מה עדיף לעסק משרדים במרכז או בצפון

בעלי עסקים רבים מעוניינים בהשכרת משרד, ולאו דווקא ברכישת נכס לטווח הארוך. מדוע, אתם שואלים? ובכן, ייתכן והעסק עדיין יחסית בשלבים הראשונים שלו, ומנהליו עדיין עוסקים בלמידת השוק, ומתלבטים לגבי המיקום הטוב ביותר. המשרדים לרוב מהווים את לבו של העסק, ושאלת המיקום היא שאלה נפוצה בהקשר הזה, האם למקם את המשרדים במרכז או בצפון? או אולי באיזור אחר? מחירי הנדל"ן משתנים בצורה דראסטית עם המעבר בין אזורי הארץ, ומצד שני- נרצה למקם את לבו של העסק שלנו במקום נגיש ונוח, עבור לקוחותינו, ספקינו ושותפינו העסקיים.

משרדים לבתי עסקים

אם נביט ברוב בעלי העסקים המשכירים משרדים, נמצא כי רובם מעדיפים השכרת משרדים במרכז. איזור המרכז מהווה עורק ראשי לרוב הפעילות העסקית בארץ, והוא נוח להגעה לרוב העמיתים העסקיים, הלקוחות הפוטנציאליים, ובאופן כללי- האנשים שאיתם אנחנו עושים עסקים.
השכרת משרדים במרכז- עלולה לעלות לנו לא מעט, וזהו שיקול נוסף עבור בעל עסק, ובייחוד במידה והעסק עדיין בשלבי התפתחות ואינו יציב. במידה ונבדוק בפריפריה- נמצא כי מחיריהם של משרדים להשכרה יורדים דראסטית, וניתן למצוא באותו מחיר משרד גדול ויוקרתי יותר, אך האם זה שווה את זה? ובכן, ניתן לומר שהתשובה- נעוצה באופי העסק.

משרד מחולק

עסקים בשלט רחוק

העידן האינטרנטי הביא איתו המון בשורות לעולמנו, חלקן טובות וחלקן…פחות טובות. בין הבשורות היותר טובות, היא העובדה שניתן לעשות עסקים רבים ב"שלט רחוק". עסקים רבים מוצאים כי אופי העסק שלהם, אינו מחייב אותם להיות קרובים פיזית ללקוחותיהם ולספקים שלהם, היות ורוב התעבורה העסקית היא אלקטרונית. עסקים כאלו לא מחויבים לחפש דווקא משרד להשכרה במרכז, ויכולים למקם את המשרדים שלהם גם בצפון או בדרום. דוגמאות לעסקים כאלו הן חברות היי-טק, משרדי עיצוב גרפי, חברות קידום אתרים, ועוד.

שכירת משרד נכונה עבורנו

כאמור, פתרון טוב עבור עסקים הנמצאים בשלביהם הראשונים- הוא שכירת משרד. אין זה משנה אם נבחר לשכור משרד בצפון, מרכז או דרום הארץ- חשוב לבצע לפני כן הגדרה ראשונית של מטרות וצרכי העסק. הגדרה שכזו- תעזור לנו להבין איזה משרד אנחנו מחפשים מבחינת גודל, עיצוב וריהוט, מיקום גיאוגרפי, נגישות תחבורה, ועוד. לאחר שביצענו אפיון כללי של המשרד הדרוש שלנו- נוכל להתחיל לחפש אחר נכס מתאים. חשוב לציין ששכירת משרד מורכבת מבחינה משפטית, ואף יותר מחוזה שכירות למגורים, ולכן- נרצה לעתים להתייעץ עם בעל מקצוע המבין בתחום זה.

אחד השלבים הראשונים עבור עסק מתפתח וגדל- הוא שכירת או רכישת משרד שיהווה לב לעסק שלנו. משרד מאפשר לנו סביבה נעימה ומקצועית עבור העובדים, ומאפשר לנו לנהל את עסקינו בצורה נוחה מול לקוחות וספקים. בחירת מיקום למשרד תלויה רבות באופי העסק, ולכן- מומלץ לבצע אפיון של צרכי העסק, טרם יציאתנו לחפש משרד מתאים.

אהבתם את המאמר ? שתפו ברשתות החברתיות

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב google
שיתוף ב email
סגירת תפריט