fbpx

דוח מס תאגידים בארצות הברית ל- IRS (טופס 1120 ו –F1120)

בארצות הברית, חברות ותאגידים חייבים במיסוי ל-IRS . טופס הדיווח הבסיסי של חברה אמריקאית מכונה טופס 1120, ואותו נדרשת להגיש חברה כל שנה לרשות המיסים. חברה זרה הפועלת בארצות הברית, יהיו חייבות בהגשת דו"ח דומה, F-1120 (כאשר האות F מייצגת את המילה FOREIGN).

בעלי חברות ישראלים המעוניינים לקדם את עסקיהם בארצות הברית, יכולים לבחון אחת משתי אפשרויות: האחת, לפעול בארצות הברית באמצעות חברה ישראלית ולהיחשב חברה זרה. לחילופין, ניתן לשקול להתאגד בארצות הברית כחברה אמריקאית לכל דבר ועניין (לכל חלופה יתרונות וחסרונות שלא נדון בהם במאמר זה).

 

הודעה חשובה - קבלו את הכסף שלכם חזרה!

שילמתם מיסים עודפים? המבצע הבא בשבילכם! כ-78% מהאזרחים זכאים ל-6,000₪ בממוצע.
ביחד עם חברת Win Tax אנחנו נדאג לכספי המיסים שלכם.

בדקו האם אתם זכאים להחזרי המס >>

בדקו כמה כסף מגיע לכם ממס הכנסה. מלאו את שמכם המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלכם וקבלו תשובה מהירה על גובה ההחזר.

IRS: אופן המיסוי בארצות הברית

בארצות הברית ישנם מבחני מיסוי לחברה ממקורות שונים (פדראלי, מס מכירה, מס מדינתי) ועל כן, יש לוודא מהו המיסוי הנדרש בכל אחת מהשיטות, כאשר ישנם מצבים למשל בהם תאגיד יהא פטור ממיסוי ברמה הפדראלית, אך יידרש במיסוי ברמה המדינית. ישנם אף מצבים בהם חברות אמריקאיות יהיו זכאיות לפטור מלא או משמעותי ממיסוי לאור היקף הפעילות וסכומי ההכנסה.

מאז רפורמת המיסוי של הנשיא טראמפ, המס הפדראלי החל על חברות אמריקאית הוא אחיד ועומד על 21% (שימו לב, מדובר על מיסוי פדראלי בלבד). חברה ישראלית הפועלת בארצות הברית, תידרש לשלם מס נוסף על המס המשולם בישראל, לרשויות האמריקאיות. בעניין זה כדאי להכיר, כי ישנה אמנת מס בין ישראל לארצות הברית, שנועדה בין יתר המטרות לעודד עסקים בין המדינות, ובמסגרת אמנה זו, שיעור מס החברות לחברה ישראלית מופחת לשיעור של 12.5% (זאת כאמור בנוסף למיסוי המועבר לרשויות המס בארץ).

 

מה נדרש מחברה הפועלת בארצות הברית?

חברות הפועלות בארצות הברית חייבות בהגשת טופס שנתי לרשות המיסים, בין אם הייתה לה פעילות כלכלית באותו שנה ובין אם לא.  לרוב, הדוח ישולם עד לחודש אפריל של השנה העוקבת, אך ניתן לקבל מן הרשויות אורכה אוטומטית שעומדת על שישה חודשים ואף ארכה נוספת של חודשיים במצבים מיוחדים. חשוב – חברה שלא תגיש את הטופס השנתי הנדרש, חשופה לקנסות משמעותיים ועל כן חשוב להקפיד על עמידה בכללי המיסוי האמריקאים.

איש וכסף

על מנת להימנע ככל הניתן מתקלות מסוג אלה, מומלץ לתאגיד הפועל בארצות הברית לנקוט שתי פעולות: האחת, הגדת דו"ח מס מגן: דו"ח אשר מדווח לרשות המיסים על הכנסות 0 בארצות הברית. כך , גם ככל שתהיה ביקורת מצד רשות המיסים, החברה תהיה מוגנת מקנסות (גם אם תידרש לשלם מיסוי). בנוסף, יש להקפיד על חובת דיווח בנוגע לפוזיציות מס חסרות ודאות, שנקרא גם חובת דיווח על UTP (Uncertain Tax Position). באם תבוצע ביקורת של רשות המס טופס זה ייבדק, ועל כן חשוב להקפיד הן על קיומו והן על תקינותו.

להרחבה ולשאלות נוספות בנושא טפסי דיווח לחברות אמריקאיות וזרות לחצו כאן כדי לעבור לאתר.

דגל

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות
מה היה לנו עד עכשיו?
סיבות לקבלת החזר מס
מידע נוסף
נגן וידאו
בדיקת זכאות להחזר מס
דקות
שניות