המדריך המלא למיתוג העסק שלך

תוכן עניינים

בניית מותג בולט ומצליח הוא משימה שלמה, שכל עסק בתחילת דרכו צריך להשקיע בה.

תפקידו של מיתוג העסק הוא להבליט את העסק שלכם מול המתחרים, ליצור שפה משותפת עם קהל, להקרין את המסרים והערכים של העסק, לסק לבעלי העסק שפע של כלים שיווקיים ולהבטיח שיזהו את העסק בכל פרסום שלו

במדיות השונות.

 

מיתוג העסק – מה הוא כולל?

מיתוג עסקים הוא שם כולל למגוון רחב של כלים שיווקיים, שמטרתם העיקרית ליצור שפה משותפת עם קהל הלקוחות.

בין הכלים האלה אפשר למצוא את הלוגו, בחירת צבעים המזוהים עם המותג ואפילו בחירת גופן קבוע.

כל אלה מסייעים ליצור תדמית קבועה בעיני הלקוחות, לבדל את העסק על פני המתחרים ולייצג את העסק.

 

בניית מותג לעסקים ב 4 שלבים

 

שלב 1 – מחקר שוק

מקומו של המיתוג כאלמנט קריטי ביצירת בידול והבלטה של העסק על פני המתחרים, מחייב אתכם לערוך סקר, שיעזור לכם לזהות מיהו קהל היעד הפוטנציאלי של העסק ומיהם המתחרים שלו.

שני הנושאים האלה קריטיים למיתוג נכון מני שהם מהווים את הבסיס לבניית שפה מותאמת לקהל היעד והבלטת העסק על פני המתחרים.

 

שלב 2 – הגדרת מסרים וערכים למותג

אם עוד לא כתבתם חזון וערכים לעסק – זה הזמן לעשות את זה.

אתם צריכים להבין מה מניע את העסק ומה הערך שיש לו להציע ללקוחות, כדי שתוכלו להכניס את המידע הזה לתהליך המיתוג.

 

שלב 3 – יצירת בידול

אחרי הגדרת הערכים והבנת השוק, אתם יכולים להקדיש את הזמן הדרוש למציאת הבידול שלכם.

הערך המוסף של העסק שלכם, שמבליט אתכם על פני המתחרים.

מהו הערך החשוב, שרק אצלכם אפשר לקבל? האם יש לכם מומחיות מיוחדת? אולי יש למוצר שלכם פטנט, או שדרוג שקיים רק אצלכם?

זה יכול להיות גם המחיר, תהליך הקנייה, התמקדות בנישה מסוימת ועוד – העיקר שהערך המוסף הזה יעזור לכם למשוך תשומת לב ולקוחות נוספים.

 

שלב 4 – בניית שפה משותפת עם קהל היעד

זהו אחד השלבים החשובים ביותר ביצירת מיתוג אפקטיבי לעסק.

בין אם העסק שלכם משווק מוצר מיועד לילדים, או מבוגרים, חילוניים, או דתיים, נשים, או גברים – חשוב שהמיתוג ישקף את זה.

עסק המשווק מוצר או שירות לדתיים, לא יכול להשתמש בנשים מעורטלות לפרסום למשל.

להבדיל, עסק שמוכר לילדים, צריך להשתמש בצבעים חיים ודימויים מעולם הילדים כדי למשוך את קהל היעד ולשדר בכל האמצעים העומדים לרשותו: "אצלנו תוכלו למצוא שירותים ומוצרים שמתאימים במיוחד לכם".

 

לסיכום

מיתוג לעסק הוא עניין למקצוענים, פשוט כי יש להם גישה לכלים ולידע הטכני הדרוש ליצירת כל האלמנטים הרלוונטיים.

יחד עם זאת, אם יש לכם גישה לתחום הגרפיקה והעיצוב, ייתכן שתוכלו ליצור לפחות מיתוג ראשוני בכוחות עצמכם, אך זכרו – מיתוג העסק יוצר את הפנים של העסק ולכן חשוב להתייחס אליו במלוא תשומת הלב הראויה, כדי להנות מהפירות שהוא צפוי ליצור עבורכם.

מדד עסקי

אהבתם את המאמר ? שתפו ברשתות החברתיות
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב google
שיתוף ב email
בדיקת זכאות להחזר מס