מגיעים לך החזרי מס על ביטוח אובדן כושר עבודה!

החזר מס למבוטחים בביטוח אובדן כושר עבודה
החזר מס למבוטחים בביטוח אובדן כושר עבודה

מס הכנסה מאפשר לשכירים ולעצמאיים להכיר בהוצאות שונות בכדי להפחית את חבות המס שלהם. במילים אחרות, ישנם כמה סוגים של הוצאות שכאשר מצהירים עליהם משלמים פחות מס או לחילופין – מקבלים החזר לאחר תהליך של הגשת בקשה להחזרי מס.

בין ההוצאות שניתן לקבל עבורן החזר מס ניתן למצוא בין היתר גם הוצאות שהוצאו בגין רכישת פוליסת ביטוח מפני אובדן כושר עבודה.

בשורות הבאות נספר עוד על ביטוח אובדן כושר עבודה, מדוע הוא חשוב כל כך, אילו סכומים מעלות הביטוח מוכרים בתור הוצאה, איך מגישים בקשה להחזר מס ותוך כמה זמן מקבלים את ההחזר.

ביטוח אובדן כושר עבודה

גם לפני שלוקחים בחשבון את העובדה שמדובר על הוצאה מוכרת, רכישת ביטוח אובדן כושר עבודה היא צעד נבון, לעיתים אפילו חיוני. כל עובד, שכיר או עצמאי, עשוי למצוא את עצמו מחוסר יכולת לעבוד ולהתפרנס לתקופה קצרה, לתקופה ארוכה או לצמיתות. במקרים כאלה, שיכולים להיות תוצאה של מחלה, תאונה, נכות או כל פגיעה אחרת, חלה ירידה מידית בהשתכרות.

מכיוון שדמי פגיעה ודמי מחלה אינם תמיד מספקים, הרי שביטוח אובדן כושר עבודה אמור להשלים את החסר. ביטוח זה יכול לספק כיסויים שונים, בהתאם למוסכם בחוזה ביטוח.

לעיתים אובדן כושר עבודה מפורש באופן מצומצם, לעיתים אחרות הוא יפורש באופן מרחיב, הכל בהתאם למשלוח היד ולפרמיות הנגבות. יש לציין שהביטוח לא מספק החזר של מלוא ההכנסה שאבדה אלא רק עד 75 אחוזים, אך גם כך – מדובר על פתרון איכותי למצבים בלתי צפויים.

הוצאה מוכרת בחסות החוק

על פי החוק (למעשה, על פי פקודת מס הכנסה), ביטוח מפני אובדן כושר עבודה נחשב לביטוח מועדף, שראוי להכיר בו בתור הוצאה מוכרת. משמעות הדבר היא שחלק מעלות הביטוח תוכר מבחינת מיסוי מה שיביא לחבות מס קטנה יותר.

שלא כמו במקרה של עובדים עצמאיים, שלרוב מלווים ברואה חשבון או במנהל חשבונות צמוד שדואגים עבורם למיצוי מלא של הטבות המס, עובדים שכירים מממשים את זכאותם להפחתת מס באמצעות פניה יזומה בבקשה להחזר מס. לאחר הגשת הבקשה וקליטתה ברשות המיסים מועבר הזיכוי (לאחר שקלול כל ההוצאות המוכרות וכל ההכנסות החייבות) החייבות במס לחשבון הבנק של הנישום (העובד השכיר).

יש לציין שאחוז התשלום בגין הביטוח (הפרמיה), המוכר לצורך ביצוע ההחזר הינו לרוב 2.5 אחוזים מגובה ההכנסה (בכפוף לתקרה). במקים מסוימים, למשל כאשר קיימות הפרשות גבוהות לקופת גמל או לביטוח מנהלים, יוכר ניכוי קטן יותר עבור רכישת הביטוח הנ"ל.

בקשה להחזר

כאשר רוצים להגיש בקשה להחזר מס, יש לקחת בחשבון שמדובר על בקשה שנתית. ההכנסות וההוצאות נבדקות פר שנה, כאשר לא ניתן לקבל החזרי מס על תקופה של יותר משש שנים לאחור.

כדי לקבל את ההחזר ניתן לפנות ישירות למס הכנסה, אם כי רבים מעדיפים לעשות זאת באמצעות אנשי מקצוע כגון רואי חשבון או יועצי מס, במקום להסתבך בביורוקרטיה ומילוי טפסים. במידה ועושים זאת כך, יש לקחת בחשבון שתיגבה עמלה מסוימת (בין 10 ל-20 אחוז מסכום ההחזר) ולעיתים תיגבה גם עמלת פתיחת תיק.

עם זאת, בדרך זאת נמנעת טרחה ונמנעים מצבים של גילוי גביית חסר, מצב שיאלץ את הנישום לשלם את ההפרשים.

למי שמעוניין לעשות זאת באופן עצמאי, ישנו צורך למלא בקשת החזר מס לעובד שכיר ולצרף טופס 106 וכן אישורים על הכנסות אחרות נוספות, במידה והיו. החזר המס צפוי להתקבל באופן אוטומטי, לאחר תקופה של חודשים ספורים ממועד קליטת הבקשה.

מגיעים לך החזרי מס על ביטוח אובדן כושר עבודה!
Sending
User Rating 5 (1 vote)
סגירת תפריט