שתדעו שלצד כל החובות שהמדינה מטילה עליכם ישנן גם זכויות שתוכלו ליהנות מהן. אחת הזכויות הכי חשובות נקראת הוצאה מוכרת. כל בעל עסק, החל ממי שמחזיק חנות מקוונת קטנה ועד למי שמחזיק מפעל גדול, חייב להכיר את זכות ההוצאה המוכרת. היכרות מעמיקה עם התחום תוכל לחסוך לכל בעל עסק סכומי כסף גדולים.

 

מהי הוצאה מוכרת?

הוצאה מוכרת על פי סעיף 17 בפקודת מס הכנסה היא כל סכום כסף שאותו העסק או החברה הוציאו כדי לממן את הפעילות העסקית שלהם. בזמן חישוב המס שעל העסק לשלם הסכום הזה נגרע מסך הרווחים עליהם חייבים לשלם מס. כמובן שככל שהרווח של בית העסק קטן יותר הוא צריך לשלם סכום קטן יותר כמס. הוצאה מוכרת משתנה כמובן בהתאם לאופי החברה או עסק ולתחום העיסוק שלהם. הוצאה מוכרת יכולה להיות יועץ שיווק, יועץ עסקי, או בניית אתר אינטרנט. הוצאה ייחודית לחברה מסוימת יכולה להיות חומרי גלם בתעשיית המזון.

הודעה חשובה - קבלו את הכסף שלכם חזרה!

שילמתם מיסים עודפים? המבצע הבא בשבילכם! כ-78% מהאזרחים זכאים ל-6,000₪ בממוצע.
ביחד עם חברת Win Tax אנחנו נדאג לכספי המיסים שלכם.

בדקו האם אתם זכאים להחזרי המס >>

בדקו כמה כסף מגיע לכם ממס הכנסה. מלאו את שמכם המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלכם וקבלו תשובה מהירה על גובה ההחזר.

 

ההבדל בין הוצאות מוכרות שונות

מכיוון שלכל חברה או עסק יש הוצאות מגוונות וייחודיות נקבע בחוק שישנן הוצאות שיוכרו באופן מלא, וישנן הוצאות שיוכרו חלקית. בנוסף, יש הבדל בין הוצאות שיוכרו באופן מלא בין חברות שונות. הוצאה שתחשב להוצאה מוכרת במלואה עבור חברה אחת, תחשב הוצאה מוכרת באופן חלקי, או שלא תחשב להוצאה מוכרת כלל עבור חברה שונה.

 

ההבדל בין הוצאות שוטפות לרכוש קבוע

בהתאם לתקנות, הוצאה מוכרת נחשבת לכזו אך ורק אם השימוש בה הוא לטובת הניהול השוטף של העסק ולא כאשר מדובר על רכוש קבוע. לצורך העניין, אם מסעדה רוכשת חומרי גלם כדי לייצר מהם מנות מזון מדובר כמובן על הוצאה מוכרת מכיוון שאלו חומרי גלם. לעומת זאת, אם המסעדה תרכוש תנור חדש או מקרר עוצמתי ההוצאה לא תהיה מוכרת באופן מלא מכיוון שלא נרכשו חומרי גלם אלא רכוש קבוע שאמור לשמש את המסעדה לטווח זמן של כמה שנים. הוצאות אלו ייחשבו להוצאות פחת.

מטבעות

 

הוצאות פחת וחישובן

הוצאות הפחת הן ציוד קבוע שאותו החברה רוכשת לשימוש בטווח זמן ארוך. את הוצאות הפחת אפשר לפרוש על טווח זמן של כמה שנים וכך להקטין את חבות המס. הוצאות פחת יכולות להיות ציוד מטבח, כלי רכב, מחשבים ועוד.

 

לסיכום

חשוב שתדעו שהוצאות לניהול שוטף של העסק כמו יועץ שיווק מוכרות לצרכי מס, אל תימנעו משירותים חיוניים אלו.

דולרים

 

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות
מה היה לנו עד עכשיו?
סיבות לקבלת החזר מס
מידע נוסף
נגן וידאו
בדיקת זכאות להחזר מס
דקות
שניות