fbpx

אילו מיסים יש בעת מכירת עסק

קנייה ומכירה של עסק, גוררות עמן מיסים וכספים נלווים שתצטרכו להוציא ושחשוב להיות מודעים אליהם.

למעשה, ישנן כמה דרכים למכור את העסק ולכל דרך, יש גם היבט מיסוי שונה, כך שאתם עשויים להיות מחויבים במס רווחי הון של 25 אחוזים, או של 20 אחוזים, בהתאם לאחוזי השליטה שלכם בחברה.

מכירת עסק היא תהליך קשה ומסורבל בו אתם נדרשים לבצע מגוון של פעולות, ולמרות זאת בכל נושא המיסים, חשוב להבין מה ההנחיות ומה החוק, כדי לוודא שאתם מקבלים את המגיע לכם ולא מחויבים במיסים גבוהים.

הודעה חשובה - קבלו את הכסף שלכם חזרה!

שילמתם מיסים עודפים? המבצע הבא בשבילכם! כ-78% מהאזרחים זכאים ל-6,000₪ בממוצע.
ביחד עם חברת Win Tax אנחנו נדאג לכספי המיסים שלכם.

בדקו האם אתם זכאים להחזרי המס >>

בדקו כמה כסף מגיע לכם ממס הכנסה. מלאו את שמכם המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלכם וקבלו תשובה מהירה על גובה ההחזר.

לפניכם קצת על אילו מיסים יש במכירת עסק.

 

איזה פעולות נדרשות במכירת עסק?

עסקים למכירה, דורשים גם תהליך בירוקרטי לא פשוט, כמו גם קנייה והקמה של עסק. בתהליך המכירה, תצטרכו לדאוג למספר טפסים, שמיועדים ליידע את הרשויות ואת השותפים במידה וקיימים, על מכירת החלק שלכם. מעבר לטפסים ולהודעות הרשמיות הללו, במקרים מסוימים של סגירת העסק, תצטרכו לדאוג גם לפטר את כל העובדים לפי החוק, לדאוג לפיצויים עבורם ובקיצור, מדובר בעסק לא פשוט בכלל, שרבים גם בוחרים לבצע עם יועץ מס ויועץ עסקי. כחלק מכל ההכנות והפעולות הנדרשות מכם, חשוב מאד לשים לב לעניין המיסים בעת המכירה, שכן מס רווחי ההון בעת מכירת העסק הוא גבוה, וכדאי להיות מודעים לגובהו ולהתכונן אליו ככל הניתן.

 

מה גובה מס רווחי ההון שתחויבו בו על המכירה?

מס רווחי ההון שחלים על מכירה של עסק, תלויים בסוג העסק, ובכמות השליטה של המוכר בעסק. יש שני סוגים מרכזיים וגבהים של מס רווחי הון שכדאי להכיר, כדי לדעת מול כמה ניקוי מס מהכנסת מכירת העסק אתם עומדים:

  • במידה והמוכר של העסק מזיק ביותר מ- 10 אחוזים מהשליטה בחברה – מס רווחי ההון יעמוד על 25 אחוזים מההכנסה שיקבל המוכר ממכירת העסק. זאת מאחר והמוכר נחשב בחברה לבעל מניות מהותי.
  • לעומת זאת, במידה והמוכר מחזיק בפחות מ- 10 אחוזים מהשליטה בחברה, מס רווחי ההון שהוא יהיה חייב בו, יעמוד רק על 20 אחוז מכספי מכירת העסק.

אילו מיסים יש בעת מכירת מלאי העסק?

במכירת עסק, רבות נצטרך גם למכור את תכולתו, את הציוד, ואת הפעילות העסקית או השם של העסק. לכל אחד מהדברים הללו, יש מדרגת מס שונה שתחויבו בה בעת המכירה. למשל במידה ובעת מכירת העסק אתם מוכרים את הציוד – יחול עליו מס רווחי הון בהתאם למדרגה המקובלת לציוד ולמלאי.

 

לסיכום

מכירה של עסק היא פרוצדורה בירוקרטית שעשויה לגבות מכם מאמץ ופעולות רבות, ובהתאם גם מיסים שונים וניקויים שונים מההכנסה שלכם על המכירות. לפני המכירה, חשוב להבין מה השלבים העומדים בפניכם, ומה הם באמת סכומי המיסים שיילקחו מכם, כדי להתכונן הכי טוב ליום המכירה, וכן ליום שאחרי המכירה.

 

דולרים

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות
מה היה לנו עד עכשיו?
סיבות לקבלת החזר מס
מידע נוסף
נגן וידאו
בדיקת זכאות להחזר מס
דקות
שניות