fbpx

הכירו את סוגי החוזים השונים בשוק ואת השפעתם הכלכלית

יש מגוון רחב של חוזים שקיימים בשוק. אם עברתם את גיל 30 ואתם לא גרים עם ההורים, סביר להניח שיש לכם בראש לפחות 3 סוגים שונים של חוזים שחתמתם במהלך חייכם. אם אין לכם כאלו במחשבה ובכלל, אם אתם רוצים להעמיק בתחום. תקראו את השורות הבאות בעיון רב ותגלו את סוגי החוזים השונים שקיימים בשוק ואיך הם משפיעים מבחינה כלכלית.

 

הגורמים שסייעו בכתיבת המדריך

מדריך זה נכתב תוך ליווי מטעם גורמים חיצוניים שמבינים דבר או שניים בסוגי חוזים. שכן, היה לנו חשוב לשמוע את דעת הקהל ולקבל רעיונות שונים לחוזים שאולי לא שמענו עליהם. קיבלנו את הסוגים השונים של החוזים הללו לאחר שפרסמנו סקר מקיף ברחבי הרשת וביקשנו מגולשים לכתוב לנו מהם החוזים שהם חתמו עליהם עד היום. כך שבעצם, קיבלנו רשימה ארוכה של חוזים שנחתמו על ידי אנשים שונים בגילאים ובמצבים שונים בחייהם, למשל:

הודעה חשובה - קבלו את הכסף שלכם חזרה!

שילמתם מיסים עודפים? המבצע הבא בשבילכם! כ-78% מהאזרחים זכאים ל-6,000₪ בממוצע.
ביחד עם חברת Win Tax אנחנו נדאג לכספי המיסים שלכם.

בדקו האם אתם זכאים להחזרי המס >>

בדקו כמה כסף מגיע לכם ממס הכנסה. מלאו את שמכם המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלכם וקבלו תשובה מהירה על גובה ההחזר.

  • סטודנטים
  • בעלי עסקים
  • פנסיונרים ועוד

 

תכירו את סוג החוזה מספר 1  –  חוזה שכר דירה

החוזה שמוכר עבור רבים מאתנו הוא חוזה שבו מופיעים התנאים של השכרת דירה. שכן, רבים מאתנו שוכרים דירות ברחבי הארץ והדבר מצריך מאתנו לחתום על חוזה לפחות פעם בשנה. מדובר בחוזה שמופיעים בו בדרך כלל שמות השוכרים ושמו של בעל הבית, התנאים לשימוש בדירה, הרהיטים שנשארים בדירה, תאריך הכניסה ותאריך היציאה מהדירה וכמובן – העלות של שכר הדירה החודשי.

 

תכירו את סוג החוזה מספר 2 – חוזה עבודה

אם יצא לכם לעבוד במקום עבודה מסודר, אתם בטח יודעים שעליכם היה לחתום בתחילת העבודה על חוזה עבודה מסודר. כזה שמאפשר לכם לעגן את מערכת היחסים שביניכם לבין המעביד שלכם. לא כל העובדים מודעים לכך שההוראות של החוזה הזה יכולות להטיב עמם. כך שאם לא חתמתם על חוזה שכזה, כדאי שתבדקו אל מול המעביד שלכם מה הסיבה לכך.

חתימה

 

איך החוזים הללו משפיעים מבחינה כלכלית?

לכל חוזה שהוא יש השפעה כלכלית שונה. החוזה הראשון שהופיע לעיל יכול להשפיע על רבים. כלומר, לא רק על המשפחה או הזוג ששוכרים את הדירה, אלא גם על שאר השוכרים ברחבי הארץ. שכן, במידה ומדובר בחוזה דרקוני שכולל סכום גבוה מאוד של שכר דירה חודשי, הדבר עלול להוביל לעלייה במחירי הדיור (כפי שקורה בימים אלו ממש). בחוזה עבודה, ההשפעה הכלכלית היא בדרך כלל מוטלת על העובד ומעט על החברה עצמה.

 

לסיום

עד כאן המדריך המקיף שאפשר לכם להכיר את החוזים השונים שקיימים בשוק ולהבין מהי ההשפעה הכלכלית שלהם. כעת, יש לכם מידע חשוב מאוד בנושא וחשוב שתעבירו אותו הלאה. כך תהיה מודעות בקרב הציבור בכל הנוגע לחוזים – עניין שנחשב כידוע ומוכר עבור רבים, אבל לא באופן מעמיק מספיק.

דף

 

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות
מה היה לנו עד עכשיו?
סיבות לקבלת החזר מס
מידע נוסף
נגן וידאו
בדיקת זכאות להחזר מס
דקות
שניות