איך יוצרים אסטרטגיה עסקית?

אסטרטגיה עסקית עבור מנהלים רבים היא מכלול של מהלכים שבעזרתם הם יוכלו לנצח ולהוביל בזירת התחרות העסקית. אך לא תמיד יהיה מספיק רק להכיר את המהלכים של המתחרים בכדי ״לנצח״. אסטרטגיה עסקית טובה תתייחס גם להווה וגם לעתיד הלא ידוע.

אסטרטגיה אמורה למעשה לכלול ארבעה של נושאים מרכזיים כמו: הכרות עם השוק והמצב הקיים, הכרה עם הארגון, גיבוש של חזון וקביעת יעדים ויצירה של תכנית פעולה עם ביצוע של מדידה ושל שיפור. הנה כמה צעדים איך יוצרים אסטרטגיה עסקית.

 

הודעה חשובה - קבלו את הכסף שלכם חזרה!

שילמתם מיסים עודפים? המבצע הבא בשבילכם! כ-78% מהאזרחים זכאים ל-6,000₪ בממוצע.
ביחד עם חברת מגוון אסטרטגיה פיננסית אנחנו נדאג לכספי המיסים שלכם.
בדקו האם אתם זכאים במחשבון החזרי המס >>>

בדקו כמה כסף מגיע לכם ממס הכנסה. מלאו את שמכם המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלכם וקבלו תשובה מהירה על גובה ההחזר.

הכרות עם השוק והמצב הקיים

קודם כל, על מנת להשיג אסטרטגיה מצליחה, עלינו ללמוד את הסביבה התחרותית תוך כדי התבוננות גם פנימה וגם החוצה. חשוב וכדאי ללמוד את המתחרים וגם להבין את הצרכים ואת הרצונות של הלקוחות שלנו. חשוב גם להעמיק וללמוד את הארגון כמו למשל נקודות תורפה, חוזקות וגם מציאה הגורם המבדיל ביחס למתחרים.

 

גיבוש חזון וקביעת יעדים

גיבוש של חזון הוא שלב מאוד חשוב. למעשה החזון מהווה מעין מצפן של החברה, הוא מעין מגדלור שיאיר לטווח הארוך לאן החברה תלך. בעזרת החזון יהיה ניתן לגבש יעדים מעשיים כמו שיפורים של המערך, הגדלה של המכירות, שיפור השירות ועוד. גיבוש חזון מאוד קריטי לאסטרטגיה עסקית והוא מהווה חלק בלתי נפרד בכל מה שקשור אל ייעוץ עסקי.

 

יצירה של תוכנית פעולה

לאחר שנאסף מידע אודות השוק ושל הארגון, לאחר ובהתאם ליעדים אשר נקבעו, כמו כל דבר, חשוב ליצור תוכנית פעולה. בעזרת תוכנית הפעולה יהיה ניתן להשיג את המטרות. את המטרות נוכל להשיג על ידי כלים כמו הקצאה של משימות, קביעה של מדדי הצלחה וגם מועדים שיהיו קונקרטיים למימוש.

אסטרטגיה עסקית

 

ביצוע והמדידה

שלב הביצוע הוא בעצם מעבר מהאסטרטגיה שעוצבה לבחינה שלה בזמן אמת. כאן למעשה נבחת התוכנית ונבדקת – האם היא השיגה את המטרות אשר הציבה? האם ההתקדמות אל עבר היעדים היא מספיקה? האם היא בזמן שהצבנו? הבדיקה צריכה להיערך מול מדדי ביצוע ומול לוחות זמנים וגם אל מול התקציב אשר הוצב לכל אחד מהיעדים.

באמצעות נתונים כמותיים כמו למשל ההחזר של ההשקעה, הרווחיות וגם נתונים שהם לא פחות חשובים כמו למשל שביעות הרצון של הלקוחות, שביעות הרצון של העובדים ועוד.

 

עיצוב האסטרטגיה

למעשה, לא קיים הבדל בין עיצוב של אסטרטגיה בין עסקים קטנים, בינוניים או גדולים. גם עסקים קטנים, בינוניים וגדולים יידרשו לבצע בדרך כלל את אותן פעולות כדי לעצב להם אסטרטגיה עסקית. גם בעסקים קטנים או בינוניים צריך לבחון את הפרמטרים החשובים כמו למשל נקודות חוזק ותורפה, מצב השוק, המתחרים, חזון ויעדים וגם ליצור תוכנית מפורטת ולמדוד את היעילות שלה.

 

לסיכום

אסטרטגיה עסקית טובה מאפשרת לעסקים להטביע את החותם של בזירה עסקית וכך להפוך עסק למצליח ומרוויח ולעבוד בצורה מובנת אשר ניתנת למדידה על מנת לשפר את ההישגים של אותו עסק.

ייעוץ עסקי

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
מה היה לנו עד עכשיו?
סיבות לקבלת החזר מס
מידע נוסף
נגן וידאו
בדיקת זכאות להחזר מס
דקות
שניות