fbpx

איך מתנהלים עם המיסים של השקעות נדל"ן בפורטוגל

הרבה ישראלים מחפשים אפיקי השקעה שונים בתחום הנדל״ן בפורטוגל, זאת בעיקר בזכות הריבית האפסית ומחירי הדירות הגבוהים. פורטוגל נחשבת אחד מהיעדים האהודים להשקעות נדל״ן, ובשנים האחרונות ניתן לראות זרם של ישראלים המשקיעים בנדל״ן בערים המרכזיות והגדולות שמו פורטו או ליסבון. כאשר נכנסים להשקעות האלו, חשוב לדעת למה לצפות ואיך עבוד כל עניין המיסים, זאת ההזדמנות שלכם ללמוד את כל מה שחשוב לדעת רגע לפני שתכנסו לתהליך.

 

תהפוכות בשוק

חשוב לדעת ששוק הנדל״ן בפורטוגל חווה משבר לפני כמה שנים יחד עם המשבר הכלכלי העולמי, אך היום השוק צמח מחדש ויש המון הזדמנויות שוות, במיוחד עבור משקיעים ישראלים. ניתן לרכוס נכסים עבור השקעות נדל״ן בפורטוגל, בעזרתן של חברות מומחיות בתחום או באופן עצמאי. הוצאת אזרחות פורטוגלית בקרב הציבור הישראלי, הובילה והוסיפה להשקעות הרבות בתחום הנדל״ן בפורטוגל.

הודעה חשובה - קבלו את הכסף שלכם חזרה!

שילמתם מיסים עודפים? המבצע הבא בשבילכם! כ-78% מהאזרחים זכאים ל-6,000₪ בממוצע.
ביחד עם חברת Win Tax אנחנו נדאג לכספי המיסים שלכם.

בדקו האם אתם זכאים להחזרי המס >>

בדקו כמה כסף מגיע לכם ממס הכנסה. מלאו את שמכם המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלכם וקבלו תשובה מהירה על גובה ההחזר.

 

מה צריך לדעת

אם אתם מתכננים לרכוש נכס או מחפשים נכס להשקעה בפורטוגל, חשוב להכיר וללמוד היטב את חוקי המס הנוגעים לתחום הנדל״ן במדינה. שימו לב שיש הבדלים משמעותיים בין ישראלים בעלי אזרחות לבין משקיעים ישראלים כאזרחים זרים ללא כוונת מגורים. לפני שתיכנסו לתחום, דעו שתצטרכו לשלם כמובן מיסים, אך יש אמנת מס בין ישראל לפורטוגל, ובכדי להימנע מתשלום כפול, תוכלו לבחור היכן לשם את המיסים לאחר בדיקה מקיפה.

 

מיסים בעת רכישת נכס בפורטוגל

המשקיע ישראלי יצטרך לשלם שלושה סוגי מס עיקריים, מס בולים, מס העברה ומס בעלות על הנכס. המס הראשון שיצטרך המשקיע לשלם יהיה מס העברה, והוא מוטל על מי שרוכש נכס יד שנייה. בנוסף למס הערה, המשקיע יהיה חייב גם בתשלום מס בולים, שזהו מס רכישה נוסף, כלל המיסים מחושבים בהתאם לשווי הנכס ולא על פי גודלו בדרך כלל.

מטבעות ובית

 

משרדי תיווך

רכישת נכס בפורטוגל, נחשבת השקעה משתלמת ביותר עבור ישראלים, במיוחד עבור אלו עם אזרחות אירופאית. לכן, הוקמו חברות לתיווך הנדל״ן בפורטוגל בבעלות של ישראלים משקיעים, בכדי לעזור לישראלים נוספים שרוצים להיכנס לתחום. המשרדים הללו מציעים שירות מקצועי מקיף למדי עבור המשקיע הישראלי, כמו איתור נכסים אטרקטיביים, פתרונות למימון העסקאות, תשלום מיסים וקבלת פטור ממסים שונים בנוסף לליווי וייצוג בתהליכים.

 

עלויות נוספות

בנוסך לעלות הנכס עצמו, חשוב לברר היטב את כל הפרטים בנוגע לעלויות נוספות נלוות שעדויות להיות. כמו לדוגמא הערכת שמאי, מס שבח, שכר טרחה לעורך דין, מס רכישה ועוד כל מיני דברים שאולי תצטרכו. במקרים כאלו גם יוכלו לעזור לכם דרך חברות התיווך הללו, לברר את כל המיסים והתשלומים הנוספים שיצטרכו לשלם באופן שגם יעזור לכם לוודא שהעסקה עוברת בצורה הטובה ביותר שאפשר.

 

לסיכום

כמו בכל עסקת נדל״ן יש המון מה לברר מבעוד מועד, אל תחתמו על אף חוזה ותחליטו החלטה פזיזה מבלי שווידאתם שיש לכם את כל הפרטים הנחוצים. ההתנהלות של המיסים צריכה להיות כמו שהייתם מתנהלים עם כל עסקת השקעה בכל מקום, אך הדבר השווה בפורטוגל זה שיש עבור ישראלים הרבה הזדמנויות שוות שיקפיצו את התשואות וההצלחה למקומות חדשים שאולי עוד לא הכרתם ושווה לכם להכיר.

מטבעות

 

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות
מה היה לנו עד עכשיו?
סיבות לקבלת החזר מס
מידע נוסף
נגן וידאו
בדיקת זכאות להחזר מס
דקות
שניות