fbpx

האם בתור חברה ניתן לקבל החזר מס על סקר סיכונים?

המושג סקר פוגש אותנו הרבה בחיי היום יום. עושים סקרים כמעט על הכל: סקר שביעות רצון, סקר כדי לחשב סטטיסטיקה של הצבעות וכו'. אחד המונחים והביטויים הכי מפורסמים הוא סקר סיכונים ובו אנחנו נתמקד במאמר הבא.

 

מהו המונח סקר סיכונים?

למרות שזהו מונח מאוד שכיח, גילינו שאנשים רבים לא יודעים מהו באמת. בגלל שכל ארגון או חברה פועלים בזירה שבה יש להם אתגרים ומתחרים לעמוד מולם, אפשר לומר שכל ארגון ניצב בפני סיכונים ואתגרים קבועים ומשתנים. המטרה העיקרית שלשמה עורכים סקר סיכונים הוא כדי ליצור הבחנה מול אילו סיכונים  מאיימים על החברה והדרכים שבהם אפשר לפתור או לצמצם סיכון זה. בתוך הסקר יהיה גם אומדן ודירוג של הסיכונים לפי סבירות של רמת ההתרחשות שלהם במציאות.
חברות וארגונים רבים מכל מיני עולמות עורכים סקר סיכונים: סקר סיכונים סייבר, סקר סיכונים כלכליים ועוד.

הודעה חשובה - קבלו את הכסף שלכם חזרה!

שילמתם מיסים עודפים? המבצע הבא בשבילכם! כ-78% מהאזרחים זכאים ל-6,000₪ בממוצע.
ביחד עם חברת Win Tax אנחנו נדאג לכספי המיסים שלכם.

בדקו האם אתם זכאים להחזרי המס >>

בדקו כמה כסף מגיע לכם ממס הכנסה. מלאו את שמכם המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלכם וקבלו תשובה מהירה על גובה ההחזר.

 

מה נותן לנו סקר סיכונים מדויק?

המטרה הכי הראשונית של הסקר הוא איתור גורמים שמהווים סכנה לקיום הארגון או החברה. את הסקר יש לבצע בצורה מעמיקה ויסודית תוך בחינה אמיתית וכנה על כל אספקט שמתחבר או קשור לחברה. כולל מבדק חדירה.
באמצעות סקר סיכונים טוב אפשר לחשוף סכנות ממשיות שנמצאות ממש מעבר לפינה, בין אם מדובר בעובדים או בלקוחות שלנו. אפשר לזהות גורמים שיכולים להביא לנפילת החברה או בעיות קטנות ששיפור שלהן יביא לצמיחה ושגשוג.

 

מתי הזמן המתאים לערוך סקר סיכונים בחברה\ ארגון?

התשובה היא: כמה שיותר מהר. זיהוי מוקדם של כל הפגמים והסיכונים הוא הפתרון הכי טוב בכדי למגר אותם, לטפל בהם ואולי למזער אותם. את התוצאות של הסקר אפשר לראות בעזרת נתונים מדויקים, אך גם בסקר עצמו חשוב יהיו פתרונות, הצעות ודרכים להקטנת נזקים והפקת פתרונות יעילים עוד לפני שהסיכון מתממש בעולם האמיתי.

מטבעות

 

טיפים חשובים על ביצוע סקר סיכונים:

תחילה, חשוב וראוי שמבצע הסקר יהיה ניטרלי. ישנם מקרים בחברות או ארגונים גדולים שיש ועדת ביטחון או יועץ שזה התקפיד המרכזי שלו. אנחנו ממליצים על אדם חיצוני כמו חברת סקרים או אפילו חברות ביטוח. חשוב שיהיה לו ניסיון ויכולות טכניות גבוהות לביצוע הסקר בצורה המיטבית.

אין תשובה אחת לכל כמה זמן יש לבצע את הסקר אבל חשוב להתנהל על פי התוצאות של הסקר עצמו. אם מורכבות העבודה, רמת הסיכונים והיקפם הם גדולים ומורכבים אולי כדאי לבצע את הסקר בדחיפות מוגברת לאחר שביצעם שינויים ואתם מוכנים לבדיקה נוספת.

בנוסף לסקר סיכונים שמתרחש בעיקר לגבי סכנות פיזיות, ישנו סקר סיכונים שקורה על סכנות באבטחת מידע וסייבר. אלו מאוד חשובים בעיקר בעידן המודרני של היום.

 

לסיכום

סקר סיכונים הוא עמוד טווח מאוד חשוב בכל חברה ויכול להציל אותה מהתרסקות או אפילו לגרום לשגשוג והצלחה!

שטרות

 

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות
מה היה לנו עד עכשיו?
סיבות לקבלת החזר מס
מידע נוסף
נגן וידאו
בדיקת זכאות להחזר מס
דקות
שניות