fbpx

החזרי מס בגין משכנתא

כאשר עוסקים בנושא המשכנתא, מרבית הציבור מתייחס לתשלומים החודשיים בתור הוצאה קבועה. התחושה היא שאין מה לעשות ביחס לסכום זה, ושלא ניתן להפחית אותו. איש איש משלם על פי גובה הסכום אותו לקח, וביחס למספר השנים של המשכנתא. לאמתו של דבר, גם כאשר מדובר על משכנתא לדירת מגורים (שהרי משכנתא עסקית היא דבר שונה לגמרי), ישנן כמה אפשרויות לקבלת החזרי מס בגין משכנתא.

ההחזר שמסתתר

ביחד עם התשלום החודשי המשולם עבור המשכנתא, ישנו החזר סמוי שמתלווה אליו. מדובר כמובן בתשלום שהלווים מחויבים בו עבור ביטוח המשכנתא.

במרבית המקרים, כחלק ממסמכי הביטחונות הנדרשים בעת החתימה על חוזה משכנתא נדרשים הלווים גם לערוך ביטוח מבנה וביטוח חיים. בדיוק תחת התשלומים הללו, שמצטברים לאורך השנים לסכומים גדולים, טמונה אפשרות ראשונה לקבל החזרים ממס הכנסה. לפני שנסביר איך בדיוק זה עובד, נציין שעל פי רוב ניתן להגיש בקשה להחזרי מס אפילו שש שנים לאחור (רטרואקטיבית).

הודעה חשובה - קבלו את הכסף שלכם חזרה!

שילמתם מיסים עודפים? המבצע הבא בשבילכם! כ-78% מהאזרחים זכאים ל-6,000₪ בממוצע.
ביחד עם חברת Win Tax אנחנו נדאג לכספי המיסים שלכם.

בדקו האם אתם זכאים להחזרי המס >>

בדקו כמה כסף מגיע לכם ממס הכנסה. מלאו את שמכם המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלכם וקבלו תשובה מהירה על גובה ההחזר.

החזר מביטוח חיים

על התשלומים של ביטוח חיים שנעשו במסגרת המשכנתא מתיר מס ההכנסה ניכוי של אחוז מסוים. משמעות הדבר היא שאותו אחוז (25 אחוז, למען הדיוק) שמותר בניכוי, מפחית את ההכנסה החייבת המס.

במילים אחרות – חלק מאותם תשלומים ששולמו עבור ביטוח החיים מפחיתים את ההכנסה החייבת במס. לכן, הנישום אמור לשלם מס הכנסה נמוך יותר מזה ששולם בפועל.

התוצאה היא, אם כן, שלזכות הנישומים (בין אם הם עצמאיים ובין אם הם שכירים) עומדת זכאות לקבל החזרים על מס ששולם בשנים שבהם הייתה ברשותם משכנתא.

החזרי מס מיוחדים

בנוסף להחזרי המס עבור תשלומי ביטוח החיים, ישנה אכלוסיה גדולה למדי של אנשים שזכאים להחזר מס משמעותי לא פחות.

החזרי מס בגין משכנתא

כאן מדובר על אוכלוסיית נוטלי המשכנתאות שמנהלים עסק קטן מהבית. אנשים אלה, המכונים פעמים רבות "עצמאיים" יכולים להיות אנשי מקצוע מסוגים שונים ובהם מנהלי חשבונות, אנשי ביטוח, מעצבים גראפיים, עורכים, מגיהים, עיתונאים, מאיירים ועוד.

הדבר המשותף לכולם צריך להיות שהם עובדים מהבית. אגב, אותם עצמאיים יכולים להיות מסוגים שונים גם מבחינת חבות המס שלם – עוסקים פטורים, עוסקים מורשים, וכן יש גם כאלה שעובדים כעצמאים במקביל לעבודתם כשכירים.

החזרי מס בגין משכנתא – איך זה עובד?

לפני שנבין איזה החזר מס בדיוק מגיע לאותם נישומים, צריך להבין את ההבדל בין שכיר לבין עצמאי. עבור עצמאי לעומת שכיר, ישנן הרבה יותר אפשרויות להפחית את מס ההכנסה שאותו עליו לשלם לרשויות המס. הדבר נובע מכך שהוצאותיו עבור פעולתו העסקית גבוהות.

כלומר, לעומת אוכלוסיית השכירים, העצמאי צריך להוציא כסף – כדי להרוויח כסף.

מס ההכנסה מתיר הפחתה של הוצאות שונות שסייעו בהשגת ההכנסה, ובתנאים מסוימים ניתן להפחית את ההכנסה דרך תשלומי המשכנתא.

הוצאות ריבית מוכרות

בתקופה מסוימת היו דיבורים בקרב גורמים שונים על האפשרות להכיר בהוצאות הריבית על המשכנתא עבור כל אוכלוסיית משלמי המשכנתא, שכירים ועצמאיים כאחד. לרוע המזל, נכון להיום הדברים עדיין לא הבשילו לכדי מעשה עבור חלק גדול מהציבור וספק רב אם הדבר ישתנה בעתיד הקרוב.

יוצאים מהכלל הם אלה שעובדים כעצמאים מהבית, ומשום כך ישנן כמה הוצאות מעורבות (כאלה שמשמשות בחלקן לעסק ובחלקן שלא לצורך הפעלת העסק) שמוכרות במידה מסוימת גם כהוצאות עסקיות.

כך, מי שעובד מהבית יכול לנכות מתוך הכנסתו החודשית הוצאות חשמל באופן יחסי, וכך גם הוצאות נוספות כגון הוצאות שכירות (לשוכרים בית) או הוצאות ריבית (לנוטלי המשכנתאות).

מכיוון שהוצאות הריבית עשויות להגיע לסכומים לא מבוטלים, אין ספק שמדובר בדרך יעילה להפחית את תשלומי מס ההכנסה, או לבקש החזר מס במקרה שמדובר על שנים קודמות.

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות
מה היה לנו עד עכשיו?
סיבות לקבלת החזר מס
מידע נוסף
נגן וידאו
בדיקת זכאות להחזר מס
דקות
שניות