fbpx

ברומא, התנהג כרומאי – מה כרוך בהחזר מע"מ ברומא?

כולנו כישראלים אוהבים הנחה, ואם יתאפשר כפל מבצעים, נהיה מרוצים בכפלים, חשוב שתדעו שעל כל מוצר שתקנו ברומא יש לכם אפשרות לקבל הנחה מובנת בצורת החזר מע"מ לתיירים. ב4 צעדים פשוטים תוכלו לקבל הרבה כסף בחזרה על הקניות ברומא.

 

מה זה מע"מ

לפני שנסביר על החזר מע"מ ברומא חשוב שנבין מה הפירוש מע"מ, מע"מ אלו ראשי תיבות של מס ערך מוסף, והוא נקרא כך משום שהוא ממסה את הערך המוסף (ההפרש בין העלות לרווח) של היצרן או המפעל או הסיטונאי, דהיינו היצרן מוסיף למחיר כשהוא מוכר לסיטונאי את אחוזי המס, וכן הסיטונאי לקמעונאי, וכמובן הקמעונאי לקונה הסופי.

הודעה חשובה - קבלו את הכסף שלכם חזרה!

שילמתם מיסים עודפים? המבצע הבא בשבילכם! כ-78% מהאזרחים זכאים ל-6,000₪ בממוצע.
ביחד עם חברת Win Tax אנחנו נדאג לכספי המיסים שלכם.

בדקו האם אתם זכאים להחזרי המס >>

בדקו כמה כסף מגיע לכם ממס הכנסה. מלאו את שמכם המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלכם וקבלו תשובה מהירה על גובה ההחזר.

 

כמה עלות המע"מ

עלות המע"מ שונה ממדינה למדינה, למשל במדינת ישראל המע"מ הוא 17 אחוז מסך הקניה, וברומא המע"מ הוא שונה בין מוצר למוצר ועשוי להגיע עד 22 אחוז!

 

המס איננו מיועד לתיירים

מכיוון שאינכם תושבי איטליה, וגבו מכם מיסי תיירות במלון או בטיסה, יש לכם פטור ממע"מ ולכן כאשר אתם רוכשים מוצר בחנות שכבר מתומחר יחד עם המע"מ, מגיע לכם את הכסף בחזרה. אמנם כמובן אין כסף קל, וקצת צריך מאמץ אבל בהחלט שווה.

שעון ומטבעות

 

לא לכל סכום ולא לכל מוצר אפשר לקבל החזר

קבלת החזר המע"מ איננו על כל סכום שתרכשו, ולא לכל מוצר, ולכן אין צורך לאסוף קבלות של בקבוקי קולה שרכשתם במהלך החופשה, החזר מע"מ ברומא הוא רק כאשר רכשתם במחיר של 155 יורו בחנות אחת, ודווקא על מוצרים כגון ביגוד, אלקטרוניקה, קוסמטיקה ולא על בית מלון או מסעדה

 

4 שלבים להחזר מע"מ ברומא

  1. לפני הרכישה חשוב לתכנן את הרכישה, כך שיהיה קבלה ע"ס 155 יורו בחנות אחת, מכיוון שאת ההחזר ניתן לקבל רק עבור קבלה של 155 יורו בחנות אחת.
  2. בעת הרכישה, צריך לבקש מהמוכרת לחתום על אישור החזר מע"מ, יש להציג בפניה את הדרכון, ולהצטייד בסבלנות עד שתסיים למלא את הפרטים, (כדאי לעדכן את כל הישראלים בתור מאחוריכם שמומלץ להם לעבור לקופאית אחרת) וכדאי לעבור אחריה על הטופס לראות שהוא כתוב בצורה מדויקת.
  3. ישנם שני אפשרויות לקבל את ההחזר מע"מ, או בעיר או בשדה תעופה, אני אישית מעדיף לקבל את ההחזר בשדה התעופה, כך אוכל לנצל את השהות ברומא לעוד שופינג, ולקבל עליו החזר. חשוב להגיע לשדה עם מרווח של זמן שלא תפספסו את ההחזר מחוסר זמן, דבר נוסף מכיוון שפקיד המס יכול לעתים לבקש לראות את המוצרים, חשוב לקחת אתכם את המזוודה שבתוכה המוצרים לקבלת החזר, ולא לשלוח אותה למטוס.
  4. לגשת לעמדת TAXFREE עם הדרכון ולבקש החזר, באם אין נציג, אמורה להיות מכונה או תיבה שבתוכה תשאירו את הבקשה ותקבלו החזר באשראי.

 

לסיכום

ב4 צעדים פשוטים, תוכלו לקבל הרבה כסף בחזרה, ולהגדיל את כמות השופינג באותו תקציב.

דגל

 

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות
מה היה לנו עד עכשיו?
סיבות לקבלת החזר מס
מידע נוסף
נגן וידאו
בדיקת זכאות להחזר מס
דקות
שניות