fbpx

איך לדעת באיזו קרן השתלמות לשים את הכסף שלכם

קרן השתלמות היא אחד המושגים שלרבים מאיתנו לא ברורים.

מה זה? לאן הכסף הולך? מי מפריש את הכסף, אני או המעסיק שלי? מתי אוכל לקחת את הכסף? ועוד שאלות רבות וטובות שהגיע הזמן לתת להם מענה.

קרן השתלמות היא אחת מהדרכים הטובות ביותר להשקיע את הכסף שלכם והיום נסביר בפירוט איך לדעת באיזו קרן השתלמות כדאי לשים את הכסף שלכם.

הודעה חשובה - קבלו את הכסף שלכם חזרה!

שילמתם מיסים עודפים? המבצע הבא בשבילכם! כ-78% מהאזרחים זכאים ל-6,000₪ בממוצע.
ביחד עם חברת Win Tax אנחנו נדאג לכספי המיסים שלכם.

בדקו האם אתם זכאים להחזרי המס >>

בדקו כמה כסף מגיע לכם ממס הכנסה. מלאו את שמכם המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלכם וקבלו תשובה מהירה על גובה ההחזר.

 

מה זה קרן השתלמות?

 

לפני שנצלול לנושא עצמו, נסביר בקצרה מהי קרן השתלמות. קרן השתלמות היא קופת חיסכון לעובדים שכירים המשמשת לטווח בינוני בדרך כלל. המעסיק אינו חייב להפריש עבורכם כסף לקרן השתלמות אך כדאי לשים לב לכך ולדרוש זאת כתנאי העסקה. היתרון הגדול בקרן השתלמות הוא שבמועדים מסוימים ניתן למשוך את הכסף מהקרן ללא תשלום מס מהסכום שנצבר.

 

מטבעות וקופה

באיזו קרן השתלמות לבחור

לאחר שהבהרנו מזו קרן השתלמות, נעבור לדבר על העיקר – כיצד נבחר את הקרן בה נשים את הכסף? כאשר מדברים על בחירת קרן השתלמות, אי אפשר שלא להתייחס למושג השוואת קרנות השתלמות. אבל מה בעצם צריך להשוות? בין מי למי? ומה נחשב טוב יותר ומה פחות? בואו נענה על הכל.

 

מחקר – הכלי החזק ביותר

כאשר מנסים להבין מגמה בשוק הפיננסי, הכלי החזק ביותר כדי להבין האם המוצר הזה חזק ועובד כמו שצריך הוא מחקר. עליכם לבדוק בחברות השונות שמחזיקות בקרנות השתלמות לאורך זה את הביצועים שלהם. איך הן מתמודדות עם משברים בשוק ומה התשואות שלהן בתקופות שונות. ככל שהמחקר יהיה לאורך יותר זמן כך תוכלו להיחשף ליותר נתונים שיעידו על ההתנהלות הכללית של הקרן ולא רק בתקופה ספציפית.

 

הכל תלוי בתשואה

בסופו של דבר, מה שמעניין אתכם, הוא כמה תשואה הקרן שלכם תניב. התשואה היא זו שמבדילה בין כסף שסתם שוכב בבנק ומאבד מערכו, לבין כסף מושקע שמייצר עוד כסף. כאשר את משווים בין קרנות השתלמות התשואה של כל קרן היא אחד הפרמטרים החשובים ביותר. ככל שהתשואה יותר גבוהה, כך הקרן יותר משתלמת בעבורכם.

 

נעים להכיר – מדד שארפ

עוד דבר שיעזור לכם להשוות בין הקרנות השונות ולבחור את הקרן שלכם, הוא מדד שארפ. מדד זה הוא מדד לביצועים של תיקי ההשקעות. הוא מתייחס לתשואות של תיק ההשקעות בהתאם לסיכונים (ותמיד יש סיכונים השאלה היא באיזו רמה). המדד עולה ככל שהתשואה גדולה ביחס לגודל הסיכון.

 

דמי ניהול

מכיוון שקרן השתלמות היא אחרי הכל תיק השקעות עם הטבות כאלו ואחרות, גם פה נדרש לשלם דמי ניהול לחברה המנהלת לכם את הקרן. זה עוד פרמטר שכדאי להתייחס אליו כאשר בוחרים את הקרן שלכם על מנת שלא תצאו מופסדים מדמי ניהול מופקעים.

 

קחו אחריות

קרן השתלמות זה בסופו של יום עוד כסף שיכול להיות שלכם ויעזור לכם להתפתח ולהגשים את עצמכם. קחו אחריות ותדעו איפה לשים אותו ומה לעשות איתו.

דולרים

 

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות
מה היה לנו עד עכשיו?
סיבות לקבלת החזר מס
מידע נוסף
נגן וידאו
בדיקת זכאות להחזר מס
דקות
שניות