fbpx

איך למצוא את כספי הפיצויים שלך

לעזוב את עבודתך זה תמיד עניין קשה ולא פשוט. הנחמה היחידה בעניין היא כספי הפיצויים שמגיעים לכם. איך למצוא את כספי הפיצויים? מה עליכם לעשות? איך תדעו כמה מגיע לכם?
במאמר הבא נרכז את כל המידע שחשוב לדעת על כספי הפיצויים שלכם.

חשוב שתדעו ששחרור כספי הפיצויים שצברתם בחיסכון הפנסיוני הוא לא תמיד עסק פשוט. מאחורי שחרור הכספים עומדת שורה שלמה של ענייני בירוקרטיה שעליכם לעשות.

 

הודעה חשובה - קבלו את הכסף שלכם חזרה!

שילמתם מיסים עודפים? המבצע הבא בשבילכם! כ-78% מהאזרחים זכאים ל-6,000₪ בממוצע.
ביחד עם חברת Win Tax אנחנו נדאג לכספי המיסים שלכם.

בדקו האם אתם זכאים להחזרי המס >>

בדקו כמה כסף מגיע לכם ממס הכנסה. מלאו את שמכם המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלכם וקבלו תשובה מהירה על גובה ההחזר.

איפה ימצאו כספי הפיצויים שלכם?

במהלך שנות עבודתכם כשכירים, חלק מהכסף שהרווחתם הופרש לחיסכון פנסיוני, לפיצויים או לביטוחים שונים. הכספים האלו הופרשו הן על ידי המעסיק שלכם והן עלידכם והם מבוססים על ההסכם ביניכם לבבין המעסיק ועל המשכורת החודשית שכלם.
כספים אלו יכולים להימצא בקופת גמל, בקרן פנסיה או בתוכנית ביטוח, שנחשבים כמוצרים פנסיונים.

 

אז מה עליכם לעשות כדי לקבל את כספי הפיצויים שלכם?

עם הפיטורים תוכלו לשחרר את הכסף שהופרש ונועד למטרת פיצויים. תחילה המעסיק שלכם ימלא את טופס 161 עבורכם שמיועד עבור מס הכנסה. הטופס כולל נתונים כמו פירוט של כספי הפיצויים שנחסכו, תקופת העבודה, מענקי פרישה, גובה השכר לפיצויים ועוד. כמו כן, עליכם למלט את טופס 161 א' שמהווה "הודעת עובד" ובו תציינו להיכן אתם מייעדים את כספי הפיצויים שלכם.
לאחר מכן עליכם לגשת למס הכנסה מצוידים בשלושה תלושי השכר האחרונים שלכם, בטופס 161 שמילא המעסיק שלכם ובטופס 161 א' שאתם מילאתם.
לאחר שהעברתם את כל הטפסים הנדרשים, מס הכנסה שולח עדכון או לקרן הפנסיה, או לביטוח או לקופת הגמל שאצלה נמצאים כספי הפיצויים שלכם.
שימו לב- האחריות לוודא שכספי הפיצויים או התגמולים שלכם מועברים כנדרש היא עליכם. וודאו שאתם מקבלים את הסכום הנכון והמדויק שמגיע לכם.

 

איש עם משקפת וכסף

כספים אבודים

במידה ולא טיפלתם בכספי הפיצויים שלכם מיד אחרי שעזבתם את מקום העבודה, יכול מאוד להיות שאותם כספים שמגיעים לכם ישכחו מאוחר. במקרה זה יהפכו כספי הפיצויים שלכם לכספים אבודים. כספים אבודים הם כל אותם הכספים שאתם לא יודעים איפה הם נמצאים, לא ידעתם שהם ברשותכם או שאפילו שכחתם מקיומם.
אחד הסוגים השכיחים של כספים אבודים הם חסכונות פנסיונים. במידה ויש לכם חסכונות פנסיונים, קרנות השתלמות, ביטוחי חיים, קרנות פנסיה או קופות גמל שבעבר הפקדתם בהם כסף (כשכירים או כעצמאיים), יכול מאוד להיות שתוכלו למצוא שם כספים אבודים.

מערכת הר הכסף שהקים משרד האוצר לפני מספר שנים נועדה בדיוק בשביל זה. המערכת תעזור לכם למצוא את כל החשבונות, הפיקדונות, החסכונות, קרנות הפנסיה, קופות הגמל ועוד שיש ברשותכם, בין אם הם פעילים או לא. בעזרת המערכת תוכלו לאתר את כל אותם הכספים האבודים שיש ברשותכם ולא ידעתם עליהם.

לפרטים נוספים:  https://silver-mountain.co.il

 

מטבעות כסף

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות
מה היה לנו עד עכשיו?
סיבות לקבלת החזר מס
מידע נוסף
נגן וידאו
בדיקת זכאות להחזר מס
דקות
שניות