fbpx

האם אפשר להזדכות על כיסאות למשרד כעוסק מורשה

אתם מעוניינים בריהוט חדש לעסק שלכם. בחרתם בחנות את כל הרהיטים שמתאימים לכם, פינת המתנה, שולחן מנהלים, כורסאות ודלפק חדש למזכירה.

הגיעה שנה חדשה וזה הזמן להגיש הדו"חות לרשות המיסים.

אתם מוציאים את כל הקבלות של ההוצאות השנה ושואלים את עצמכם – האם אפשר להכניס את הכיסאות החדשים למשרד כהוצאה מוכרת ולקבל עליה זיכוי מס?

הודעה חשובה - קבלו את הכסף שלכם חזרה!

שילמתם מיסים עודפים? המבצע הבא בשבילכם! כ-78% מהאזרחים זכאים ל-6,000₪ בממוצע.
ביחד עם חברת Win Tax אנחנו נדאג לכספי המיסים שלכם.

בדקו האם אתם זכאים להחזרי המס >>

בדקו כמה כסף מגיע לכם ממס הכנסה. מלאו את שמכם המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלכם וקבלו תשובה מהירה על גובה ההחזר.

 

מהי הוצאה מוכרת

הוצאות מוכרות הן כל הרכישות שביצעתם במשך שנה מסוימת, ומטרתן תחזוקה וייצור הכנסה לעסק. את סכום ההוצאות מורידים מהכנסות העסק ועל סכום זה משלמים את המס שנתי. כמובן שההוצאה צריכה להיות קשורה למהות העסק.

אם אתם מנהלים למשל סוכנות נסיעות, תהיו זכאים לזיכויים מהציוד הבא:

  • ציוד משרדי הכולל מדפסות ודפים
  • חשבונות מכשירי הסלולר והטלפונים הנייחים כולל שיחות לחו"ל
  • הוצאות שיווק העסק במדיות השונות
  • ועוד הוצאות שאין ספק שמשמשות את העסק לעבודתו השוטפת

אם אתם עורכי דין, ייתכן וגם כסאות משרדיים יכללו בהוצאות המוכרות. כמובן שגם משכורות לעובדים נחשבות כהוצאה מוכרת וככלל – כל מקרה נבדק לגופו, ומומלץ להתייעץ עם רואה החשבון שלכם לצורך כך.

חדר ישיבות

 

עוסק פטור לעומת עוסק מורשה

לעוסק פטור אין ממשק עם רשות המע"מ מעבר להצהרה שנתית על פטור ממע"מ. אז בניגוד לעוסק פטור שמקבל זיכוי על כל ההוצאות שלו כולל המע"מ בפעם אחת, עוסק מורשה משלם את המע"מ בנפרד. לכן, בשלב הגשת הדו"חות העוסק המורשה יזדכה מול רשות המיסים על מחיר הציוד לא כולל המע"מ, ויזדכה בנפרד על מחיר המע"מ לציוד זה, כאשר יגיש את הדו"ח למע"מ.

 

רכוש קבוע

עם זאת, ישנן קריטריונים נוספים לקבל החזר על הוצאה מוכרת. אם מדובר, כמו במקרה שלנו, על ריהוט, יש עניין לפרשנות – האם הריהוט הזה משמש כהוצאה שוטפת לעסק או האם הוא ריהוט קבוע. לכן יש להתייעץ עם רואה חשבון שיוכל לסווג לכם את הריהוט כהוצאה מוכרת, במלואה או בחלקה, וכך תוכלו לקזז את הריהוט החדש שלכם מהוצאות העסק השנתיות.

 

זיכוי רב שנתי על פחת

פחת הינו ערך של ציוד מסוים שיורד באופן טבעי עם הזמן. לדוגמא פחת על רכב הוא 33% בשנה, זה אומר שלא תוכלו לקבל זיכוי על רכב למשך יותר מ-3 שנים. לחפצים מסוימים פחת שונה ואתו החזר פחת שונה גם כן. אז מלבד הרכישה הראשונית והשאיפה לקבל זיכוי עליה – ייתכן ותהיו זכאים להפחתה שנתית נוספת על ריהוט וכיסאות, בשווי 6% בשנה.

 

לסיכום

אם אתם עוסק מורשה אז בוודאי יוצא לכם להתייעץ עם רואה חשבון פעם אחת לפחות אם לא מספר פעמים בשנה. אז תדאגו ליצור קשר טוב עם רואה החשבון, כל שיוכל לייעץ לכם מה אפשר להכניס כהוצאה מוכרת ולזכות במס. ככל שתכנסו יותר בעובי הקורה כך תרוויחו יותר זיכויים. בהצלחה!

מחשבון

 

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות
מה היה לנו עד עכשיו?
סיבות לקבלת החזר מס
מידע נוסף
נגן וידאו
בדיקת זכאות להחזר מס
דקות
שניות